• idjos

Vi heltids hemma föräldrar, ska vi samlas?

Jag är en heltids hemma mamma som väntar mitt andra barn som är beräknat nu i januari. Då det är så få hemma föräldrar nuförtiden så tänkte jag att man kanske kan samlas här.
    Nu menar jag oss hemma föräldrar som är hemma heltid och i flera år, alltså inte bara de dagar man får av försäkringskassan, men ALLA föräldralediga är självklart välkomna!

Vet ej om det finns någon tråd redan, men jag startar denna ändå...

Min tanke bakom tråden är precis som med alla andra trådar, att vi delar erfarenheter, ger varandra stöd och att vi har någonstans att fly när vi behöver prata med likasinnade.

Min tanke är inte att disskutera hurvidare man ska vara hemma med sina barn eller inte!!

Jag har en dotter född juni -09 och en ofödd som är beräknad den 25 januari -11...

Jag själv fyller 26 år nu i januari och jag har tänkt att vara hemma i flera år framåt med mina barn, då jag känner att dom är det viktigaste i mitt liv och jag vill ge dom all min tid, jag vill inte missa de här åren som aldrig kommer att återkomma.

Då det är så få som är hemma med sina barn så har jag inte så många att dela min vardag med och jag känner ibland att jag vill veta hur andra har det.

Någon som har lust att dela sin vardag med mig?

• Svar på tråden Vi heltids hemma föräldrar, ska vi samlas?
  • Fiyali

Hej hej!
    Jag har varit hemma sen januari 07. Tycker det är härligt! Just nu pluggar jag heltid på distans också, så jag läser när barnen lagt sig på kvällen.
    Mina barn är födda okt -07, och mars -10, två fantastiska flickor :)

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • DHF

Hej, jag har två pojkar födda 2007.09 och 2009.05. Jag jobbade 8 månader innan min yngsta föddes och då var min man hemma med den äldste pojken. Nu har jag varit hemma i 1,5 år och planerar att vara hemma minst till augusti 2011.

Vart bor ni andra någonstans? Jag bor numera i Skåne (sen 1 månad tillbaka, flyttade hit från Danderyd i Sthml).
    Vore ju kul att ses, vi är så få hemma med så "stora" barn. 

• ambrosia1

Hej! Jag är gärna med! Är heltidsförälder sedan -99 när min första flicka föddes, nästa kom  -02. Är också familjehemsmamma till en femåring och en sjuttonåring. Är skiljd och är nu tillsammans med min ungdomskärlek. Vi fick en pojke den 14 sept (sex v för tidigt). Bor i Boden

• CaCC

Jag vill vara med. Jag har en dotter som är född juni -09 och har nummer två i magen och är beräknad 30 mars. Just nu har vi vårdnadsbidrag under vintern tills bebis kommer. Vill försöka vara hemma så lång tid som möjligt. Bor tillsammans med min man i Skövde.

• hilah

Nu hoppar jag in i den nya tråden också Och upprepar: Har en son född februari -09 och en liten beräknad till slutet av mars/början av april 2011. Jag vill också vara hemma så länge som möjligt och hoppas att jag orkar med två små.

• DHF
    hilah skrev 2010-11-09 19:35:30 följande:
    Nu hoppar jag in i den nya tråden också Och upprepar: Har en son född februari -09 och en liten beräknad till slutet av mars/början av april 2011. Jag vill också vara hemma så länge som möjligt och hoppas att jag orkar med två små.
    Vart bor du?
  • idjos

Åh vad skoj att vi verkar vara några stycken...

Vi bor i västerås och här har det snöa extremt mycket under natten och det håller fortfarande på, så snart ska man ut och skotta fram bilen för vi ska åka med öppnaförskolan till ett badhus och bada :D
    Lite halv jobbigt då bilen är helt försvunnen under snön och jag är gravid i vecka 30... men vad gör man inte för att komma till badhuset  Flört

Jag har längtat till den här dagen, en heldag med bad och matsäck, åh vad min 17 månaders dotter Faline älskar att bada. Hoppas bara vi kommer fram i vädret, lite läskigt tycker jag med all snö på vägarna och det är säkert en hel drös som kör utan vinter däck..

wish me luck Flört

• hilah
    DHF skrev 2010-11-09 20:41:05 följande:
    Vart bor du?
    Vi bor i Lund och du?

Lycka till, Idjos! Badhuset har jag ännu inte vågat mig till - får gå dit med min man första gången för att se hur sonen reagerar.
  • CaCC

Jösses vad snö det är ute. Gick ut och skottade fram bilen förut för att efter många om och men 1 timme senare lyckats få den upp till garaget för att få in vinterdäcken. Ska åka och skifta däck senare idag. Fick hjälp av en kompis, en granne och han som skottar i vårt område och vi lyckades med gemensamma kraftar få upp bilen för de små backarna till garaget. Så nu hoppas jag att jag kan ta mig bort till däckverkstaden och byta däcken för imorgon ska jag och en kompis åka til Ullared och det har jag längtat efter jättelänge.

Badhuset har jag inte varit i ännu med vår dotter. Vi badade ute i somras, men badhuset har inte hunnits med ännu. Får nog ta det en dag snart. Vi har ju ett helt nytt äventyrsbad här i Skövde med babypool och allt.
    Men Emilia fick i alla fall leka i snön för första gången i sitt liv idag.

• idjos

Det blev inget badhus för oss, vi bor i en by och vägen vi åker till badhuset hade snöat igen, så vi fick spendera dagen på öppnaförskolan, men vi tog pulkan dit ;)

Vi har gått på babysim sen Faline var tre månader, tills hon var ett år, så vi har varit mycket på badhuset, hon älskar det och det var synd det inte blev något, men vi ska ta ett nytt tag och försöka oss dit den 8 december istället och hoppas på bättre framkomlighet ;)

halley och cacc: Jag rekomenderar verkligen att åka och bada med era barn, det är sååå mysigt och kul,jag tyckte också det var läskigt första gången, men jag hade min karl med mig så det kändes mycket tryggare. Nu är vi dock rutinerade ;)

Svar på tråden Vi heltids hemma föräldrar, ska vi samlas?