• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Tjejer har kört coktail några dagar nu med Dhea 75 mg, q10 500 mg, omega 3 2520 mg, D 50 mg (2000 IE), bidrottning gelé och lite multivitamin med folsyra, c, e, järn, zink m.m. Har känt mig lite tung i huvet tidigare i veckan och törstig. Men nu dessutom idag apa trött, matt och lite yr. Tips på om det kan vara någon av dessa vitaminer, som jag i så fall kanske ska ta lite mindre av?

• Liv2014

Har tagit 500 q10 mina är à 100 g så tar fem. Har dock också beställt qubinol och väntar på att få hem dem de var à 300 och tanken var att man skulle äta 3 om dagen... Hög dos men framtagen för fetilitets www.makemefertile.com. Misstänker ev att det kan q10 för har lite lågt blodtryck innan och de kan sänka blodtrycken. Har dock först testat minska d vitaminet lite och se om det kan vara det. Tog 2000 ie innan. Bara läst om att 7-Keto inte skall ha samma positiva effekt som dhea. Tror du kan hitta lite om det på tråden här innan om du söker. Och det är ju dhea som används av CHR etc. Hur vet man om man har progestronbrist? Test? Vart köper man kräm? Har också korta cykler...

• Liv2014

MRE förstår din oro! Men försök att tänka på allt som kan gå rätt istället! Försök slappna av, inte tänka och göra sådant du mår bra av och var positiv. Många har lyckats tidigare i tråden! Håller tummarna!

• Liv2014

Zwillinge86 när tar man progestronkrämen, direkt efter äl till mesen kommer? Har progestronvaggisar hemma eftersom mitt tidigare ivf försök avbröt, kanske kan jag använda dem till att börja med?! Vad tror du?

• Liv2014

HJÄLP! Träffat ivf mottagningen idag för att prata om nästa behandling som är planerad till efter sommaren. Nu har jag värsta ångesten för om jag ska göra det så snabbt som möjligt efter deras stängning kommer jag bara ha ätit dhea cirka 2 månader annars får jag vänta en månad ytterligare. Tänker så här: 1) bra att göra det så snabbt som möjligt för jag är otålig av mig plus att äggen håller på att ta slut :( Samt undrar jag om hormonerna vid den ivfen jag gjorde nyss med kortaprotokollet som avbröts kan ha positiv inverkan för då är det inom tre månader jag gör nästa? Erfarenheter, kunskap om detta?! 2) bättre att vänta för då har jag gett dhea en chans enligt den tid som minst är rekommenderat. Samt att det är förmodligen enda chansen i vilket fall som denna klinik vill ge mig om inte resultatet blir bättre än sist... Sedan frågade jag lite om dhea, berättade inte att jag startat med det (en dryg vecka sedan), eftersom de inte är positiva till detta. De sa att man inte kunnat påvisa positiva effekter totaltsätt även om någon enstaka studie visat positivt, utan snarare kanske tvärt om en liten negativ effekt vid ivf! Någon som hört eller vet något om detta?! Så nu vet jag inte om jag skall sluta äta dhea... Ni som ätit dhea när har ni slutat? Vid nässpraystart, vid sprutstart, vid ägguttag eller vid positivt gravtest?

• Liv2014

Någon som fått ont i lederna (handleder och fingrar) vi tiden runt ÄL efter ha börjat med dhea? Någon som fått försenad eller utebliven ÄL efter att ha börjat med dhea? Har känts som det är dags för ÄL i flera dra nu men teststickorna visar ingenting...

• Liv2014

Någon som har tips på vart man kan gå i Göteborg för att få testat sina testosteronnivåer och s-dhea? Min ivf läkare och min vc tror jag inte är ett option...

• Liv2014

CFF Strålande resultat, grattis! Har du fortsatt med dit dhea även under ivf:en, dvs både under nedreglering och sprutning (har för mig jag läst att du gjorde långa).

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH