Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Tomte Tomte Tomte GOD JUL ! Tomte Tomte Tomte
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Somna: Vi behöver också en nyårsmeny. Varmrätten blir älgstek, men tillbehör? Förrätt? Efterrätt?

Måste bara tipsa om att guppi.se har mellandagsrea. Jag har under deras julklalender köpt både funktions/regnställ, fleecefodrat regnställ och fleecebyxor från Didriksson skitbilligt! Om man beställer på förmiddagen så har man paketet nästa förmiddag Hur smidigt som helst!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Persefone :Min försa tanke är att ÅKA HEM när ungen ber er om det blir för gräsligt att umgås {#emotions_dlg.djavulsk}.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara: Enligt maken ska man ju  inte ropa hej förrän de fyller 30

Härligt med olika men snygga frisyrer, jag går till frisören med h, men har inte lyckats pricka samma fler agånger utan olika varje gång. En var jätteduktig, resten var faktiskt inte så bra, det blev rätt snett och vint faktiskt. Iofs har hon en rejäl virvel på bakhuvudet (har inte alla det?) så man kan liksom inte vattenkamma och sen klippa för det lägger sig ju aldrig så sen... Hon som lyckades bra lät håret ligga i sin virvel även när hon klippte...

Bra CaCC att du ser till att få hjälp!

Nu har vi ett räcke i trappan, skitsnyggt blev det, innan har vi haft ett par uppskruvade plankor, inte riktigt lia snyggt som ett designat räcke

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Här blir det två förrätter, både hummer och carpaccio för vi kunde inte bestämma oss... Till varmrätt blir det potatisgratäng, älgstek inlindad i rosmarin med sallad och vitlökssmör (läste recept med worchestershiresås i smöret, vad tror ni om det?). Till efterrätt blir det pannacotta för det är så enkelt (med gelesocker multi, inte gelatin som bara smakar läskigt)....

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Somna: Efterrätten låter mumsig! Iofs ÄLSKAR jag sött Är inte så förtjust i pilgrimsmusslor så jag avstår förrätten

Vi var  hemma hos vänner idag, deras döttrar är hs största idoler och hon var så lycklig hela kvällen. Till slut var hon så trött att hon bara satt stilla och beundrade dem!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fiolina: Vi "gör" väl carpaccion själva, bad dem skiva den tunt i affären... Hummern var slut så jag köpte lite lax mm till att göra snittar istället. Sen visade det sig att även vaniljstången och dillen  var slut så jag gick till en affär till. Där fanns det hummer i delin så jag köpte det med. Hrmm, det blir mycket mat att stoppa i oss imorgon

johlinn: Hummer termidor? På Hs förskola får de komma tillbaka 48 tim efter sista famijemedlemmen hräkts/haft diarré. Iofs är det väl skillnad med vuxna som sitter vid varsitt skrivbord istället för att suga på samma leksaker...

Har handlat färdigt inför morgondagen iaf nu, phu!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Det är alltid lika härligt att titta in och läsa diskussionerna här!

Jag och N hänger i soffan, han tyckte det var morgon "REDAN" kl 8.45 medan H sover fortfarande Hon har slagit sitt sömrekord ever nu, rekordet var 9.15 innan! Bra dag att göra det på för nu fick pappan ordentlig sovmorgon också. Jag klagar inte på min heller .

Fy för alla magsjukor! Jag säger som igår om VAB och smitta, vuxna på jobbet slickar sällan på samma leksaker . Men får man inte vabba båda föräldrarna om alla tre barnen är magsjuka???? Hur överlever man annars?

Gott Nytt År på er allihop om jag inte kikar in mer innan! Iväll blir det champagne både till förrätten och tolvslaget! MUMS! Hoppas bara lite vill ta flaskan sen, annars får jag väl hoppa över tolvslagetchampagnen Man "får" ju dricka 1-2 glas nuförtiden när man ammar (visst var det så Ela?).

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13