Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Fio: Stackars liten, inte blir han piggare av att vara uppe och duscha på nätterna heller

Nej, jag tänkte ju kanske inte bli aspackad, det är bara så trist att missa champagnen. Kanske kan jag då ta ett glas av båda champagnerna och dessutom ett glas rött emellan Hoppsan vilket party det blir!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Skönt att det finns fler i världen som läser innan insomning, maken håller på att bli galen på mig för han vill ha beckmörkt när han ska sova. Däremot somnar jag så fort jag slår ihop boken medan han ligger och vrider på sig (även om jag inte läser)... Kanske finns det nåt för honom att lära sig?

H var vaken ända till tolvslaget, det var fördömt att få henne att somna innan. Somnade 1.30 när fyverkerierna lugnat sig, men å andra sidan så vaknade hon ju inte förrän 10 den morgonen heller. i morse vaknade hon spm vanligt vid 8.30 så i ikväll var hon MYCKET trött! Vi har dock haft en mysig dag ute udag, man får passa på när man inte fryser ihjäl ;-

cissi: Det finns lugnande att "få" av veterinären, vi har en häst som behöver knark varje nyår. Hundarna var dock lugna, men vi hade musik på och så bor vi ju lantligt så det var inte så hysteriskt mycket smällare här...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Marge: podcast räknas absolut, jag brukar ta en ljubok när maken blir för gnällig om lampan

CaCC: Låter som en härlig vecka! Hoppas det är tecknet för hur 2011 kommer bli!

cissi: Maken brukar förklara för H när hon vill bestämma att vi föräldrar bestämmer så länge vi har försörjningsplikt och när han pratar vidare om hur länge det är om hon studerar resektive inte studerar osv så brukar hon sluta tjata

Elsis: Maken gillar inte att läsa, han har nog inte läst en skönlitterär bok så länge vi varit tillsammans (sen 97), dock plöjer han facklitteratur utan problem. Han hävdar att intresset dödades när han blev mutad till att läsa (fick fem kronor per bok). Jag vet inte jag, antar att man liksom gillar det, eller inte gillar det, men vad vet jag?

Kate: McD kanske vore intressant? Om inte annat för att studera produktionsfilosofin där? Med Fiolina som referens kan det ju inte gå fel!

H rev sig i ansiktet idag i pulkabacken, eller jag hon åkte ner i diket och träffade på en synnerligen elak taggbuske. Revan på kinden var 10 cm lång och både vid ögonbrynet och på ögonlocket var det smårevor "Det var inte snällt av den taggbusken" sa hon när hon kom upp till mig igen. Hon ville dock absolut inte gå hem och tvätta av det utan skulle åka pulka färdigt först 45 min senare löste ett Pippiplåster problemet

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Ela skrev 2011-01-02 20:58:12 följande:

Kate - Får alla trådkompisar gratis glass om du jobbar på Donken? I så fall röstar jag på det.

Men gärna ett nära mig då
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

hormon: Skönt att ni vet vad det är! Vi 4's lille E reagerar också på spannmål av nåt slag om du vill snacka erfarenheter. Tror det är vete +  nåt annat...

Sitter här med en liten ontimagenkille så jag kommenterar mer senare

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Ela skrev 2011-01-03 11:23:06 följande:
    Kate - Och i grannkommunen bor ju faktiskt jag så det är bäst att jag offrar mig och äter upp din glass. Roligare att äta glass än att hålla för näsan ju!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

hormonstinn: Man kan tydligen göra lapptest ganska enkelt, kolla med Vi 4 hon hade en bra länk som jag slarvat bort. Hon finns i 2006-tråden.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H gillar också att snurra. Hon snurrar tills hon ramlar sen kravlar hon sig upp uch snurrar igen - och igen - och igen. "Huset snurrar mamma". Hoppas hon inte är ute efter samma känsla i tonåren

Kate: Här pratar de faktiskt normalt med föräldrarna

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kate: Underbart! Då vet jag hur jag ska göra med maken när han är trög

Lime: Sötis!

Pyttis: Har glömt kommentera att J pratar så bra nu, makes kusinson fick hörapparat och började helt plötsligt kommunicera, helt otroligt för innan var de oroliga för att han skulle ha något handikapp (vilket det inte heter nuförtiden men ni fattar vad jag menar).

Idag tog det dubbelt så lång tid när jag skulle åka från bekanta till förskolan och hämta H, så mormor fick rycka ut. Tur var väl det för en personal på förskolan hade gått hem pga sjukdom så det var bara en kvar.. Hade inte varit så kul att ha extrabarn då Skäms. Jag hade verkligen inte planerat för att det skulle snöa Lovikkavantar

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13