• längtar74

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Rocktroll och Ciara - stort, stort grattis!!! Skrattande Vilka härliga nyheter!

Och Poussin - låter lite knasigt, men; grattis till hinnsäckenSkrattande Nästa gång så kommer du att få se ett hjärta som slår!Hjärta

Själv har jag varit på inskrivning på MVC i dag. Kändes helt otroligt. BF 1/11.

I like 2012!

• längtar74

Kattflickan - åh, nej vad tråkigt! Stor, stor kram. Hoppas såklart på att blodprovet visar på något mycket bättre...Sköt om dig!

Hope -  förstår så väl att du blir stressad av blödningen. Men det är säkert ingen fara alls. Har du någon möjlighet att få ta det lite lugnare på jobbet? Om inte annat - se nu till att få en så lugn och skön helg som möjligt. Håller tummarna för att dagarna går snabbt fram till VUL.

• längtar74

Vad mycket som händer i tråden just nu! Välkomna till er som är nya!

Jegs - så roligt att höra av dig. Tycker att det låter klokt att köra dubbelt m ÄD/AD så långt som möjligt. Vi gjorde det fram tills vi fick plus på ÄD - då hade vi precis påbörjat utredning. Visst hade vi kunnat fortsätta hela vägen, men jag kände inte riktigt att jag pallade med rent känslomässigt. Dessutom fick vi tänka krasst ekonomiskt - vi har inte råd med många ÄD-försök och AD.
    Stort, stort lycka till framöver!

Castor - vilken fantastisk nyhet! Du visar verkligen att kroppen är så mycket mer komplex än statistiken visar. Fan, så skönt!! Största grattiskramarna!

Poussin

• längtar74

Varför fortsätter jag skriva från mobilen - det funkar i princip aldrig!

Poussin o Hope - stort grattis till era fina VUL!

Kattflickan - varma kramar till er. Hoppas att ni kan få goda råd av er läkare. Själv har jag ju hittills bara positivt resultat av ÄD men det är verkligen inte så "bara" att gå vidare med det. Tillåt er att ta den tid ni behöver för att utforska olika alternativ o känna efter vad som är rätt för er.

• längtar74

Kattflickan - vill bara tillägga att det åtminstone här i Skåne är samma pott för ÄD o vanlig IVF. Eft vi hade poäng kvar så valde vi ÄD utomlands (bättre odds o kort kö) - då kunde vi också få ersättning av f-kassan.

• längtar74

Kattflickan - om du har poäng kvar i din pott (dvs om du har rätt till behandling) så kan du välja att göra behandlingen utomlands. Då ersätter f-kassan kostnad för behandling. Det kallas att söka om ersättning för planerad sjukvård i efterhand. I slutänden blir det ju samma plånbok, dvs skattepengar, men det är f-kassan du pratar med - inte landstinget. Viktigt att tänka på är att ersättning ges om något landsting ger dig rätt till behandling. Det är ju så olika regler inom landet, så du ska inte drabbas om ditt landsting råkar ha de snålaste reglerna. Så fattade jag det när jag pratade med handläggarna.

OBS dock att ersättning just nu ges även om du gjort behandling m anonym donator (vanligast utomlands), men detta är under utredning.

Om du vill göra ÄD på ditt RMC så borde väl din IVF-läkare där vara en bra början. Så var det för oss - vi fick stå i ÄD-kö på RMC samtidigt som vi gjorde ett sista IVF-försök. Kötid etc verkar skilja sig åt mellan landstingen. I Skåne är det tex runt två år (o utomlands ett par månader), om man inte har korsdonator.

Om ÄD känns som ett alternativ så låter det klokt att kolla upp det direkt, just med tanke på köer.

Kram.

• längtar74

Hej alla fina, starka tjejer,

Länge sedan jag skrev i den här tråden men vill bara önska er alla en skön sommar. Hoppas att ni får möjlighet att hämta kraft inför nya försök, njuta av graviditet eller bara ta en paus från alltihop o bara vara.

För vår del är jag nu i v22 efter 3 misslyckade ivf o två ÄD. Det finns ett barn som växer i mig, och efter en lång resa ser det nu ut som om vi kanske, kanske kan få komma fram. En liten skör lyckotråd som för varje dag blir starkare. Inte minst av att känna små buffar o sparkar från miraklet därinne.

Till alla er som kämpar: jag vet att ni vet det, men kom ihåg att det finns många sätt att bli en lite större familj. Ingen av oss här hade väl trott att vi skulle få kämpa fullt så här mycket, men fan vad vi lär oss och vad vi orkar.

Många stora kramar till er alla.

• längtar74

Kattflickan - stort grattis till finfin skörd Håller tummarna för att nästa steg går lika bra!

• längtar74

Kattflickan - stort grattis till ruvarstatus Klart att de i frysen också kommer att vara bra, men håller alla tummar för att det fina du bär på stannar kvar hos dig länge (typ nio månader)!

• längtar74

Kattflickan - stort, stort grattis från mig med! Vilken underbar smekmånadspresent

Angla - styrkekramar till dig. Så tråkigt att höra om sjunkande hcg.

Castor - skönt med lyckat RUL. Och kan bara instämma i vad de andra skriver: så otroligt bra att du ät påläst. Men frustrerande att det är det som krävs för att man ska känna sig trygg. Klapp på fina magen med lillkillen

Anemon - lycka till i morgon!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH