• Liv2014

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Tack cff! Härligt att du alltid är så påläst och hjälpsam! Googlade kring detta en långstund innan och läste om ngn som fått för tjock slemhinna så blev nojig. Låter dock rimligt som du säger och det verkar ju funka för dig!

• Liv2014

Grattis cff tycker absolut det är ett resultat att vara nöjd över! Och grattis starq känns jätteroligt när personer här lyckas, det ger än hopp :)

• Liv2014

Tråkigt att höra... Kan inget om slemhinnor m.m. Men låter ändå som att tre befruktade ägg är ändå en framgång och förhoppningsvis fastnar åtminstone ett!

• Liv2014

Frasse tror kanske du ska ställa in dig på längre vänta än 3 månader. Det första är ju för att träffa en läkare, sen om det blir ivf kan de ju i princip låta dig vänta 3 månader till. Det är så vårdgarantin gäller... Hört om andra om fått vänta 6 månader. Har med ett likadant brev från Sahlgrenska hängandes på kylen, ringde dem innan jag fått det och de sa att pga semesterstängning kan det nog snarare vara 4 månader. Du kanske ändå måste vänta nu med sprutan och så, men annars kan jag tipsa om att på carlanderska får man tillbaka en stor del av summan om simuleringen inte leder till ägguttag om du skulle vilja göra ett privat försök först.

• Liv2014

Så har jag fattat det med landtingsfinansierat men du har tre försök totalt att lägga på ivf och/eller ÄD. Kö tiden på Sahlgrenska för ÄD är två år om du inte har egen donator.

• Liv2014

Skall påbörja nedreglering dag 19 dock ej fått ägglossning ännu (dag 15) och känns inte som den är på väg. Har aldrig uteblivit innan och tror den är försenad pga. dhea (förra månaden kom den dag 14). Kan man verkligen påbörja en nedreglering innan ägglossning det känns konstigt? Någon som vet? Kliniken har sommarstängt...

• Liv2014

Tack CFF! Min klinik har semesterstängt och bor inte i stockholm. Men gynakuten är ju ett bra tips! Hur länge efter att du har fått konstaterat att du har haft ägglossning startar du med nedregleringen? Jag skall ju egentligen börja dag 19 men tänker att jag kanske kan skjuta på det lite ifall de ser att jag inte har haft ägglossning än...

• Liv2014

Tack för kloka svar. Har alltid utslag på ÄL stickorna annars så tror att förseningen har med dhean att göra. Tror inte jag har haft ÄL än, har inte känt så i kroppen och har testat med stickor sedan dag 10. Tror dock efter att ha funderat lite att det inte är klokt att börja innan ÄL. Suck jag som var så pepp på att komma igång inte alls sugen på att vänta en månad till. Trist att klinikerna har semesterstängt när man behöver fråga dem. Får jag utslag på Stickan imorgon eller övermorgon kan det ev fortfarande funka. Efter utslaget släpper ägget inom 48 timmar om jag fattar det rätt så då kan jag börja på dag 20 istället kanske. Men kanske inte troligt brukar alltid ha mkt känningar innan ÄL, nu nada...

• Liv2014

Mikki och zwillinge de ville inte att jag skulle börja vid messtart på grund av ökad risk för cystor då. Hade en innan jag startade förra ivfen vilket kanske inte var helt optimalt sa de i efterhand.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH