Poussin: Grattis till bra vul
Kattfllickan: Jag har tagit Menopur en gång och man lär sig fort att blanda den
Bullen: Vi har med levt med detta i 6 år nu, oxå med resultat då
Pölsan: Att använda oss av donator fanns med i diskussion redan när vi gjorde våra landstingsförsök 2008/2009 då visste vi inte vad felet var. Vi gjorde 3 behandlingar där, första kom vi inte till ET och sen 2 omgångar med dålig kvalité på det befruktade. Men sen hade vi hört många som fick bättre resultat på privata kliniker så då sökte vi oss till Göteborg. Där hade vi dag 3, 4 st fina embryo. Fick tillbaka 1 och de andra odlades vidare till blastocyster och fick en till frysen med
Blev gravid och fick en son 2010. Då tänkte vi att det var klinikbyte och korta metoden som var bättre för oss men när vi startade upp syskonförsök nu så har vi 3 av 4 behandlingar inte kommit till ET och de har sagt att det beror på mina ägg. De tycker inte vi ska göra mer IVF men vi kan få testa den tyska metoden om vi vill men jag känner att man inte kan göra hur många behandlingar som helst och även om vi skulle lyckas få fram 1 bra embryo så känns det som ÄD kommer ge mer och större chans. Donatorn är ju säkert 10 år yngre än mig.
För mig är det viktigare att få ett syskon och barn än att det ska vara mitt biologiska! Även viktig att få vara med från början(graviditet).
Men detta beslut har vuxit fram under våran paus