30+ med första barnet 1-3 år, del 13
CaCC:
Jag tänkte att jag skulle läsa lite i din blogg, men jag insåg att jag var alldeles för trött (jäkla förkylning!), så jag tittade bara på bilderna - Vilken sötnosa ni har i E!
CaCC:
Jag tänkte att jag skulle läsa lite i din blogg, men jag insåg att jag var alldeles för trött (jäkla förkylning!), så jag tittade bara på bilderna - Vilken sötnosa ni har i E!
Är det för tidigt att introducera begreppet Bitch-banan till G?
Ja, just det - Tjälknöl är en älgstek som man tillagar lååååångsamt på låg temperatur (över natt) och som sedan får ligga i en kryddad saltlag. Äts kall med gräddsås, svartvinbärsgelé, god potatis och sallad. A must have till jul. Förutsatt att pappa skjutit ngn älg, vill säga..
Gullet:
Kan inte svara på var knäcken försvunnit, men såg ett recept på kola med krossade Marianne ovanpå som verkade goda. Laga till en sats så kan du kanske skicka dem på jakt efter knäcken?
CaCC:
Vad kan man säga? Det blir inte alltid som man tänkt sig..
Kate:
Nu upprepar ju inte G det man säger (iaf inte speciellt tydligt, och han har inte förstått "inte", bara "nä nä" med tillhörande hyttande med knubbigt pekfinger) men jag håller med dig om att humöret inte alltid är på topp. Det finns sådana där "naturliga mammor" som tar allt med ett leende och verkar ha eoner av tålamod och ork. Jag hör inte dit, även om G naturligtvis alltid är det underbaraste som finns.
I morgon slutar en kollega så idag var det avskedsmiddag = Jag träffade G bara på morgonen. Hur var det nu, var det ok att väcka ett barn som sover bara för att man vill gosa lite?
CaCC:
Min G har alltid varit en harmonisk typ, men för några dagar sedan fick han först feber ngn dag, för att sedan gråta otröstligt vid uppvak. Och igår såg jag det - ett antal tänder är på väg. Visst kan det vara ett sammanträffande, men G har inte fått tänder på 3 månader minst och har hittills inga kindtänder, så...
(Som tur var för oss så sover han på nätterna och lugnar ner sig efter 15 min gråt när han vaknar på morgonen/dagen)
Pysslig:
Mmmmmm... Julklappar...
Jag tänkte också nattskräck för CaCC först, men kan de få det varje natt? Kanske... Inte aktuellt i vårt fall då han vaknar först och skriker sedan. I morse skrek han dessutom bara när gröten inte kom fram på bordet fort nog. Sedan illustrerade han målande vad "kasta i sig maten" eg innebär. Man kan inte tro att han är smal, men faktum är att det gummiband i byxorna som jag tidigare sprättade bort för att ens få på honom nu är tillbakasatt och åtdraget.
Åsså lekdaten.. Min guddotter har kalas på lördagen så då kan inte jag. Ska vi plocka fram listan och boka dag och plats?
Gullet:
Jag kokar knäcken i tillbringare (i keramik) i micron
Eh, syns resten av mina fantastiska knäckkokartips på nätet, el är det bara första raden?