Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

E. är fortfarande kräksjuk. Hjärtskärande när han ber om mat och sen kräks, kräks och sen ber om mat... Han kopplar nog obehag i magen till hunger tror jag + att han nog säkert ÄR hungrig. Hatar kräksjuka!! Hoppas så att det går över OCH att vi andra slipper det!

• johlinn

Assar - måste ha missat det jag med, men jag har å andra sidan varit högst frånvarande senaste tiden! GRATTIS!!!!

Ela - oh no, hoppas de kryar på sig snarast eller att ni har bra alternativ.

Fio - E. har varit extremt vänsterhänt hela tiden. Ända från början har vi kunnat se att han väljer vänster hand först oavsett vad han gör. Han har provat ibland med höger, men så fort han upptäckt att det gått sämre byter han.

Eländet var som värst här hemma igår med sjuk E., sjuk mamma och sjuk pappa. MEN, det var en snabbt övergående variant för oss föräldrar, vi är båda bra idag igen. E. är fortfarande kräkig och efter fyra dagar på flytande kost börjar jag bli orolig. Ringde vårdguiden idag som rekommenderar att jag ska ta en vikt på honom i morgon och om han gått ned för mycket prata med en läkare. Så får det bli, han har ju ingenting att ta av direkt

• johlinn

Pyttis, hoppas allt går bra i morgon! Hur litet ingrepp det än är är det alltid oroligt! *kram*

Fiji - härligt med hotellövernattning, synd att du skulle bli så dålig bara Kul att N. haft en bra dag på dagis.

• johlinn

limegrön - sötis A med finskorna på fötterna och mockasinerna på händerna!

Var på närakuten Barn med liten E. idag. Vårdguiden rekommenderade vägning idag och jag kände att jag inte kunde bedöma själv vad som var "för mycket" att ha gått ned. Han hade gått ned 800 gram på en vecka (från 10500 gram till 9700) och det var inom marginalerna tydligen. Läkaren vi träffade ansåg honom inte egentligen vara magsjuk längre, men att hans slemhinnor förmodligen fortfarande är irriterade. Hon rekommenderade vätskeersättning, chips och fast föda. Tog henne på orden och provade fast föda så fort vi kommit hem. Tydligen i lite för stor mängd dock, för den maten och de två smoothiesarna han fick innan kom upp igen. Så nu försöker vi igen. Peta i ungen vätska, lite mat, lite kex, lite choklad, lite chips och så vätska. Och så vidare. Är helt slut. Och ikväll ska jag börja röja i tvättberget Kräks Goda nyheter är det dock att E. kan börja på dagis så snart han slutat kräkas. Känns skönt att slippa vänta några 48 timmar igen... Hon rådde oss dock att inte lämna om det går magsjuka på dagis just nu. Så sambo får ringa i morgon innan lämning och höra. OM han klarar av fast föda resten av dagen såklart.

Så istället för julmarknad igår torkade vi kräk.
    Och istället för luciatåg på dagis torkar vi kräk och går till doktorn. Julstämning? Julpynt? Ingen aning... Längtar till helgen då N. och jag drar till Nådendal och är borta från E. i två hela dygn. Njutning!!! Hoppas de har pyntat båten.

• johlinn

Sara - tack för omtanken! Visst är det intressant med vagnar i alla väder, men ibland känns det tugnt att vi inte drar syskonvagn redan...

barba - jag skulle om jag var du ta ett samtal med förskolan om varför ni gjort erat val och be att de respekterar det. Om ni är nöjda med fsk i övrigt kan ni ju såklart berömma allt som de gör bra för J, men säga att det här stör er! Det är dessutom så att de inte har något val eftersom de inte står för blöjorna. De får ju helt enkelt respektera erat val!

Hej Cacc - Jag läser allt härinne, men är i för dåligt skick själv för o kommentera allt just nu! Vill du veta mer om mig finns mycket bakgrundsinfo i mina bloggar och på min pres. Eller så får du fråga. Prata om mig själv är sällan svårt

Middagen kom upp igen. Vid middagsbordet... Lite tappad aptit efter det kan man säga. Jag är i det läget nu att bara lite kräks på kjolen inte är något att byta om för... Känns sådär. Har tvättat 6 stora maskiner ikväll. Och så hoppas jag att det har vänt NUUUUUU! E. blir hemma med pappa i morgon. Och jag ska be fsk informera om hur fruktansvärt dålig E. blir efter en magsjuka så att alla respekterar 48 timmars regeln när han börjar gå igen!

• johlinn

Sara - men, du HAR ju i princip inga stavfel eller syftningsfel i dina inlägg

Japp, hittade en PoP-overall begagnad för 300 spänn DET, känns bra! För han kan fortfarande ha overallen från förra året nämligen, och den här är storleken större!

• johlinn

Hej tråden!
    En pigg och glad E. mötte mig i hallen när jag kom hem från jobbet! Han har inte kräkts alls och ska få gå på dagis i morgon!! Pratade med fsk som sa att de alltid pratar med föräldrar till magsjuka barn om just när de ska komma tillbaka och det känns skönt.

*viskar till Cissi* - E. somnar själv...

Vi höll på att gå under en period när han var runt halvåret och vi var tvungna att hålla en hand på honom för att han skulle somna.Till slut var inte det nog utan han bara gallskrek vad vi än gjorde. Då upptäckte jag att han gallskrek precis lika mkt om vi var i rummet som om vi gick därifrån, så då började vigå ifrån korta stunder och komma tillbaka. Sen dess brukar han somna själv. MEN - det här var för att det var ett problem för oss, håller med alla i om att man ska fortsätta om man inte har problem med det!

Marge - här är en teknik som fungerat för mig. Istället för att tänka att jag är dum som ältar tänker jag att jag nog behöver få vara arg på det här ett tag. Men jag vill inte tänka på det hela tiden, så jag ger det en tidsgräns - säg en kvart eller en timme. Och när den tiden gått distraherar jag mig med o göra något jag tycker om så att jag glömmer. För när jag blir arg på mig själv för att jag är arg så slösar jag bort dubbelt så mycket energi eftersom jag blir dubbelt så arg i princip... Ibland blir jag också ledsen eftersom jag är så dum som blir arg, samma där - onödigt energitapp!

Anna - fantastiskt! Njut!

Vi älskar också couplings - den boxen har gått varm här hemma

• johlinn

Åh, black books, vårt senaste box inköp! Mycket mycket skratt för oss!

Vår mest söndertittade tv-serie är red dwarf.  såklart en av anledningarna till att jag o sambon passar så bra ihop, vi älskar den båda två Kan kort beskrivas som en brittisk komedi i sci-fi miljö.

• johlinn

juni o cissi - söta bilder! Vår katt drar fortfarande sig undan E. men kan nu vara långa stunder i samma rum iaf. Samma filt, nä, det dröjer

Kate - har jag grattat dig ordentligt? om inte så gör jag det igen! Grattis, väl kämpat! NJUT!

Pysslig - gamla klassikerna "hemma värst" eller "Bottom"? Elakheter haglar

• johlinn

Fiji - ajaj, öroninflammation gör ONT, klart han inte ville sova

Våran katt biter bara mig Så E. har klarat sig. Sorgligt att ni var tvungna o avliva katten

juni - tyvärr önskar jag att jag kunde säga att jag är förvånad. Men färdtjänst/sjukresor brottas vi med varje vecka på jobbet. De verkar inte riktigt förstå syftet med sitt jobb...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13