• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Stort varmt grattis frasse! Följer ej tjejer forfarande lite på håll :) jag tog progestron tom vecka 12, hade någonstans lästa att progestronbrist ev kunde leda till missfall. De sa att det absolut inte behövdes men jag var så nojig att de ändå lät mig, mådde dock inte alls dåligt av dem.

• Liv2014

Micro vad är få äggblåsor? Jag gjorde ett försök först som avbröt pga av för få. Ett nytt försök för få igen bara en i rätt storlek och ytterligare några små. Läkaren ville avbryta men vi stod på oss eftersom vi visste att detta var sista försöket vi skulle få göra förmodligen. Det blev två ägg på äggplock, även i någon av de mindre fanns ett moget ägg. Är gravid i vecka 37 och det andra ägget ligger befruktat i frysen. Så få behöver inte betyda att det inte lyckas. Sedan kan man regera olika på långa respektive korta protokollet, olika preparat och doser, samt att olika cykler är olika bra. Så de borde åtminstone ge dig ett till försök kan jag tycka där du får testa något annat. Gå på din egen känsla och lita inte heltblint på vad en läkare säger är nog mitt tips... Lycka till!

• Liv2014

Frazze inte direkt exakt vad du skriver med hade ganska tidigt och även till och från nästan hela graviditeten som lätt molande mensvärk långt ner i magen. Min bm menar att det är livmodern som växer och ligamenten som töjer sig om det kan vara något sådant du känner?

• Liv2014

Hej tjejer här kommer lite sommarpepp, drygt ett år efter jag fick besked om att mitt amh var omätbart dvs under 0,2 och första läkaren jag träffade gav mig 5-10 % chans att lyckas med egna ägg sitter jag med en snart 1 månaders fantastisk liten bebis. Hon kom till vid vår andra Ivf. Första avbröts pga av för få blåsor, andra skulle också ha avbrutits pga för få blåser om jag inte tjatat mig igenom det ändå, vilket jag är otroligt tacksam för. All lycka till er som kämpar för fullt!

• Liv2014

Tack för grattis :) Zwillinge förstår om det är kämpigt :( hoppas verkligen det går vägen för er också snart!

• Liv2014

Weeme kolla barnmorskegruppen i Göteborg då är en privat mottagning med avtal. Tror de har öppet i sommar.

• Liv2014

Fruktansvärt ledsamt Frazze, helt otroligt sorgligt att läsa. All värme och tankar till er! Stor kram

• Liv2014

Gosmos, hade omätbart amh dvs under 0,2 gjorde ivf fick "bara" två ägg. Jag var då 34. Det ena blev min fantastiska dotter som nu är ett halvår, det andra är i frysboxen och kan förhoppningsvis bli ett syskon????

• Liv2014

Gosmos, först försöket avbröts pga för få äggblåsor. Andra försöket ville de också avbryta pga av för få äggblåsor, men jag stod på mig att de skulle plocka dessa ändå. Vilken tur att jag var så envis och inte lyssnade på dem och vilket tur att de gick med på att plocka dem ändå. Det bästa jag har gjort i hela mitt liv att inte lite helt på läkarna utan på min egen känsla.

• Liv2014

Gosmos, först försöket avbröts pga för få äggblåsor. Andra försöket ville de också avbryta pga av för få äggblåsor, men jag stod på mig att de skulle plocka dessa ändå. Vilken tur att jag var så envis och inte lyssnade på dem och vilket tur att de gick med på att plocka dem ändå. Det bästa jag har gjort i hela mitt liv att inte lite helt på läkarna utan på min egen känsla.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH