• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Poker:
    Tack! Fransarna på duschkabinen är en av mina egna favoriter. Sedan tycker jag att vi fått till det där "lilla extra" i garaget också!

• Somnat

Assar:
    Ja, nu när du säger det vet jag att jag sett en fin randig där. Dock inte idag. Var iofs lite stressad..

• Somnat

Barba:
    Jag klarar inte av att se förlossningsscener längre, men coolt att de filmat där. Var det med fasta kameror? Har för mig att jag läste det, men så ser det inte ut när de påar programmet.

• Somnat

Fiolina:
    Konstiga byxor. Jag tycker också det är intressant med de byxor som bara har lock, men ingen ficka under. Varför? De enda byxorna som inte ska ha fickor är leggings/tights. Det ser helt enkelt inte bra ut.

Å andra sidan har jag ett par byxor sär fickorna sitter så höfterna ser större ut. Det är inte heller en höjdare.

Stackars febriga O. Jag hoppas också på vaccinationen. Eller tredagars. Har han haft den?

Marge:
    Stackars S, och stackars, stackars dig. Låter bra att ringa hans läkare om du orkar. Det tar ju ett tag innan medicin en "tar sig" som den ska, och att man försöker ställa in den under den sjukaste perioden på året gör det ju inte lättare...

Och ha inte dåligt samvete för att du inte orkar med S som du brukar. Några dagar i rad då du inte ä "Mum of the year" kommer inte att skada honom för livet.

Pysslig skrev 2011-03-09 21:07:21 följande:
    Jaså, ditt hus, var det i annexet vi träffades sist vi var hos dig! Skrattande
     Precis. Det är en lägenhet vi hyr enbart för att underhålla, ja, vanligt folk i. Vi stänger in G där när han är snorig också. Inget slem på mina Versace-överkast, tack!

Idag köpte jag pyjamasar. På Kappahl sokm jag först tänkt dissa. De hade 2-pack för 170:-. G var på ett strålande humör och flörtade med allt och alla. På Lindex hjälpte han också till med att plocka upp galgar från golvet medan jag tittade runt. Han fick en liten applåd när han lämnade dem i kassan, varpå han lutade sig fram mot kassörskan och sa "...Bu!"
  • Somnat
    Namaste72 skrev 2011-03-09 21:40:44 följande:
    Elsis: Stackars lilla A. De kanske har samma förkylning, A och I? I vill inte heller äta. Jo, chips. Och glass. Och socker från skålen. Och smör. Jag är blödig värre så hon får allt hon pekar på just nu....ujuj hon har till och med fått äta framför Pingu! *skäms*
    Läs min kommentar till Marge ang Mum of the year. Bortse från stavfelet, byt ut könet och låtsas att det är skrivet direkt till dig!
  • Somnat

Juni:
    Nej, man kan inte lägga till, men man kan stänga av...

Fånen är känd för att stavningskontrollen suger. Finns jätteroliga listor på nätet med felskrivningar eftersom den ju automatiskt lägger in sitt förslag om man trycker mellanslag. Min favvo är nog pappan som berättar för barnet att mamman o han ska "divorce next month". Barnet blir mycket upprört till pappan lugnar och säger "Disney. We're going to Disney".

• Somnat

Juni:
    Ja. Inställningar-Allmänt-Tangentbord

Och vill du skriva bara stora bokstäver ett tag så dubbelklickar du på shift (om det är aktiverat enl ovan, vill säga).

• Somnat

Nu är Marge och Hanya så lika varandra att jag blir alldeles förvirrad...

• Somnat
    Namaste72 skrev 2011-03-10 21:01:55 följande:
    Somna: Sorry...ska fixa tillbaka min bild bums!
    Nu är jag nöjd!
    Marge75 skrev 2011-03-11 07:58:02 följande:
    Men i övrigt är ju det här mitt patenterade utseende.
    Så till den grad att när jag förirrar mig från 30+ trådarna till resten av FL blir jag förvånad över att du verkar skriva i varenda tråd.

Mrs Fisk:
    Heja förskola! G var där igår för första gången den här veckan. På kvällen blev han tvärtrött (från glad lillkillis, via illtjutande monster till sovande ljuvling med magen full av välling på 10 minuter. Något typ av rekord) och sov sedan 11,5 h. I sträck (också ngn typ av rekord).

G hör inte till de svagare barnen på dagis (alla i gruppen är jämngamla. Skiljer 6 mån mellan äldsta och yngsta) och nu ropar han glatt "Putta!" och så tar han i med båda händerna och ger en rejäl putt. Vi sa till på dagis när vi lämnade honom igår, för en vuxen står ju pall, men jag såg 1,5-åringar som flög som käglor för min inre syn. De hade punktmarkerat honom så förskoläraren tyckte ändå det gått bra. Och så var hon jätteglad för G och ett annat barn hade funnit varandra under dagen. Lekt tillsammans (inte bara bredvid) och skrattat åt varandras upptåg. Jag tycker såklart att det var jätteroligt, men roligast var nog att pedagogen var så engagerad och genuint glad över deras utveckling. Jag är så himla nöjd med pedagogernas arbete! Varje dag sätter de upp nya bilder på/skriver ner vad barnen gjort under dagen, de ändrar möbleringen i de tre rum de har att tillgå för att anpassa sig till hur gruppen utvecklas och de har massor med idéer och energi. Super! Vi ville ju egentligen att G skulle gå på I Ur och Skur, och har fått beskedet om att det mest troligt kommer att finnas platser i augusti, men nu känner jag mig väldigt osäker på att byta. Det enda dåliga med vårt dagis är att de inte har eget kök och att maten därför måste varmhållas. Cateringfirman ligger i området, men det blir ju ändå flera timmar.
  • Somnat

Och, ja, just det! ANledningen till att jag är här inne på arbetstid är ju att ett rör i vårt kylrum sprang läck och hipp som happ hade vi några hundra liter vatten på golvet. Eller i taket om man har oturen att ha labbet en trappa ner från oss... Nu står det kvävetanker och vattenfyllda riskavfallslådor överallt samtidigt som en vattendammsugare surrar för fullt. Det hela gav mig flashbacks till när min chef orsakade översvämning för att han använde en dusch som inte var inkopplad = vatten överallt inklusive hans byxor. Så när jag kommer till jobbet möter jag honom iklädd kalsonger och med ett par byxor som är dyngsura upp till knäna i handen. Han stirrar på¨mig, sedan på byxorna, sedan på mig igen innan han tar ett beslut och börjar klä på sig. Tro mig, det är inte den bild av sin chef som man vill ha på sin näthinna.

Åh, ljuva arbetsro.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13