Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Grattis tuvalina, fantastiskt att höra! Och grattis till många ägg jeannaA lycka till imorgon!
Grattis tuvalina, fantastiskt att höra! Och grattis till många ägg jeannaA lycka till imorgon!
Fy ul idag endast en äggblåsa i rätt storlek pluss en liten :( detta trots alla tillskott och sunt leverne under det senaste, långt protokoll och ny medicin. Ännu värre resultat än förra gången :(. Nytt ul på måndag men förmodligen avbrutet igen :(
En annan fråga gällande ÄD kan man bara göra det innan man har kommit i klimakteriet för att det skall bildas en slemhinna i livmodern etc. eller kan hormoner tillsättas för detta? Jag undrar alltså om man har bråttom även om man i skall göra ÄD eller om man kan låta tiden gå och försöka ett tag trots att det finns en risk för förtida klimakterium?
Ursäkta många inlägg idag... Är det någon som precis som mig gjort privata försök i väntan på ivf hos landstinget. Jag undrar i så fall om de kan neka en på grund av dåliga resultat på de privata försöken? I så fall kanske man inte skall tala om att man gjort privat. Sjukhus delar ju inte journaler så de vet ju inte detta. Men det tråkiga då är ju att man inte vill prova sådant igen som man vet inte fungerade så bra tidigare...
Är det någon som provat metoden crash? Har efter två simuleringar nu fått en stor och resten små folliklar, tänker att jag därför helt klart har en som dominerar. Passar in mycket på beskrivningen. www.copenhagenfertilitycenter.com/uk/behandlingen/crash-ivf.htm Är intresserad av om någon provat det och om någon i Sverige gör det?
Annanas har jag hört är bra att äta vid embryoåterförig för att det finns ett enzym i dem som gör livmoderns lite klibbig som gör att embryon fastnar bättre har jag hört. Men är det först efter återföring man ska börja äta eller redan innan?! Är väl bra att det är sticky i livmodern redan när de sätter in det eller?! Hmm funderar alltså om jag ska börja äta innan eller är det dåligt av någon anledning? Funderar också på 1/3 barnalby som jag hört många tar. Ska kolla med läkaren isf, men är det först efter återföring det med? Får förhoppningsvis tillbaka ett eller två embryon imorgon om de nu delar sig som de ska. Har bokat in akupunktur innan och efter. Akupunkturens roll är väl också att öka blodflödet, kanske bli för mycket med barnalbyl då också? Andra tips? Har tex för mig att jag hörtatt paranötter ska vara bra? Och hört att stillasittande dagen för återföring inte är bra, men vad innebär det? Långpromenad direkt efter eller bara att inte ligga på soffan hela dagen? Om det nu blir återföring kan man träna under ruvningen och situps är det ok? Glad att jag kommit så här långt i alla fall, hoppas att det kan går hela vägen. Tar tacksamt emot tips från er mer erfarna ruvare!