• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

perry6 skrev 2012-03-02 23:41:56 följande:
    Ny i tråden, men har tjuvläst ett tag. Vilken kunskap ni tjejer besitter, slutar aldrig att förvånas......jag åker till Dr D på på söndag för att göra immunutredning (ingen tid att förlora då jag är 41 och 42 till sommaren) och det kan jag tacka er för här i tråden. Ego: jag har en son på fyra år( född 2007) och efter han föddes har vi försökt få syskon, utan resultat Ett missfall i vecka 12 december 2009, avbruten graviditet pga Downs syndrom i vecka 16 juli 2010. Efter det har vi inte blivit gravida igen. Gjorde vår första IVF i november 2011 (amh på 0.2) fick ut 2 ägg som befruktades, ett till mig och ett till frysen. Minus på testdag. Nu vill jag göra utredning innan vi tinar frysisen. Har problem med ryggen b.la dikbråck(antagligen högt TNS-alfa) och är aldrig sjuk(inte ens vinterkräksjuka). Funkar det inte med frysisen åker vi till CFC och gör nya försök. Jag har några frågor inför Greklandsresan på söndag som jag hoppas ni kan hjälpa mig att svara på Vad ska jag köpa med mig hem från det grekiska apoteket? Prednisolon? Trombyl? Fragmin? Antar att Dr D kommer att ge mig IL dropp, vet någon om man kan ta detta i väst Sverige (mellan Ystad och Göteborg) bor i Göteborg och vill helst slippa åka ända till Stockholm.
    Carlanderska hjälpte en med detta dropp vet jag. Välkommen hit och lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    perry6 skrev 2012-03-03 07:43:49 följande:
    Tack Vädur, vi har ju gjort vårt IVF på Calanderska. Då ska jag fråga dem.
    Ja gör det!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    linköping68 skrev 2012-03-03 20:22:03 följande:
    Ja det tror jag iaf, har regelbunden mens och utslag på ÄL-sticka. Sen vet man ju inte om blåsorna är tomma. Har ju inte kommit till ÄP på CFC ännu pga 2 avbrutna försök.
    Ibland kan det ju kanske vara bättre om kroppen själv får jobba fram ett ägg Kan ju kanske vara värt att testa!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Ciara skrev 2012-03-03 20:46:46 följande:
    Fast det som ligger närmast i tiden just nu är min spruträdsla. Nålarna är ju jättelånga!! Och de ska hela vägen in! Foten i munnen Tur att maken är den som ska sticka mig, annars skulle det nog inte gå.

Hur har det funkat för er andra att ta sprutorna, gör det jätteont?
    Nej jag tycker inte sprutorna gör ont alls, nålarna är så fina Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lyckligtlottad1234: Vi skulle bli de första i Sverige att få testa detta om vi ville så det har inte gjorts här innan. Min läkare har varit nere i Tyskland på någon stor kongress där om detta. Men vet inte om andra klinker i Sverige har varit det. Men FC i Göteborg har allt hemma som behövs till detta i alla fall.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Attack skrev 2012-03-11 19:19:39 följande:
    Om man ska vända sig utomlands för äggdonation( under tiden man står i kö här) , hur går man tillväga och hur mycket kostar det. ?? Sen är det väl så att man inte får ställa sig i kö till äggdonation  förren IVF karusellen är helt över??

Även som vi att vi KANSKE får genomgå det beroende på värdena i maj?
    I Riga kostar en ÄD 6450 euro, är något dyrare i Åbo. Du kan ringa eller maila klinikerna. Åbo har ca 6-9 månaders väntetid och i Riga kan du starta direkt när alla prover och papper är inskickade. Sen finns det ju massa andra kliniker
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Bullen73 skrev 2012-03-11 19:52:43 följande:
    Många som får negativa besked här. Kan förstå att det är jobbigt, alla nya besked i denna process blir tunga. Sen att det är långa väntetider till ÄD gör ju inte saken bättre.

Några gravida här också; stort grattis till er!!! Håller tummarna att det går hela vägen.

Själv har jag äggplock imorgon, de såg 7 blåsor på ena sidan och 4-5 små på andra på VUL i torsdags. Bra tycker jag och läkaren var nöjd, hoppas det är några guldägg!!

Har haft lite dåligt samvete idag... har druckit något glas vin på helgen även nu under behandlingen, fick någon ångest över att det skall försämra chanserna... men men, nu är det gjort!!

Lycka till på ÄP i morgon Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd: Skönt med klinikbyte och häng inte upp dig på AMH värdet så länge man får ut ägg så spelar det ju inte så stor roll Ändras något i er behandling nu?

VASL: grattis till ägg! 

Rocktroll: grattis till ägg! Jobbigt att det skulle göra så ont! I Sverige är nog kön till ÄD runt 2 år. Kan ju skilja lite mellan klinikerna i landet. Vet att Linköping inte hade så lång kö för ett tag sen, men vet inte hur det är där nu. Kram 

Kattflickan: Håller tummarna för dina 2 ägg nu

Bullen: grattis till fin äggskörd  

Ciara: Låter som perfekt storlek  

Poussin: GRATTIS!!!!!Å vad roligt!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Kram till alla andra
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH