30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Sarahkka:
Jag säger som Assar - Jag tror att dagiset är det viktiga. Inte grupperna. I vårt fall har vi iofs valt bort 1-5 grupper av lite olika anledningar, men hade vi haft syskon tror jag saken hade manat i ett helt annat läge. Vad gäller sova ute så hade jag föredragit om de hade gjort det, förutsatt att dagiset ligger bra till (dvs inte vid någon väg eller annan "fara"). De dagis som jag känner till som gör så har vagnarna parkerade vid stora fönster så personalen direkt ser när barn vaknar även om de själva befinner sig inomhus. Infektioner sprider sig lättare inomhus, så jag tror utevila är bättre av den anledningen.
Pyssliga:
Har ni rispuffar på golvet? Varför då, om man får fråga??
Min stackars lilla plutt är sjuk "på riktigt" för första gången. Han har haft hosta/snuva tidigare. Och låg feber vid ngt tillfälle, men nu är det en massa snor och febern har varit uppe på 40 grader. Jag vet att det inte är på riktigt samma sätt när de är så små, men gud vad ynklig mammas lilla var igår kväll trots alvedon. Satt bara och tittade apatiskt och man förstod inte alls vad han såg/tog in. För första gången var det intressant att titta på film längre tid än 20 sek så vi körde Pingu som han låg ( ) ner och tittade på. Som tur var vill han dricka mycket, så det behöver vi inte oroa oss för. Äter gör han också. Fast kanske mer på ett "normalt" barns nivå (med tanke på mängden, alltså. Bordsskick har han inte varken som frisk eller sjuk). Undrar vad det är? Han träffade ju "vattkoppsbarnet" för en vecka sedan och det kan ju gå så fort, men vi ser inga prickar, dessutom är han jättesnorig, så det kanske är en vanlig förkylning/influensa? Vad har 3-dagarsfebern för symtom? (Man kan ju googla, men det är onödigt när man har tråden).
Som tur är säger mannen att G är piggare idag. "Bara" 39 grader och mer med i matchen. Dvs han går (isf springer) runt och leker/pratar. Och klättrar...