micke78 skrev 2013-08-26 11:09:22 följande:
Tänkte berätta hur det gick för mig. Jag ruvar alltså på ett 4-cellig embryo!! :D
Nu var det så att när jag skulle få tillbaka embryon så berättade läkarn att de hade fått ut 4 ägg (av 5 folliklar!)! Det är ju helt otroligt! De såg på en gång att 2 var mogne och 2 de var lite osäkre på om var det. Därför la dem de två osäkre i en skål med sperma och de 2 mogna gjorde dem Isci på. Det var ett av de som de var osäkre på som var blivit befruktat! Helt otroligt! Läkarn tyckte det var jätteroligt att ett ägg blev så bra, när det vara var 1 ägg som blev befruktat.
Undrar dog varför inte alla blev befruktat, min man har ju jättebra sperma. Kan ju bero så mycket säkert..
Nu går jag o är positiv i det ena ögonblicken och negativ i det andra. Vilka process det här är alltså... Försöker inte tänka, och iallafall INTE googla! Hade hoppats på att jag inte gick in på familjeliv heller, bara försöka leva ett normalt liv för en gångs skuld.. Får de hur bra det går:p
Har testdag den 12.02, så det är lååååång tid kvar tills jag vet något.
Hur går det för dig ccf?
Och för dig Liv?
Ååååååå grattis till ruvningen! Tänk att du fick ut fem ägg tillslut :)
Nu har jag äntligen fått blödning nummer två efter det att de punkterade cystan. Så skall på ultraljud på onsdag för att se så det inte finns några nya cystor dock känns det som jag är nedreglerad nu har vaknat och vart tokvarm de tre senaste nätterna. Så förhoppningsvis börjar jag med sprutorna på onsdag, efter 37 dagars sprayning. Är ganska nojig över att så lång nedreglering inte är bra för mina stackars äggstockar och att det lägger av för gott :/ Tänk att vi började typ samtidigt med nedreglering och du går och ruvar och jag sprayar fortfarande. Men den som väntar på något gott... Känner mig redo nu i alla fall och ganska positiv fast samtidigt livrädd att det inte skall bli några ägg så klar...
Men nu undrar jag vad är babyklister?! och aspirin är det något läkarna sagt till dig att du eller i vilket fall sagt att det är ok att du tar? Frågade du någonting om att du kanske skulle sprutat längre med tanke på att du hade tre mindre ägg? Fantastiskt att det var ett av dem som tog sig, de som liksom var bonusäggen :)
Kram