Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Lime: Vad är widget och  hur funkar det? Bra att ni hittat en strategi som verkar  funka!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag fick förresten ett fodral till en iPhone4 av maken (att fylla, men det är tydligen leveranstid på em om man vill ha en sån) och bidrag till telefon av familjen (som jag önskat mig). Toppenbra! Sen hade maken köpt färska räkor också, så det blev lite fredagskänsla såhär mitt i veckan .

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fy vad läskigt Olimpia! Det känns ju verkligen som de som byggt eller de som sköter garaget/grindarna ska ta de ekonomiska konsekvenserna! Förstår att tankarna snurrar, hoppas du fick sova lite!

Hahaha Brighton, där har jag varit en dag på besök när jag var på språkresa i Eastbourne. Mitt enda minne är att när vi gick på strandpromenaden så var det en italiensk kille som nöp mig i  rumoan, alltså en random kille vi mötte när vi gick. Hag slog till honom i ansiktet Skäms  {#emotions_dlg.djavulsk}. Ja, det va tider det

Sara: Hoppas killarna är på gång igen, här sover de inte på förskolan förrän de börjar "på riktigt" för personalen tycker att det är lättare att skapa rutiner när föräldrarna inte är med. Äta provar de en gång under inskolningsperioden, men då tillsammans med förälder.

Nu ska jag på återbesök hos bm, tjingeling!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kramar igen till Lime och Anna. Det låter som en mogen diskussion du för Anna, det känns som du tänkt över saken ordentligt. Har du föräldrar och syskon i närheten för hjälp med K? Svårmor kanske du helst vill slippa umgås för mycket med menar jag

Blec så förbannad när jag fick mail om vårnyheter och hittar de här bland förslagen i Hs storlek http://www.dinsko.se/SHOP-ONLINE/BARN/Flick-stl-25-30?art=256292, pumps med klack till treåringar SkrikandesFörvånad

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Men nu finns båda helt plötsligt, hur f*n gick det till? Dax för mellanmål och tårtbakning!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Marge: H gick halvtid i början, dvs 2-3 dagar per vecka, olika varje vecka beroende på hur makens arbete var utlagt, absolut inga problem. Han var FL halvtid.Milla hade bra poänger men för H fungerade det kanon att gå så den första terminen (hon började när hon var 15 mån). Iofs gick hon fem dagar/v under de två v inskolningen höll på, men det var inte det frågan gällde va?

Hanya: En spn mobil vill jag också ha Glanellografen verkar ungefär lika smidig som många datorprogram för beräkningar som används på Tekniska högskolor även idag

Fisk: Håller med om att pappa/morfar måste få vara med när D lär sig köra moppe! Hoppas att allt gått bra idag!

Kate: Jag var inte så intresserad av överdelen till min bikini när jag var liten, men grannkillen ÄLSKADE den och lånade den så fort han fick tillfälle

Johanna: På H fungerade det mycket bättre att "gråta krokodiltårar" och bli jätteledsen när hon kastade saker på mig i den åldern. Då lugnade hon sig och kramades istället...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Marge: Det låter ju jätteskönt att flytta in i en redan helrenoverad lägenhet Jag som är så himla glad att vi bara har 1,5 rum kvar där man ser gipsskivorna på väggarna.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Ela skrev 2011-01-20 23:06:35 följande:
    Och treåringar är ju som regel korta även om de är långa så högklackat kan således aldrig vara fel!
    Så sant, så sant!

Laddar för morgondagen. Födelsedagskalas  på kvällen, och jag är ensam med barnen hela dagen när jag ska städa och laga maten. Spännande!
    H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13