• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Fick tag på en barnmorska på kliniken idag som var inne under semestern hon tyckte jag kunde börja ändå, de brukar aldrig kolla om man haft ägglossning eller inte. Skickade dock en fråga till en läkare i USA som jag haft en konsultation med tidigare han tyckte inte att man skulle börja utan att veta att man haft ägglossning. Så det blev ju inte direkt lättare att veta hur man skall göra...

Kattflickan vet du hur sen din ägglossning varit då? Är ju toppen om det är så, härligt att det funkat för dig. Åt du dhea var det därför den var sen? Dag 16 idag, inga tecken på ÄL ännu : (

• Liv2014

CFF var hos gyn idag (dag 18). Men läkaren sa att det gick inte att se om man hade haft ägglossning eller om man skall få den?! Det enda som man eventuellt skulle kunna se var om man hade ägglossning precis då skulle livmodertappen vara lite öppen, vilket den inte var. Men om äggen skulle lossna eller inte denna månaden kunde de inte se. De såg äggstocken på högersida med två äggblåsor, den ena lite större än den andra. På vänstersida såg läkaren inte äggstocken alls...

Vad kollar de efter hos dig när de kollar om du haft ägglossning eller inte?

Sedan en annan sak som gör mig fundersam är att de endast såg två äggblåsor totalt. Detta efter 6 veckor med DHEA. Innan jag startade min första stimulering såg de fem-sex äggblåsor men detta var på cykeldag två. Vet du (eller någon annan klok) om äggblåsorna som är synliga varierar i cykeln eller om det är så mycket sämre nu än vad det var tidigare... I sådana fall kanske dhea inte är något för mig trots allt, fast provsvaren såg bra ut. Men utebliven ägglossning och mycket färre äggblåsor känns inte bra : (

• Liv2014

Ja du verkar ju ha många blåsor då trots lågt amh! Påverkar hur många blåsor man har när man börjar stimulera utfallet tro om man kör långa metoden? Då kanske det inte är så smart att starta med bara två...

• Liv2014

Ibland har man lite tur bland alla motgångarna... En läkare på området från dem jag var hos igår ringde tillbaka till mig idag på morgonen tyckte jag kunde börja ändå. Jag som ännu inte hade bestämt mig. Så nu är första sprayningen gjord. Känns skönt att vara igång enligt plan : ) Hoppas på att det kryllar av äggblåser efter denna gången ; )

• Liv2014

Zwillinge har du frågat om tips i tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten, de kanske kan ge dig ngt tips?

• Liv2014

Använder alla sig av detta labbet eller är det bara klinikerna i Stockholmsområdet? Någon som vet eller måste man kontakta kliniken man tagit det på för att få reda på det. Tog också mitt vt 13. Dock tyder väl mkt på att mitt faktiskt är dåligt så dåligt tyvärr...

• Liv2014

Zwillinge du behöver inte vara på väg in i klimakteriet för att du har lågt amh som jag fattar det. När jag hade en telefonkonsultation med CHR så pratade det om POA och POF, står mkt på deras hemsida om skillnaden på de två, läs lite där om du inte gjort det. Han menade på att om det är det förstnämnda så kan man ha det så här länge men ändå inte komma i klimakteriet förren om kanske tio år. Det sista nämnda mer bråttom dock... Det är svårt att säga vilket av det man har utan tester som han sa men tyckte det lät som det förstnämnda på mig. Tror att på det senare har man förutom lågt amh också högt fsh.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH