30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Och:
Ela:
Grattis till lyckat inlägg! Anv du appen, eller?
Och:
Ela:
Grattis till lyckat inlägg! Anv du appen, eller?
Jag anv också appen. Men det irriterar mig att det inte fungerar att vända så man får brett tangentbord o kan skriva med två fingrar. Dagens I-landsproblem.
Ballarna? Nallarna?
OBS: jag är inte den som märker ord i ett forum där alla skriver en massa utan att korrläsa. Men det där förstod jag inte..
Äter ni alltid samtidigt som era barn? G äter kl 17 och då vill jag INTE ha middag. Känns tråkigt att måltiderna inte är ett tillfälle då vi alla äter, men är inte riktigt beredd att rucka på mina egna rutiner heller.
Och heja Johlinn som säger så mycket klokt!
Har varit på middag med jobbet. Nu sängen så jag får vila. Den här veckan är lite FÖR intensiv.
19? Då är G aptrött, har fått på sig pyjamas och är redo för välling. Själv äter jag gärna då, men det blir efter att han somnat, dvs 19.30. Dock brukar han alltid "hjälpa" mig laga mat, så den delen får han, iaf.
Men era stackare med alla mediciner! Sedan jag kan komma ihåg så har jag bara ätit medicin med mitt namn på en gång. För att nå jämvikt så är jag tillsammans med Herr S som är mycket bättre på det där med recept.
G har leverpastej eller messmör på mackan om han får välja. Är mindre förtjust i ost, korv och skinka. Och kaviar har vi av ngn anledning aldrig provat.
Idag när jag hämtade fick jag veta att två i Gabriels grupp precis spytt. Jippi!
Skönt att Cissi et al mår bra!
G har blivit en Pingu-junkie. Vi har tittat på datorn vid några tillfällen - G måttligt intresserad. Vi har satt på en Pingu DVD några gånger med samma resultat. Men i förrgår slog det slint eller nått. När han vaknar och när vi kommer hem från dagis rusar han till vardagsrummet och ropar till man kommer. Då pekar han på fodralet och visar DVD-spelaren som står i ett skåp. Och blir SÅ nöjd om man frågar om han vill titta. När filmen rullar igång klättrar han upp i soffan och så är han fast i filmen i 10 min eller så. Hela förfarandet är så gulligt att jag inte kan låta bli att göra honom till viljes. Fast jag är sådär intresserad av att se den första filmen (där Pingu inte sköter sig vid middagen, rymmer och kommer vilse) igen..
G skypade med Mommo och Moffa i kväll. Stod mellan gungan (vi har en gunga i taket i vardagsrummet) och TV:n (där det visas Pingu om mamma eller pappa är snäll. Eller trött) och pekade åt än det ena, än det andra hållet:
G: "Där!"
Jag: "Nej, vi ska inte gunga nu."
Jag: "Nej, ingen Pingu."
Jag (lite tröttare nu): "Nej, vi ska inte gunga nu."
Jag: "Nej, ingen Pingu."
Jag (rätt less vid det här laget): "Nej, vi ska inte gunga nu."
"Där!"
"Nej, ingen Pingu."
...
Till slut fick jag honom att visa hur han gör när han slår kullerbyttor, annars hade vi stått där än. Mamma och pappa fick en flashback till hur det var att vara småbarnsförälder och höll på att bryta ihop av skratt.
(Och nej, G slår inte kullerbyttor själv. Han ställer sig på händer och fötter och står så till man hjälper honom runt.)