aigee skrev 2011-01-11 19:42:08 följande:
ANg lärare så är jag ju en sådan. Hade INGEN aning om denna nya "regel" Tur att jag inte bröt några ben på jullovet då! morr... märkligt avtal man har när man inte vet vad som gäller... hmm. Dessutom verkar det gälla olika i kommunen och försäkringskassan ang lov etc. Men jag låtsas som inget och går i tjänst igen i juni...
Nej, det hade ingen på mannens skola heller. Facket berättade det när han kontaktade dem av en helt annan anledning och behövde reda ut regler kring tidskompensation, etc. Gäller dock inte om barnet är under 1 år. Och som sagt inte sommarlovet. Vilket jag antar är varför facket vill pröva det. De andra loven är ju också intjänad tid pga de förlängda arbetsveckorna. Det är ju inte som så att lärare arbetar mindre än genomsnittet bara för att de måste vara lediga när barnen/ungdomarna har lov.
I Stockholm kommer iaf facket att gå ut med det här nu innan sportlovet. Regeln är "ny", men har ändå funnits i tre år. Tycker det är grymt dåligt av facket att inte gå ut med en sådan här ändring som kan påverka folk så mycket. Visst, man är skylldig att ta reda på de regler som gäller en själv, men det här att gå tillbaka i tjänst under lov är ju ngt som lärare gjort lääänge för att få dagarna att räcka längre.
Barba:
Mindre kan den väl knappast vara. Hon borde ju ha en omkrets som är mer än 48 (vad G hade senast vi mätte. På 1-årskontrollen, mao)
Tror iofs inte att en hjälm gör henne mindre försiktig. Men om hon halkar så slår hon iaf inte huvudet och det är ju bra!
Elsis:
Jobbigt med husarrest! Ni har ingen bil så ni kan åka någonstans en sväng?
Fiolina:
Ah, men vad tusan! Jag kan på sätt och vis förstå att reglerna är som de är. Hade någon annan mött grannen och fått platsen för att de tjatade in sig hade jag tyckt att det hade varit ännu mer orättvist. Men ändå. Ert dagis kanske inte ens öppnar. Nog tycker man de borde fylla de förskolor de har i första hand. Mitt råd är - Ring och klaga och fortsätt att ringa. Det kan fungera.
Vad gör du nästa torsdag? Den 20:e? Från lunch och fram till typ... Kl 16?
Lime:
Håller med Fiolina - Att andra människor får träffa er OCH äta dina kakor hjälper oss på vilket sätt då?
ilja73 skrev 2011-01-11 21:21:22 följande:
Älgen skrev 2011-01-11 14:09:04 följande:
Det var hos G jag fick inspirationen, han hade jättefint!, men måla själv skall jag INTE göra. Kan inte ens dra ett streck rakt, bättre i så fall att låta n måla!
Det är samma här, det hade inte blivit bra om jag hade gjort det där trädet. Dessutom har jag svårt att komma på idéer till vad man kan måla för nåt öht.
Tror ni inte det finns en anledning till att det var ett abstrakt träd. Som jag inte hittat på själv. Det är en uppförstoring av trädet på Gs gardiner/kudden i ammnings/nattningsstolen (Mimous tyg med den japanska te-ceremonin)
Om vi köper en dagbädd isf bara madrass till G när den dagen kommer så kommer den täcka för stor del av väggen för att väggdekoren ska synas ordentligt. Idag såg jag tyg OCH tapet som skulle bli perfekt istället. Inte för att jag brukar planera framåt... Men om det blir dags kommer det bli limegrönt!
Fiji:
Nu kommer ju detta alldeles galet i flödet, men SÅ roligt att N trivs bättre!
Också bättre att de inte verkar vara framme med termometern hela tiden. Fast kanske inte optimalt att de överdriver åt andra hållet.
Idag var jag hemma halvdag. Fy bubblan vad det var stressigt på jobbet (jag har saker som bara måste göras och nu lite mindre tid att göra dem på), men sedan hade jag en skön eftermiddag med G. Vattenlek i diskhon, minsann! Behöver jag förtydliga att köket är väldigt rent nu?