• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Missne skrev 2012-04-04 17:22:16 följande:
    Hej, här är en till med lågt AMH. För så där 3 år sen var det runt 0,8 och nu har jag tagit det igen och det är 0,6. Men min nuvarande läkare tycker inte att det är så illa, medan min förra läkare sa att jag inte fick göra fler IVF-försök eftersom jag inte lyckades trots många försök och AMH på ca 0,8. Jag är iallafall glad att jag hittat en läkare som låter mig göra fler försök. Har dock precis fått besked om att det inte blir ÄP vid denna stimulering då jag bara fick 3 äggblåsor och de var för olikstora (troligen skulle bara ett ägg vara moget vid ÄP) så vi ska nu ta ÄL-spruta och göra hemmaförsök istället. Känns väl inte som att chanserna är så stora då vi försökt bli gravida på naturlig väg i 7,5 år, men man vet ju aldrig. Hoppet är det sista som överger en. Men min läkare nämnde iallafall att nästa gång så kunde jag få prova ett nytt preparat som stimulerar äggstockarna så att de ska bli mer känsliga för stimuleringen. Man ska tydligen ta det preparatet några månader innan man börjar nästa stimulering. Jag tror han sa att det hette Prostinon eller nåt liknande. Är det nåt någon av er andra med lågt AMH fått prova eller känner till??
    Hej fina Missne Det var längesen! Vad tråkigt att det inte gick till ÄP men håller tummarna hårt för att det tar sig ändå.
    Kramar i massor till dig  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-17 09:47:19 följande:
    Trots lågt AMH-värde verkar jag vara ganska lättstimulerad. Idag på VUL (sprutdag 9 med Menopur 150/225ie) fanns det 10 äggblåsor över 10 mm (typ 20-22 totalt) De flesta var 13-14-15 mm.

Men nu är jag jättenojig att allt ändå ska skita sig. Plock på fredag känns för tidigt och plock på måndag alldeles för sent. 

Någon som har erfarenheter av tidiga respektive sena plock?
    Jag har med plockats fredag när jag skulle tro att lördag egentligen hade varit det optimala. Vi kom inte till ET men det har ju hänt oss 4 ggr så beror nog inte på det.
    De som är 14-15 växer ju alla gånger till sig tills på fredag. Med korta metoden behöver de ju inte vara lika stora 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Ciara skrev 2012-04-17 10:20:00 följande:
    Hjärtefröjd: vid plock på fredag lär dina blåsor på 14-15mm ha vuxit sig till 17mm, det tror jag säkert. Glad (För det är väl 17mm som är en ok storlek har jag för mig?)

Jag måste självklart berätta att jag gjorde första VUL efter ET igår. Det ligger ett litet pyre där inne! Och ett litet pickande hjärta syntes tydligt för både gyn och make. Jag lyckades inte se det eftersom jag låg tokigt till i förhållande till skärmen... De pekade och pekade, och jag försökte och försökte se, men det var stört omöjligt. Tungan ute Men jag såg pyret. Glad Det är tydligen goda nyheter att man redan nu kunde se hjärtat, så det var skönt att höra. Skönt att veta att det faktiskt finns något levande där inne.

Men jag kommer förstås fortsätta oroa mig framöver ändå... Idag är jag oroad över att det i morse var ömt "inuti" mig när jag satte in Lutinus. Så har det inte känts tidigare. Men det onda kanske kan bero på VUL igår, undersökningen gjordes ju med en stav inuti mig. Vet inte... (suck).

Är nu inne i vecka 7. Glad
    Grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-17 13:07:12 följande:
    Vädur 79: Berodde det på att äggen inte var mogna? Att ni inte kom till ET alltså...
    Nä det beror nog mer på min dålig äggkvalité skulle jag tro.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    pp08 skrev 2012-04-17 16:49:00 följande:
    V7+0. Ingen bra vul. För litet foster och låg akt. Nytt vul senare.
    Hur litet var det? Håller tummarna! Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    pp08 skrev 2012-04-19 10:23:02 följande:
    Nytt vul idag. Samma dåliga resultat. Dock inte helt död
    Usch nej vad tråkigt vännen Kramar om!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Linn73 skrev 2012-05-01 12:12:47 följande:
    Det lilla ägget befruktade sig inte... Känner mig helt tom.

Kram alla fina, stöttande, tjejer Hjärta
    Kramar om! Vet hur hemskt det är att gå igenom behandling och inte komma till ET
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-05-09 11:24:26 följande:
    Jag är i en grubbelfas igen.

Jag har verkligen alla symptom på underproduktion i sköldkörteln och har haft det sen 23 års ålder. Oförklarlig trötthet, massivt håravfall periodvis, glömsk och förvirrad( skulle inte klara mig utan mina listor), ovanligt frusen, låg kroppstemp, svårt att gå ner i vikt trots träning och lågt AMH.

När jag var 23 så hände nåt med min ämnesomsättning. Från att ha varit spinkig trots att jag åt bra ( 51 kg) så gick jag upp 10 kg på ett år utan att ändra vanorna. Samtidigt tappade jag en massa hår och ville bara sova hela tiden. idag väger jag 68 kg, storlek 40.

Mina TSH värden senaste halvåret har varit 3,97, 3,4 och 2,5. Antikropparna har sett bra ut så jag har inte fått Levaxin och det verkar ju gå åt rätt håll. Nu läste jag om en läkare som anser att blodproven inte är rättvisande, att det kan ske inne i cellerna och därför ge samma symptom. Men att Levaxin då ändå fungerar på dessa personer. Vet inte om det läkaren skriver är mumbojumbo eller seriöst.

Kan man ta Levaxin under Ivf? Känner nån till en levaxinvänlig läkare i Uppsala? Varken vårdcentral eller gynekologer vill ge mig det.

Millan
    Japp man kan ta Levaxin under IVF behandlingen. Många får ju det om de har TSH över 2,5 och det har ju du Så jag skulle be att få det utskrivet!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-05-09 11:40:24 följande:
    Jo, fast de har ju ändrat sina riktvärden uppåt och därför vill ingen läkare ge mig Levaxin, jag har försökt. Så jag vet inte vart jag ska vända mig, har försökt med RPC på ackis, fertilitetsenheten Karolinska, min husläkare.

Eller ska jag lita på att de har rätt? Trots alla mina symptom?
    Låter konstigt. TSH går ju även upp av hormonerna som man tar vid IVF och blir man även gravid så kan det ju sticka iväg fort
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Cocofjollan: För oss har det inte räknats som ett försök när vi inte kommit till ET

♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH