• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hope7801 skrev 2012-03-28 16:50:55 följande:
    Uppdatering från mitt VUL...jag ÄR gravid!! Började gråta i stolen. Känns helt makalöst overkligt!! Ska tillbaka nästa torsdag för ett nytt VUL och se så allt fortsätter som det ska och förhoppningsvis se om det är en eller två knyten som fäst. Nu kan jag pusta ut...lite! :)
    Grattis vad roligt  

♥♥♥
  • Vädur 78
    Emsie83 skrev 2012-03-28 18:52:07 följande:
    Stort grattis hopen! Vad härligt!

Själv går jag fortfarande och väntar på vul som är om två veckor, kommer då vara i v9 +1. Känns som om tiden kryper fram nu..

Kattflickan håller tummarna att det är tecken på graviditet du känner av!
    Oj vilket sent vul. Har du inte fått göra tidigare?
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Emsie83 skrev 2012-03-28 19:12:43 följande:
    Håller med! Tycker det verkar som om de flesta får komma in ganska tätt inpå positivt graviditetstest? Tydligen ville de se ett hjärta och därför fick jag vänta lite. Fick först tid en vecka tidigare men de hade tydligen ingen läkare så fick vänta ytterligare en vecka. De gör det bara på onsdagar. Just nu vill jag ju bara veta om jag inbillar mig el om det faktiskt är ett litet pickande hjärta därinne <3
    ok Lycka till i morgon
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2012-03-29 13:19:17 följande:

Ååååh vad roligt det var att titta in här idag!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Rocktroll och Ciara - Stooort grattis, underbart!!!  Solig

Hope - Härligt att allt såg bra ut! Tog du hCG också?

Kattflickan - Det är klart att du är gravid, hCGt är bara lite segt i starten!

Själv fick jag se en liten hinnsäck på ultraljud imorse, hade en liten förhoppning om att även få se ett litet hjärta, men det var väl för tidigt. Nu hoppas jag på VUL nästa torsdag, då är det v 7+3 och då ska hjärtat slå om allt är ok. Har även tagit nya hCG tester för att se att det ökar som det ska. Symptomen (mage och bröst) kommer och går.

Kram till er alla!

Härligt med hinnsäck
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-29 10:38:20 följande:
    En sak jag funderat på. De två gånger jag gjort IVF har jag fått fram mellan 24-26 äggblåsor varje gång, alltså totalt 50 stycken. Det motsvarar närmare 5 års normal äggproduktion, om man utgår från att man naturligt utvecklar en äggblåsa i månaden.

Tömmer man alltså äggreserven snabbare genom att göra IVF? Eller funkar det inte så... 
    Enligt min läkare ska det inte göra det.
    Men min äggskörd har nog minskat till hälften. 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-03-30 07:45:28 följande:
    Nu måste jag tyvärr komma med tråkiga nyheter. Tog nytt gravtest imorse och det var blankt. Ska åka in och ta blodprov också men jag vet att hcg kommer att ha sjunkit. Känner mig så himla ledsen och stressad över att vi inte hinner ett försök till innan sommaren.
    nej vad tråkigt Massa kramar
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    pp08 skrev 2012-03-31 04:16:17 följande:
    Magsjuk eller grav illamående. Kräktes inatt 2x. är det farligt så hör tidigt? Blir v4+4 nu idag.
    Magsjuka är ingen fara, det är väl feber som inte är så bra i början. Krya på dig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    s07 skrev 2012-03-30 23:18:30 följande:
    Hej alla, jag har en fråga som äter upp mig inifrån. Har lågt AmH på ca 0,2 och en skruttig ultraljudsbild. Men...jag blev mot alla odds gravid, och min partner strävar mot abort då vår relation är relativt ny. Hur göra...jag passerar snart 35, mina läkare tycker att detta är osannolikt, och nu står jag inför ett hemskt val där jag naturligtvis tänker på amht också....:S
    Vill bara skriva av mig. Vet att det är omöjligt för er att göra ett val åt mig men ni vet åtminstone hur det är att få besked om dåligt AMH.
    Oj vad svårt. Amh värdet säger ju inte alltid allt. Är ju jättesvårt att veta om det finns fler bra ägg kvar. Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-04-01 13:39:17 följande:
    Ger korta metoden färre ägg? Eller spelar det ingen roll?
    den ger oftast mindre antal ägg.....
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH