• längtar74

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Poussin - ja, nu är dags för er. Vad spännande! Hoppas att det blir en riktigt bra resa. På alla sätt!

Jag är igång med behandling inför FET nu. Planerat till 9/2. De har ändrat upplägget jämfört med det färska försöket. Eftersom jag aldrig varit i den här sitsen så försöker jag att inte noja över det. Nytt upplägg med delvis nya mediciner - det kan väl vara bra, eller hur? Det behöver inte alls ha något att göra med att det inte funkade sist. Jag bär på någon sorts konstant beredskap på att få höra dåliga nyheter. Helt knäppt. Bort med sådana tankar. Det här kommer att gå hur bra som helst!

Kramar till er alla.

• längtar74

Fin4 - vilken liten mirakelbebis ni har på gång. Så härligt att höra! Det visar ju hur komplext allt är, att det inte "bara" handlar om att titta på olika värden. Lycka till framöver.

Linn - skönt att du också är igång. Nu kör vi! Varje försök är som att dra en lott. Varje gång har vi en möjlighet att vinna. Och det kanske blir den här gången.

Tjejer, jag tror på 2012. Våren är på väg (ja, alltså, förr eller senare så måste den ju dyka upp...:) och jag tror stenhårt att det här kommer att bli ett bra år! Kramar till er alla.

• längtar74

Hej tjejer,
    Har varit tyst från mig ett par veckor, men nu är det snart dags för FET. Åker ner till Valencia på onsdag, insättning torsdag och sedan är det bara att hoppas...

Har inte lusläst alla inlägg, men välkommen till er som är nya (eller välkommen m nya signaturer...:)

Linn - vad trist med uppskjutet försök. Men det viktigaste är ju att man får så bra förutsättningar som möjligt, och även om en månad känns som en evighet så kommer tiden att gå, och snart så är det dags för dig med!

Poussin - åh, vad spännande att du är igång! När är det planerat ÄP?

Pölsan - håller tummarna för att PUPO får bytas ut till bara ett finfint P:)

Kram till er alla.

• längtar74

Jaha, då är man PUPO igen med två små embryon:) Testdag 23/2 - nu ska jag försöka följa en kompis råd och boka in många roliga saker de kommande två veckorna. Då går förhoppningsvis tiden lite snabbare. Och det är lika bra att passa på att fylla på med positiv energi. Blir det minus så kommer jagatt trilla så långt ner att alla extrakrafter behövs. Men minus ska det fanimig inte bli den här gången!

Har varit en extra märklig resa den här gången eftersom jag åkte ner själv. På ett vis lite lyxigt att kunna vandra runt i härliga Valencia på egen hand (+12 och strålande sol. Bara en så'n sak!). Men åh, vad jag längtar efter min man. Hemma igen på lördag - då får han pyssla om mig:)

Kramar till er alla.

• längtar74

Pölsan - stort grattis till det fina, fina plusset!! Åh, vad roligt!

Härligt att listan är tillbaks:) Uppdaterar.

Kram till alla.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Väntar på nytt försök: Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar till januari med att göra IVF nr 5. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60. Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. 1111111 (40 år), AMH 0,5. pp08 (41år) IVF6/syskonförsök. Sprayar:

Sprutar:

Planerat ÄP/ET/FET:

Ruvar:
    Pölsan (1977)AMH 0,8  första syskonförsöket IVF/ICSI  TD 14/2 Längtar74, (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1 avbrutet. Inga ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2, två embryon. TD 23/2.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Väntar på nytt försök: Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar till januari med att göra IVF nr 5. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60. Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. 1111111 (40 år), AMH 0,5. pp08 (41år) IVF6/syskonförsök.  ÄD-kö: Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö sedan 11.03.01. Linn73 (38 år), AMH 0,84. Har gjort fyra misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Väntar ÄD-start: ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Linn73 (38 år), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011. Efter årsskiftet går vi även med i AC. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011.  Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök. IVF hos CFC. Troligen om ca 2 veckor.
  • längtar74

Hej tjejer,

Poussin o Linn - hur gick det pä era resp VUL? Hoppas allt såg bra ut!

Mariposa - förstår så väl din tvekan. Visst är det på ngt vis som om man blivit lite skamfilad av alla negativa händelser? Det är svårt ibland att tänka sig att något positivt kan ske... Mitt sista IVF (innan vi gick över t ÄD) så hade vi en gräns på FSH 12 för att få sätta igång. Nu lyckades vi inte, så jag är nog inget lysande exempel på just det - men jag tyckte att det var väldigt skönt att känna att vi ändå hade försökt en sista gång.

Jag håller helt med dig om att det känns svårt att hantera allt. Inte nog med att man ska reda ut sina egna känslor o försöka hålla ihop - man ska också försöka hitta energi att vara taktisk med sin ekonomi o ev landstingspoäng. Men du kommer att klara av det - jag lovar!

En dag när allt känns hopplöst så kan jag bara ge ett gott råd: försök att komma ihåg att det bara är EN dag. I morgon kanske det känns lite bättre? Och om man inte orkar påminna sig själv - be någon annan att göra det. En dag i taget är det enda sätter att fixa det här..,

Själv är jag på rd11 idag. Ena stunden får jag för mig att det här kommer att lyckas. Nästa är jag övertygad om att jag på fredag får ytterligare ett "tyvärr..." i telefonen.

Kramar till er alla.

• längtar74

Godmorgon alla,

Poussin - härligt att VUL gick bra. Det här kommer att gå vägen, ska du se!

Pölsan - förstår att du längtar till att få se ett livstecken på riktigt. Och det kommer du att få:)

Kattflickan - kan bara hålla med de andra. Man vänjer sig vid menopur. De första gångerna jag skulle ta det så höll jag på att bryta samman totalt i rädslan att göra fel. Man vill ju så gärna! Men till slut kom insikten om att OM det hade varit avgörande med 100% helt perfekt så hade vi aldrig fått blanda ihop det själva. För min del hjälpte det att göra de olika momenten tillsammans m min man%2

• längtar74

Telefonen kraschade mitt i, så här kommer resten...:)

För min del hjälpte det att göra de olika momenten tillsammans m min man - kändes på ngt vid lugnare när vi var två som hjälptes åt...

Vädur - intressant att höra hur ni resonerade inför ÄD. Jag grubblade mycket innan jag blev helt bekväm m tanken på att inte få ett genetiskt eget barn. Men mamma kommer jag ju att bli. Förr eller senare:)

Jag vet inte riktigt hur jag mår. Är det ngn skillnad jämfört m förra gången? Jag har för mig att känningarna (typ vag menskänsla) avtog de sista dagarna förra gången, men nu känns det fortfarande. Även brösten är ömmare. Tänker att det betyder något - annorlunda är bra! Har iaf inte googlat sönder den här ruvningen som jag gjorde förra gången. Bara en så'n sak:)

Kramar till er alla - och ha en bra dag.

• längtar74

Vädur - ja, kostnaden för ÄD är helt bisarr. Vi fick dock strålande nyheter i förra veckan: får tillbaks pengarna för behandlingen från f-kassan! Att vi bara har misslyckade ivf bakom oss var för första gången till vår fördel (om man inte får ngt att sätta tillbaks här i Skåne så påverkas inte potten, så vi står fortfarande med full pott som vi nu kan använda till ÄD istället...).

Jag känner också att det är viktigt att få bära barnet. Man vet ju att massor händer under fostrets utveckling, och jag tror att bandet mellan mamma o barn växer i samma takt som barnet (och magen!).

Kram.

• längtar74

Emsie - vilket otroligt bra resultat! Grattis! Håller tummarna för att de kommande stegen går lika bra.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH