• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej en fråga om någon vet när det är lättast att bli gravid igen efter man slutat amma? Har en sjumånaders och ammar fortfarande. Har en fryst blastocysta och vill verkligen använda denna när bästa chansen är. Känner också att jag har grymt bråttom om det inte skulle funka med denna med en ny ivf eftersom jag hade under 0,2 i amh för två år sedan.

• Liv2014

Tack för era svar :) Hur lång tid tog det för er då att få tillbaka mensen efter att ni slutat amma?

• Liv2014

Zwillinge och gosmos vad är de för utökade och generösare regler ni pratar om??? Är det något nytt med att man ska få syskonförsök landstingsfinansierat också?!

• Liv2014

Aha då är jag med gosmos, tack för upplysningen! Håller helt med dig vad som än händer kan man vara grymt tacksam över det barn man har. Vi nyttjade inte ens våra gratisförsökt utan betalade får vår ivf som gav oss dottern eftersom jag visste att det var kanske ett halvårs väntetid och jag inte stod ut med att vänta när oddsen inte blev bättre med åldern heller. Pluss att vi hade möjlighet att betala för det. Bra dock att det skall bli mer rättvist över hela landet!

• Liv2014

Gosmos jag hade en annan varant som en gel, mycket rann ut men som jag fattade det som skulle kroppen ta upp hormonet snabbt och resten var typ hjälp ämnen sa de. Vet inte om det du tar är mer en form av tablett? Tänker att det finns ju progestron gel att köpa som man smörjer på handleden så det tas upp där genom huden. Jag tänker om det nu är upplöst kan du inte kleta in den lite i underlivet så bör det ju tas upp ändå...

• Liv2014

Grattis Zinna! Så fantastiskt att du lyckats bli gravid två gånger trots ditt låga amh ????

• Liv2014

Babytigger flera har lyckats, jag hade omätbart amh, fick bara två ägg på ivf, det räckte har en fantastisk liten tjej idag. Tjuvläser tråden då och då även om jag inte är så aktiv just nu, tänker prova på ett syskon snart.

• Liv2014

Jag lyckades med ivf trots amh under 0,2 fick bara ut två ägg men det räckte. Jag åt dhea i tre månader innan då det var många i denna tråd som jag var aktiv i då som tog detta för att det skulle kunna förbättra äggkvaliten. Läs tillbaka i tråden eller sök upp en tråd om dhea här på fl om ni om ni funderar. Ingen aning om det var det som gav resultat eller om det skulle funkat ändå.

• Liv2014

Hej gjorde vår ivf på carlanderska i Gbg, enda kliniken i Sverige som använder sig av det är så vitt jag förstår en i Falun de skriver ut det under namnet pastrone. Jag läste på en del innan bland annat på CHR en klinik i ny USA, beställde också mina tabletter från något företag det hade samarbete med minns ej nu vad det hette. Tror faktiskt med det hjälpte min kvalité, fortfarande få ägg fick bara ut två men bägge var av jättebra kvalitet.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH