Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Lysande Cilla!

• Mrs Firren

Tjoho! Första lämningen utan gråt. Det tog en månad. Sista två veckorna har det dock känts mer som ett spel för gallerierna än riktig ledsen-gråt och det har gått över jättefort också enligt pedagogerna. Men superskönt om vi är förbi den här perioden.

• Mrs Firren

Slänger in en fråga...

Funderar på att köpa en ryggsäck till en bebis i present. Skulle vilja att ryggsäcken går att använda några år. Neutral modell, funktionell när man ska gå på utflykt. Har kollat in Haglöfs Corker XS-modell. Nån som har testat den och har synpunkter? Eller annan bra ryggsäck för ett barn som kommer vistas mycket i naturen.

http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/ryggsackarvaskor/daypacks/unisex/corker_x_small_sv-se.aspx

• Mrs Firren

Tack för jättebra ryggsäcktips! Och jag tycker fem låter lite. Själv har jag sex ryggsäckar, plus två små till David - en till varje särskilt tillfälle. Skulle inte klara mig utan nån.

• Mrs Firren

Tja, eller snarare så att varje ryggsäck är bra vid olika tillfällen och har olika funktioner, t.ex. Davids utflyktsryggsäck och en annan liten som vi har som "skötväska" med blöjor och extrakläder. Jag har en liten Haglöf i vardagen, en liten större rygga till Ds leksaker när vi reser (bra med alla småfack), en väska som går att göra om till ryggsäck som är min favorit resväska när jag reser, två olika reseryggsäckar i olika storlekar (används sällan numera), en ny Haglöf med datafack och stora fack i och småfack på utsidan som jag använder när jag t.ex. är student. Och så har jag nog missat nån men vi har ett gäng att välja mellan iaf.

• Mrs Firren
    johlinn skrev 2012-09-18 13:48:27 följande:
    Liten blir stor! E. väger nu 14,6 kg och är 97 cm lång. Fatta att han faktiskt FÖLJER en kurva! Oj vad jag är glad, så oerhört glad! Satt och kollade på den fina kurvan säkert en kvart igår! Han ligger nu på understa kurvan för längden, -3 SD men närmar sig så smått näst understa, -2 SD. Och vikten ligger strax över -2 SD strecket. Följer han den längdkurvan blir han lika lång och ståtlig som sin far - ca 1,67

Åh, vad roligt! Heja!
  • Mrs Firren

Tack för alla tips om ryggsäckar! Eftersom vi är sjukligt förtjusta i allt som är praktiskt och med smarta lösningar så kommer vi förmodligen satsa på en Fjällräven (asaps tips) eller en Haglöf.

• Mrs Firren

Pysslig - Bra tips! Det blev till slut en rygga från Stadium (Everest) med samma funktioner som de dyrare märkena, fast för halva priset. Nu ska jag bara fylla den med lite roliga och användbara grejer också.

• Mrs Firren
    Piggley Wink skrev 2012-09-21 08:40:54 följande:
    Firren: N fick en Everest i doppresent, laddad med termos och sittunderlägg . Kanonpresent tycker jag!
    Vad roligt att höra! Då är jag inte helt ute och seglar med min idé.
  • Mrs Firren

Härke är ett väldigt bra ord, vi använder det ofta.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13