Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

lime - låter bra att ni tar varannan natt! Vi har kört halva veckor istället så att man får lite fler sammanhållna nätter i rad att sova. Jag kan nästan känna mig bakis på torsdagmorgnarna (min första "öronproppsnatt"), men på fredagmorgonen är jag pigg!

• johlinn

Fiji - er förskola låter inte bra alls Tråkigt!

Vi får varje dag vid hämtning höra lite om hur dagen varit. Händer något obehagligt, ovanligt, konstigt ringer de oss direkt för o fråga om de vill att vi ska göra något! Egentligen är det utvecklingssamtal varje termin, men i våras orkade jag inte med det då vi hade så mycket annat, men det börjar bli dags nu igen känner jag, har massor som jag vill berätta och massor jag vill fråga om. De sköter en del av E:s träning på fsk - oerhört tidsbesparande för oss, då slipper vi det på kvällen sen när vi kommer hem och de berättar alltid om hur det gått om han gjort framsteg! När barnen fyller år får de sin bild på en tavla i kapprummet och en massa fint serverad frukt (barnet får själv välja vilken/vilka frukter och hur det ska serveras (ex fruktsallad, fruktspett). Om E. får välja när han fyller år blir det nog banan till alla Ska kanske tipsa dem om bananglass - frys bananskivor och mixa! Det kan de nog gilla!

• johlinn

Assar - mys med syskonkärlek!

Tack sötisar - jag tänker inte lämna er på något sätt, men kände att en paus var välbehövlig. Sorgen är randig, vissa dagar så genomsvart att jag inte ser nånting annat än annorlunda-E. Som tur är är de dagarna få, de flesta dagar är en blandning av nånslags grå nyans och vit glädje, en förundran över att jag fått ett så underbart barn! Han må vara sen i utvecklingen, men han är världens charmigaste och mest sociala, skrattar varje dag och älskar att kramas och dansa! För det är det jag sörjer mest nu - att han är sen i utvecklingen. Ryggmärgsbråcket ställer till med elände och extra jobb, men det sörjer jag inte just nu, det känns hanterbart, och på nåt sätt förutsägbart - de problem han har är de problem man kan förvänta sig. Klart det är tungt att fortfarande behöva bära en 2,5-åring (som tur är en liten en, men ändå) överallt, men han lär sig sakta ställa sig upp och gå med stöd igen.

• johlinn

Gullet - hoppas verkligen att överklagan går igenom. Man blir mörkrädd när man hör dina historier...

Ni är bäst Bara så att ni vet *kramar*

Idag är E. på fsk och jag är hemma. Vabbar med honom inför ett läkarbesök i morgon så jag tycker det är bättre att han får vara där o leka av sig lite. Han har varit förkyld i helgen, men verkar återställd. Bad dem ringa om han kroknar. Känns skönt, ska tvätta, städa, sitta vid datorn, läsa och kanske sova middag. Allt i min egen takt.

• johlinn

juni - hoppas du fick sova lite! Fint namn - hoppas killen fått igång mjölkproduktionen så att han inte behöver äta lika ofta längre!

• johlinn

barba - blähk säger jag, sådär hade vi det förra hösten. E. började piggna till medans jag och sambon var helt utslagna. Han fick klara sig bäst han kunde stackarn. Förövrigt är E. magsjuk nu... Kräks Hoppas vi andra klarar oss. Åh well, har ju iaf jobbat 2 dagar den här veckan Ledig dag måndag, vab för läkarbesök tisdag, arbetat onsdag - torsdag, vab fredag. N. var hemma med honom idag.

• johlinn

Pyttis - försöker med det också, men hinner inte alltid med...

Näh, tärning verkar INTE så kul o klä ut sig till

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13