Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Missne skrev 2012-04-04 17:22:16 följande:
Hej, här är en till med lågt AMH. För så där 3 år sen var det runt 0,8 och nu har jag tagit det igen och det är 0,6. Men min nuvarande läkare tycker inte att det är så illa, medan min förra läkare sa att jag inte fick göra fler IVF-försök eftersom jag inte lyckades trots många försök och AMH på ca 0,8. Jag är iallafall glad att jag hittat en läkare som låter mig göra fler försök. Har dock precis fått besked om att det inte blir ÄP vid denna stimulering då jag bara fick 3 äggblåsor och de var för olikstora (troligen skulle bara ett ägg vara moget vid ÄP) så vi ska nu ta ÄL-spruta och göra hemmaförsök istället. Känns väl inte som att chanserna är så stora då vi försökt bli gravida på naturlig väg i 7,5 år, men man vet ju aldrig. Hoppet är det sista som överger en. Men min läkare nämnde iallafall att nästa gång så kunde jag få prova ett nytt preparat som stimulerar äggstockarna så att de ska bli mer känsliga för stimuleringen. Man ska tydligen ta det preparatet några månader innan man börjar nästa stimulering. Jag tror han sa att det hette Prostinon eller nåt liknande. Är det nåt någon av er andra med lågt AMH fått prova eller känner till??Kramar i massor till dig