idjos skrev 2010-12-06 09:45:27 följande:
Nu ska dom ta bort vårdnadsbidraget i västerås :( Dom menar på att 3000 gör ingen skillnad ändå... strunt prat, mina 3000 är guld värda.
Blir så trött på att det ska vara så svårt att vara med sina barn, jag tänker på alla ensamstående föräldrar som inte har något val.
Nu ska vi förövrigt göra ett nytt försök att komma till badet med öppnaförskolan på onsdag, sist (för en månad sedan) så var vägen insnöad så vi kom ju ingen vart.
Jag är ju höggravid nu och känner mig inte taggad att gå runt i bikini på badhuset, men jag vill så gärna bada med min dotter.
Synd att det inte är så aktivt här, men det kanske inte behövs, vi skriver när vi vill och om vad vi vill, man behöver inte känna sig tvingad att skriva varenda dag. Jag känner att det är skönt att tråden finns och att några samlas här och tar del av varandra när det finns något slags behov.
Ska vi berätta kort om oss själva genom att göra en lista så vi får en viss ordning på vilka som är här inne?
Jag kan börja så får ni mer än gärna kopiera och fylla på med era namn och vad ni vill berätta, hoppas ni vill fortsätta vara i tråden:
- (idjos) Ida heter jag, har en dotter, Faline 18 månader, en i magen BF 25/01-11, bor utanför västerås. Vill vara hemma så länge det bara går med mina barn.
Fy vad tråkigt att de ska ta bort vårdnadsbidraget. Vilka är det som regerar i Västerås politiskt? Här i Skövde är det blått, så jag tror och hoppas att vårdnadsbidraget kommer vara kvar här.
Är inte så aktiv i tråden för det är så mycket annat i mitt liv just nu. Mår psykiskt väldigt dåligt av daglig ångest och massor med tankar att slåss med. Så även om jag är inne här mer eller mindre varje dag så orkar jag inte alltid skriva. Men det är skönt att tråden finns.