• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ja, allstå... De förstod inte på FK. Förtår gör varken jag eller de. Tror jag.

• Somnat
    Barbabok skrev 2011-02-10 22:51:30 följande:
    Pysslig, impellern heter den mojängen
    Är du säker på att det inte är "jäkla skit-grej"? Det brukar sådana där saker heta hemma hos mig, iaf...

Fiolina:
    Roligt att höra att O trivdes på dagis!

Själv är jag på jobbet och det är jag ganska ensam om...
  • Somnat

Jag är intresserad, men ingen av datumen passar. Jag får hoppas på nästa runda!

• Somnat

En av Gs favoritsysselsättningar när han är på toa är att dra av små bitar toalettpapper, släppa ner de i toalettstolen och titta medan de blir blöta. Jag kan förstå fascinationen de första två gångerna. Men den 102:a?

I fredags kändes han varm när jag kom dagis. Febern var uppe på 40,1 innan det vände. Inte lika varm idag, fast lite feber ändå. Inga andra symtom. Skumt. Tredagars är det ju inte. Det hade han förra helgen...

• Somnat
    Kate Lynn skrev 2011-02-13 09:47:44 följande:
    Somna - M hade samma sak i veckan; upp med febern till strax över 40, och så pang ned igen, allt på mindre än ett dygn. Inga prickar, inget snor. Sen kräks han ofta när han har så hög feber, men det var inte magsjuka (thank God!). Man får vara glad när det är så smidigt...
    Då hoppas jag att det är samma! I morse hade han 38 och nu verkar han inte ha någon (basarat på rörelsehastigheten... )

Pyttis:
    500:- för lyxmiddag låter som ett bra pris, tycker jag...

Vad trevligt det låter med en tur till badhuset. Det var vår plan igår, men det blev ju inget. Iaf inte för G - Jag fick en shoppingtur istället... (Jag var ju faktiskt tvungen att köpa kardborreband, och så sålde de ut vinterkläder billigt på Stadium (till G nästa vinter, inte mig), och så behövde jag ju köpa formar som man kunde göra crème brûlee i, och... Jag är tyvärr inte draabbad av Marges anti-shoppingsjuka.) 
  • Somnat
    asap skrev 2011-02-13 21:24:11 följande:
    Vad säger ni: kan det vara så att söndagen sätter tonen för hur kommande vecka ska bli?
    Det tycker jag vi bestämmer! (Inte för att jag har gjort ngt speciellt, men det har varit en trevlig dag - Mycket sömn, mycket matlagning, kille som sover länge, puka-åkning (G har svårt att få till l:et i pulka...), fingerfärg i badkaret (jag blandade karamellfärg och vaniljyoghurt, för det var vad som fanns hemma. G var mycket nöjd när han smakade... ) och så träning och jobb för mig på kvällen.

Se där, det blev en del, men det har känts skönt och harmoniskt och det var känslan som jag var ute efter vad gäller den kommande veckan.

Johlinn:
    Nä, inte magsjuka igen! Är det dagis som är boven den här gången också?

Nu ska jag ägna mig åt mina inte så hemliga vänsterprassel  - Ben och Jerry. 
  • Somnat

Är det bara jag som fnissar som en fjortis när jag läser ordet "attackhångel"? Och två ggr i samma inlägg?! Hohoho!

(Uppenbarligen HÖG tid att åka fr jobbet. Vilket jag också gör..)

• Somnat
    Piggley Wink skrev 2011-02-14 19:12:04 följande:
    Somna: Men jag antar att du förstår precis vad jag menar Gärna puss på (=inuti) munnen på lillebror
    Jag förstår precis. Jag tror Fiolina var anledningen på spåret... Det är ju positivt att han tycker om lillebror, men jag förstår att det kan bli lite... väl mycket hångel.

Fö bor jag i ett villaområde och vi får både blöjor, tvättlappar och salva på dagis. Inte ligger det långt från Enskede heller...  
  • Somnat

Ela:
    Men just nu är det ju inte fördelaktigt att köpa ändå. Du kan ju trösta dig med det när lägenheten känns trång nästa gång..

På tal om att äta kakan och ha den kvar ska jag nog sätta tänderna i Alla Hjärta dag- påsen som jag fick från mannen. Honom har jag ju kvar, så jag räknar med en påse nästa år också. Eller redan till helgen. Det är tur att jag inte har så dyra vanor (té och choklad). Och på tal om choklad - När gänget var här fick jag en massa übergod choklad. Bland annat en lite tjockare kaka från Marabou med mörk choklad, ngt moussliknande och en hel mandel i varje bit. Rackarns vad god den var! Ni som gillar choklad och tål nötter är härmed informerade!

Sedan hoppas jag att Marge överlevde lämningen idag och att Fio gör detsamma i morgon.

• Somnat

Vårt nät krånglar, så det här blir kort:

Fio:
    Vad roligt att det går bra!
    (Gudotterns mamma kommer på lördag, hoppas du också kan!)

Marge:
    Ah, meh! Kram!

Kate:
    "Mysbrallan" - Gulligt! Och grattis - 3 år!!

Persefone:
    Man kan reglera sittytan på trappen genom att skjuta sittdynan fram el tillbaka. Min kompis 4 o 6-åringar anv fortfarande sina... Finns ju många varianter på temat, men vet inte om ngn är bättre än TT. Finns ju massa fina färger om man köper ny och massa fyndmöjligheter på Blocket. Vår mörkbetsade betalade jag 300:- för ink babybåge, men den behöver ju inte N.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13