Galia - Precis som GHP säger så handlar det inte om att följa 5mm slaviskt utan att se det mer som en idé, sen anpassar vi oss efter Stellas humör och tongång. Hon gråter inte hysteriskt på skötbordet, det är mer underläppen som darrar och hon börjar gråta lite men går absolut att tröstas. Men hon är smart, hon vet vad som väntar och är inte överförtjust. Och kanske är hon inte hysterisk alls, kanske är hon bara väldigt högljudd.
Precis som GHP skriver så tror jag på att varje familj ska göra det som funkar för dem. Jag har inga problem med gråtande barn, faktum är att när de ska sova har jag märkt att lite gråt kan göra dem ännu tröttare och de somnar pang bom bara de kan slappna av. Så i min värld är gråt inte enbart av ondo, jag är pragmatisk.
Det låter jättefint det du beskriver om hur du har båda armarna om barnen och de somnar tillsammans i famnen på mamma, jättemysigt och verkligen en drömläggning. Jag avundas dig. I vår familj, med våra barn låter det också som veckans skämt. Inget illa menat. Men grejen är att det aldrig skulle funka hos oss. Stella är sjukt nyfiken, aktiv och sprallig; David är lättdistraherad och har myror i brallan. Båda babblar i ett och småbråkar eller busar om vartannat. Stella är aldrig stilla. När hon är stilla är hon sjuk. David kan vara stilla, men inte när Stella är i närheten. De triggar varandra och på tre röda har de sprallat igång båda två, så i ärlighetens namn skulle Mr F och jag aldrig utsätta oss för en sån grej,