• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ja, just det. I vår nattningsrutin ingår också att städa undan alla leksaker och natta dockan i sin skokartong. Det finns liksom inget kvar att leka med. Men jag tror att rutinen (tiden och att vi alltid gör på samma sätt) är viktigare än vad vi gör.

Och ja, vi väntar bara på bakslaget..

• Somnat

Fio:
    Fast svärmor visste väl om anledningen till att ni ville ha barnvakt. Kanske iofs svårt att neka i det läget, men hon gick iaf in i det med öppna ögon.

Cissi:
    Usch, det låter som en ganska trevligt diet till frukost, men inte så mycket mer...

• Somnat

Fio:
    G blev ju dålig natten mot Annandan och tappade också matlusten ( ). Han överlevde på smoothies av majsvälling blandat med fruktmos och typ 8 mån barnmatsburkar med mycket lite bitar i. Fungerade mycket bättre än vanlig mat.

Här har mannen blivit dålig så vi får se om han alls är intresserad av att fira. Som tur var är det den "bättre" formen av magsjuka så än är jag inte orolig för vår hemresa på söndag.

• Somnat

Gott Nytt År, kära ni!

/Hon som väntar på mannen som försöker få G att somna om i rökdimmorna från raketerna..

• Somnat

Poker:
    Visst kan Millan ha rätt, men magsjuka är ju också rätt vanligt förekommande vid den här tiden..

• Somnat

Men för 17 gubbar! Han väljer inte fel. Det är bruttan som inte vill ha honom!

• Somnat

Jag måste förresten rekommendera den där pilgrimshistorien jag la in recept på tidigare. Väldigt gott! (Jag fick 9 av 10 av pappa som var inne i ett "Halv åtta hos mig"-mode).

• Somnat

Ela:
    Jag fattade

Leve lilla E! Hipp, hipp, hurra!

Cissi:
    Sötis-A!

Man måste vara 18 för svart (och närmare 70 för rött, det är ett av de sista mästarbältena). Det finns lek-judo från fyra år. Fast sedan sätter du honom i en ju-jutsu kai grupp när han är sju. Kast och låsningar är iofs skoj, men självförsvar är roligare. Och nyttigare!

Kate:
    Lycka till med ansökningarna!

Vi är äntligen hemma igen!! Förresten är magsjuka ett effektivt sätt att undvika viktuppgång under julen, bara så ni vet...

• Somnat

Cissi:
    Bara när man tävlar, ja.

Ananas är också gott! Och mangosmoothie! *nickar övertygande*

Kate:
    Du råkar inte vara en hejare på FACS el känner någon som är? Isf har jag jobb att erbjuda..

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13