30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Poker:
Tack! Fransarna på duschkabinen är en av mina egna favoriter. Sedan tycker jag att vi fått till det där "lilla extra" i garaget också!
Poker:
Tack! Fransarna på duschkabinen är en av mina egna favoriter. Sedan tycker jag att vi fått till det där "lilla extra" i garaget också!
Assar:
Ja, nu när du säger det vet jag att jag sett en fin randig där. Dock inte idag. Var iofs lite stressad..
Barba:
Jag klarar inte av att se förlossningsscener längre, men coolt att de filmat där. Var det med fasta kameror? Har för mig att jag läste det, men så ser det inte ut när de påar programmet.
Fiolina:
Konstiga byxor. Jag tycker också det är intressant med de byxor som bara har lock, men ingen ficka under. Varför? De enda byxorna som inte ska ha fickor är leggings/tights. Det ser helt enkelt inte bra ut.
Å andra sidan har jag ett par byxor sär fickorna sitter så höfterna ser större ut. Det är inte heller en höjdare.
Stackars febriga O. Jag hoppas också på vaccinationen. Eller tredagars. Har han haft den?
Marge:
Stackars S, och stackars, stackars dig. Låter bra att ringa hans läkare om du orkar. Det tar ju ett tag innan medicin en "tar sig" som den ska, och att man försöker ställa in den under den sjukaste perioden på året gör det ju inte lättare...
Och ha inte dåligt samvete för att du inte orkar med S som du brukar. Några dagar i rad då du inte ä "Mum of the year" kommer inte att skada honom för livet.
Juni:
Nej, man kan inte lägga till, men man kan stänga av...
Fånen är känd för att stavningskontrollen suger. Finns jätteroliga listor på nätet med felskrivningar eftersom den ju automatiskt lägger in sitt förslag om man trycker mellanslag. Min favvo är nog pappan som berättar för barnet att mamman o han ska "divorce next month". Barnet blir mycket upprört till pappan lugnar och säger "Disney. We're going to Disney".
Juni:
Ja. Inställningar-Allmänt-Tangentbord
Och vill du skriva bara stora bokstäver ett tag så dubbelklickar du på shift (om det är aktiverat enl ovan, vill säga).
Nu är Marge och Hanya så lika varandra att jag blir alldeles förvirrad...
Och, ja, just det! ANledningen till att jag är här inne på arbetstid är ju att ett rör i vårt kylrum sprang läck och hipp som happ hade vi några hundra liter vatten på golvet. Eller i taket om man har oturen att ha labbet en trappa ner från oss... Nu står det kvävetanker och vattenfyllda riskavfallslådor överallt samtidigt som en vattendammsugare surrar för fullt. Det hela gav mig flashbacks till när min chef orsakade översvämning för att han använde en dusch som inte var inkopplad = vatten överallt inklusive hans byxor. Så när jag kommer till jobbet möter jag honom iklädd kalsonger och med ett par byxor som är dyngsura upp till knäna i handen. Han stirrar på¨mig, sedan på byxorna, sedan på mig igen innan han tar ett beslut och börjar klä på sig. Tro mig, det är inte den bild av sin chef som man vill ha på sin näthinna.
Åh, ljuva arbetsro.