• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Idis när jag testade tidigare i somras (min första månad med dhea) hade jag massa ÄL sekret i flera dagar utan att få utslag. Testade på kvällen, inget utslag. Testade igen nästa förmiddag, fick då glad gubbe. Av någon konstig anledning typ för att försäkra mig testade jag igen på kvällen, ingen glad gubbe. Så hade jag bara testat på kvällen hade jag alltså missat utslaget på stickan! Vissa säger att man via ultraljud kan se om man haft ägglossning eller ej om de kan kolla på dig? Dock kunde inte min gyn kolla detta, beror nog på utrustning m.m. Vet att cff brukar kolla inför ivf. Chansa inte om du är osäker skulle jag säga hellre vänta en månad till än att gräma dig över att det kanske var det som gick fel om det inte skulle funka...

• Liv2014

Och Idis det ät inte ÄL sekretet som är ägglossning, den kommer efter sekretet. Så fortsätt testa imorgon också!

• Liv2014

Så fantastiskt Ankaja blir glad och tårögd av din historia, det inger hopp vilket behövs!

• Liv2014
    Idis skrev 2013-08-26 19:45:28 följande:
    Vet ni om vi med lågt AMH har lika stor chans att bli gravida som andra kvinnor om vi *Har mogna äggblåsor och kommer till äggplock *Får ut mogna ägg *Får befruktade ägg *Äggen överlever *Äggen delar sig normalt *Kommer till återföring *Ev får något/några till frysen *Som sedan överlever upptining Jag menar, det är så många steg där det kan bli fel. Om vi, med hjälp av höga doser hormoner, får ägg som återförs- är chansen fortfarande mindre än om AMH vore "normalt"? Till mig sa de att vi har samma chans när vi väl kommer till återföring, men varför fick jag då två ägg tillbaka vid första försöket? De sa att det berodde på höga hormondoser.. jag kan bara tolka det som att jag fortfarande har sämre chanser. Har jag bara få ägg eller har jag också dåliga ägg? Hur kunde då 3 av 5 befruktas, dela sig normalt och det som såg svagast ut på dag 2 överleva till en blastocyst som frystes på dag 5.. hmmm
    Min läkare har sagt att man tror att lågt amh också innebär sämre kvalitét. Känns inte som detta är något som man är riktigt överens om.
  • Liv2014

Grattis Germany! Känns så himla kul att läsa om de solskenshistorier som har skrivits om här de senaste dagarna. Det känns som det finns hopp :)

• Liv2014
    micke78 skrev 2013-08-26 11:09:22 följande:
    Tänkte berätta hur det gick för mig. Jag ruvar alltså på ett 4-cellig embryo!! :D
    Nu var det så att när jag skulle få tillbaka embryon så berättade läkarn att de hade fått ut 4 ägg (av 5 folliklar!)! Det är ju helt otroligt! De såg på en gång att 2 var mogne och 2 de var lite osäkre på om var det. Därför la dem de två osäkre i en skål med sperma och de 2 mogna gjorde dem Isci på. Det var ett av de som de var osäkre på som var blivit befruktat! Helt otroligt! Läkarn tyckte det var jätteroligt att ett ägg blev så bra, när det vara var 1 ägg som blev befruktat.
    Undrar dog varför inte alla blev befruktat, min man har ju jättebra sperma. Kan ju bero så mycket säkert..

Nu går jag o är positiv i det ena ögonblicken och negativ i det andra. Vilka process det här är alltså... Försöker inte tänka, och iallafall INTE googla! Hade hoppats på att jag inte gick in på familjeliv heller, bara försöka leva ett normalt liv för en gångs skuld.. Får de hur bra det går:p

Har testdag den 12.02, så det är lååååång tid kvar tills jag vet något.

Hur går det för dig ccf?
    Och för dig Liv?  
    Ååååååå grattis till ruvningen! Tänk att du fick ut fem ägg tillslut :)

Nu har jag äntligen fått blödning nummer två efter det att de punkterade cystan. Så skall på ultraljud på onsdag för att se så det inte finns några nya cystor dock känns det som jag är nedreglerad nu har vaknat och vart tokvarm de tre senaste nätterna. Så förhoppningsvis börjar jag med sprutorna på onsdag, efter 37 dagars sprayning. Är ganska nojig över att så lång nedreglering inte är bra för mina stackars äggstockar och att det lägger av för gott :/ Tänk att vi började typ samtidigt med nedreglering och du går och ruvar och jag sprayar fortfarande. Men den som väntar på något gott... Känner mig redo nu i alla fall och ganska positiv fast samtidigt livrädd att det inte skall bli några ägg så klar...

Men nu undrar jag vad är babyklister?! och aspirin är det något läkarna sagt till dig att du eller i vilket fall sagt att det är ok att du tar? Frågade du någonting om att du kanske skulle sprutat längre med tanke på att du hade tre mindre ägg? Fantastiskt att det var ett av dem som tog sig, de som liksom var bonusäggen :)

Kram
  • Liv2014

Håller tummarna för dig imorgon CFF! Jag tycker det är helt otroligt att du producerar så mycket ägg trots lågt amh, helt fantastiskt, förstår att du inte ger upp! Men vilken målmedveten och envis unge du kommer få ;)

• Liv2014

Idis tror helt klart att om du lyckas få fram ägg som befruktar sig och delar sig fint finns det goda chanser.

• Liv2014

Cff nu vet jag inte alls vad du jobbar med men går det inte att lösa via telefonmöte det du måste göra? Eller via Skype om det är något du måste "se". Vet inte heller hur öppen du varit mot jobbet, har du varit det så förstår de garanterat. Har du inte varit det dra en vit lögn och säg att du blivit sjuk. Gå inte miste om ditt ägg!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH