• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

pölsan skrev 2012-02-14 20:41:45 följande:
    Tack för alla Grattis Har fått tid för VUL den 6 mars. Evigheter!

Bullen - Jag undrar också om AMHvärdet kan variera. Man får ju för sig att det mer dalar. Men någon här i tråden tror jag fick ett bättre AMH värde än vid tidigare mätning vid något tillfälle.

Vädur78- Vad avancerat det låter med elbehandling! Det blir spännande att höra om dina resultat.

Hjärta 
    Ha ha ja det låter lite galet Men förmodligen går vi på ÄD istället för fler IVF.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Bullen73 skrev 2012-02-19 08:05:06 följande:
    Rocktroll, jag går också på Nordic Ivf center. Har Sven. Vet att Anna-Karin har flyttat till Calanderska. Men som ngn verksamhetschef tror jag. Kan inte påstå att Sven är särskilt mycket mer positiv. Iallafall får vi inte köpa trepack och ha maxdos menopur från start.

När får man spraymens? Har sprayat en vecka nu, nu är det normal tid för den. När jag sist gick på Sahlgrenska fick jag för mig att jag började spraya vid mensstart.

Linköping: 300 menopur är bog högsta normalintervalldosen. Antagligen bedömer de dina chanser goda
    Det är Göran Westlander som är verksamhetschef på Carlanderska, känner inte igen någon Anna- Karin därifrån
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Bullen73 skrev 2012-02-19 08:05:06 följande:
    Rocktroll, jag går också på Nordic Ivf center. Har Sven. Vet att Anna-Karin har flyttat till Calanderska. Men som ngn verksamhetschef tror jag. Kan inte påstå att Sven är särskilt mycket mer positiv. Iallafall får vi inte köpa trepack och ha maxdos menopur från start.

När får man spraymens? Har sprayat en vecka nu, nu är det normal tid för den. När jag sist gick på Sahlgrenska fick jag för mig att jag började spraya vid mensstart.

Linköping: 300 menopur är bog högsta normalintervalldosen. Antagligen bedömer de dina chanser goda
    Spraymensen ska komma ungefär dag 7-10, men hos en del kan den komma lite senare
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Vi har nu tagit första kontakten med Riga Verkar gå väldigt smidigt än så länge, de svarar super snabbt på mail i alla fall! Måste kompleterar lite infektionsprover och skicka in lite papper sen verkar man få komma igång fort.
    Svåra beslut att ta men känner att vi gjort så många misslyckade IVF nu när vi inte ens kommit till ET och vet inte om jag orkar göra så många behandlingar till och ÄD känns som en enormt större chans för oss. Adoption har aldrig funnits med i våra tankar.
    Kommer bara göra en ÄD, samt om det blir något till frysen sen får det vara nog  

♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin: ja det är riktig plusvåg där nu Lycka till med vul i morgon Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Bullen73 skrev 2012-02-19 21:17:52 följande:
    Kanske va det så att Anna-Karin Lindh va i Sthlm på fertilitetskliniken eller vad det heter som är samma ftg som Calanderska.

Verkar som en rolig tråd med så mycket aktivitet. Kul att va här!!
    Tror att det är Carolina T som är verksamhetschef där
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-02-20 22:54:56 följande:
    Dum fråga: I mitt menopur kit så finns två sprutor med vätska och en liten flaska med pulver samt en liten behållare till? Ligger nålen i den sistnämnda behållaren? Hur får man på den på sprutorna? Är det svårt? Sen har väl varje engångsspruta som jag ska sticka i mig en egen nål? Ska man växla sida som man sticker sig på?

Jag vet att det är svårt att tro, men jag har jobbat som kemist och känner mig ändå så här osäker

Millan9
    http://www.fertilitetscentrum.se/filmer/menopur/menopur.html

Här har du en instruktionsfilm hur man använder Menopur
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin: Grattis till bra vul

Kattfllickan: Jag har tagit Menopur en gång och man lär sig fort att blanda den  

Bullen: Vi har med levt med detta i 6 år nu, oxå med resultat då  

Pölsan:   Att använda oss av donator fanns med i diskussion redan när vi gjorde våra landstingsförsök 2008/2009 då visste vi inte vad felet var. Vi gjorde 3 behandlingar där, första kom vi inte till ET och sen 2 omgångar med dålig kvalité på det befruktade. Men sen hade vi hört många som fick bättre resultat på privata kliniker så då sökte vi oss till Göteborg. Där hade vi dag 3, 4 st fina embryo. Fick tillbaka 1 och de andra odlades vidare till blastocyster och fick en till frysen med Blev gravid och fick en son 2010. Då tänkte vi att det var klinikbyte och korta metoden som var bättre för oss men när vi startade upp syskonförsök nu så har vi 3 av 4 behandlingar inte kommit till ET och de har sagt att det beror på mina ägg. De tycker inte vi ska göra mer IVF men vi kan få testa den tyska metoden om vi vill men jag känner att man inte kan göra hur många behandlingar som helst och även om vi skulle lyckas få fram 1 bra embryo så känns det som ÄD kommer ge mer och större chans. Donatorn är ju säkert 10 år yngre än mig.
    För mig är det viktigare att få ett syskon och barn än att det ska vara mitt biologiska! Även viktig att få vara med från början(graviditet).
    Men detta beslut har vuxit fram under våran paus  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    längtar74 skrev 2012-02-21 08:31:53 följande:
    Telefonen kraschade mitt i, så här kommer resten...:)

För min del hjälpte det att göra de olika momenten tillsammans m min man - kändes på ngt vid lugnare när vi var två som hjälptes åt...

Vädur - intressant att höra hur ni resonerade inför ÄD. Jag grubblade mycket innan jag blev helt bekväm m tanken på att inte få ett genetiskt eget barn. Men mamma kommer jag ju att bli. Förr eller senare:)

Jag vet inte riktigt hur jag mår. Är det ngn skillnad jämfört m förra gången? Jag har för mig att känningarna (typ vag menskänsla) avtog de sista dagarna förra gången, men nu känns det fortfarande. Även brösten är ömmare. Tänker att det betyder något - annorlunda är bra! Har iaf inte googlat sönder den här ruvningen som jag gjorde förra gången. Bara en så'n sak:)

Kramar till er alla - och ha en bra dag.
    Jag vet inte om jag hade känt annorlunda om jag inte hade ett barn sen innan men tror inte det. Jag tror ändå det är lättare när man får bära på barnet inom sig
    Nu är det bara att hoppas att det går vägen med en ÄD, kostar ju på tok för mycket
    Håller tummarna för dig Kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH