-
Marge - det låter som en dröm alltihop tycker jag! Underbart helt enkelt! Särskilt kommunens framförhållning på säkert 5 dagar! Hur kunde man förresten lova bort en plats som sen inte finns - förstår inte?Marge75 skrev 2011-01-20 21:45:00 följande:hur menar du nu ...? Till att börja med kostar ju en större lägenhet i Stockholm i det närmaste ingenting. Och den större lägenheten man sedan köper är ju naturligtvis i toppskick och behöver inte renoveras över huvud taget. Det finns alltså inte en gasspis från anno dazumal som behöver bytas ut av barnsäkerhetsskäl, och allt är också förberett och klart för diskmaskin i köket som för övrigt har en modern arbetshöjd på alla bänkar och alltså inte är 70 cm höga. Badrumsdörren går att stänga utan problem, avloppet för tvättmaskinen läcker inte, och de gamla slitna vinylgolven som inte ligger ovanpå de gamla trägolven behöver inte åtgärdas på något sätt eftersom det inte är hål i dem (eftersom de inte finns till att börja med, det har jag ju redan sagt). Elen behöver heller inte åtgärdas på något endaste vis, framför allt behöver inte huvudsäkringen bytas för att kunna klara av diskmaskinen, för den är ju redan på plats under de normalhöga arbetsbänkarna i det moderna köket.
-
Barba - i vårt fall är det nog för sent o hoppas på det - E blir tre i sommar. Men jag hoppas han körde på den engelska varianten - "the terrible two" istället och hoppar över treårstrotset , är det för mycket o hoppas på?
I
övrigt är han söt som socker såklart, har med sig sin nalle överallt och pratar massor med den på sitt eget språk. Har även börjat teckna och använda fler ord, häftigt att se! -
Olimpia - bränder är en av mina absolut värsta mardrömmar! Skönt att det iaf inte var någon som kom till skada. Läskigt läskigt!
Fio - grattis till jobbet!
Kate - hoppas du får jobbet, nätverkande är alltid bra
hanya - i högform
Svärmor är trevlig, men just nu driver hon oss till vansinne genom att fråga om vi vill ha allt från såstermosar till ytterkrukor, från glassmaskiner till plättlaggar från lergrytor till TERMOSAR FÖR KOKTA ÄGG! Det räcker med att vi tittar på nåt för att hon ska fråga om vi vill ha det. Glassmaskinen och lergrytan får sambon göra plats för för dem tackade han ja till Men det där att hon pratat om o flytta sen pensionen i 3 år, aktivt letat lägenhet i åtminstone hälften av den tiden har inte gjort att hon slängt av, sålt av grejer. Hon hävdar att hon gjort det, men sparar man termosar till kokta ägg, hundratals karotter, mer porslin än en fembarnsfamilj skulle behöva så har man inte tänkt helt färdigt. Mycket mycket mycket kvar o göra. 31 jan är iaf gamla lägenheten historia, då är det bara den nya kvar... -
Ela - tänkte inte på det, så måste det vara. E. som är extra kort borde ju verkligen ha klack på sina skor
-
(för övrigt har E. klack på sina skor, ortopediska förhöjningar ) Avundsjuka ni blir nu va?
-
Eller hur
Eller hur. Alla behöver en äggtermos. E. fick behålla dem som leksaker hos farmor, för de var äggformade i flera olika fina färger i glansig plast.Barbabok skrev 2011-01-21 10:43:14 följande:johlinn, låter bra, jag tar gärna terrible two om jag får slippa 3-års?
en äggtermos måste vara ett "måste" i varje modern kvinnas kök, eller?
-
Hopplöst puchahontas, hopplöst omodern! Vi fick även erbjudande om en mojäng man kan använda för o koka ägg i micron med. DET verkar modernt värre (kan meddela att jag har provat ovan nämnda mojäng med mycket tvivelaktigt resultat)
Åhhh, en sån burk måste ju finnas i alla picnickande familjer! -
åhå, man blir ju hungrig!cilla67 skrev 2011-01-21 11:18:47 följande:Johlinn, min mamma prackade på mig en lergryta för ett par år sedan och jag tänkte i mitt stilla sinne att den nog skulle kortaste vägen till Myrorna, men av olika anledningar kom jag inte iväg dit just då. Sedan dess har vi faktiskt använt grytan ganska många gånger, den är jättebra att steka en hel eller i vårt fall halv kyckling i. Vi brukar ibland köpa sk Bosarpskyckling, och de är ju hur stora som helst. En halv sån passar utmärkt i, och det blir jättegott.
Man skivar lite lök eller purjo och morot i botten, häller på ca 1,5 dl äpplejuice och två matskedar soya, lägger i kycklingen och låter den stå i nån timme, en och en halv. Mörare får man leta efter. Ibland har vi experimenterat med andra grejer i, eftersom man kanske inte alltid har just äpplejuice hemma, och det funkar utmärkt.
Mrs F - SKÖNT att det gått bra med operationen! Sån optimist han är din far
Ok, så det FINNS de som använder äggmicromojängen! -
Cissi - jag använder micron dagligen. Det finns vissa vitaminer som är värmekänsliga och det är viktigt att inte övervärma mat. hellre ha på låg effekt, längre tid än tvärtom. Dessutom så är det såklart bra att variera sig mellan att äta mat som är tillagad på olika sätt eller inte tillagad alls.
-
Stämmer bra cissi - det är de vattenlösliga vitaminerna som är mest värmekänsliga. Men att de är värmekänsliga betyder inte att de försvinner helt och hållet vid uppvärmning. Det absolut sämsta för dem är långvarig varmhållning, typ våra gamla skolkökskantiner.
Johanna - ja och nej! Uppvärmning är uppvärmning sas, det är bara det att vid för snabb uppvärmning i micron kan det bli mycket varmare än i en kastrull på vissa delar av maten. Det som är BÄTTRE i micron än i en kastrull är att det inte blir lika mycket vitaminer som lakas ur i vattnet om man kokar grönsaker ex.