• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Linn73

Stort stort lycka till Poussin i Aten!! Så spännande det ni går igenom.

Längtar74, jag är också snart igång med FET. Fick min mens idag (11 dagar försenad, brukar typ aldrig hända) och räknar med att få ett embryo tillbaka om ca 2 veckor. Känner igen det du skriver om beredskap. Efter alla misslyckade försök känner jag själv att det mer troligt att det misslyckas än att det lyckas - men bort med de tankarna!

Håller med sig småsteg, att inledningsvis i adoptionsprocessen borde det inte spela någon roll om man samtidigt gör parallella IVF-försök. Var på första adoptionskursen förra veckan och där höll de flesta på med IVF under tiden, så det är nog ganska vanligt. Framförallt när man är "lite äldre". Som Castor säger, "Nöden har ingen lag".

Tack fin4 för din historia, det ger oss andra hopp!!! Och lycka till med graviditeten!

Millan75, vilken underbar vän du har! Så fint av henne att erbjuda sig trots att det inte är helt smärtfritt för henne heller och kräver en hel del. 

Skön söndag alla! Kram

• längtar74

Fin4 - vilken liten mirakelbebis ni har på gång. Så härligt att höra! Det visar ju hur komplext allt är, att det inte "bara" handlar om att titta på olika värden. Lycka till framöver.

Linn - skönt att du också är igång. Nu kör vi! Varje försök är som att dra en lott. Varje gång har vi en möjlighet att vinna. Och det kanske blir den här gången.

Tjejer, jag tror på 2012. Våren är på väg (ja, alltså, förr eller senare så måste den ju dyka upp...:) och jag tror stenhårt att det här kommer att bli ett bra år! Kramar till er alla.

• Poussin
    Längtar - Spännande att ni är på gång igen, nu kommer det att bli plus - så är det bara!!! 
    Vad har de ändrat i behandlingen?

fin4 - Tack för din historia och grattis till pyret i magen!

Linn  - Åh vännen, den här gången blir det plus som håller i sig och blir bebis - 2012 är allas vårt bebisår! Hjärta

Själv är jag tillbaka efter en härlig helg i Aten. Allt gick bra, det var dock lite kallt och regnade lite till och från så vi fick ingen skön vårhelg vi hoppats på, men så var vi ju inte där på semester heller... Flört

Mysig lördag kväll, ute och promenerade i stan, bra middag på mysig restaurang, söndagen var vi på Akropolis (WOW Förvånad), Zeus tempel och Agoran - hela stan är ju ett enda stort museum! På kvällen åt vi på en annan mysig restaurang och sen promenerade vi runt i stan.

Måndag morgon tog vi taxi till kliniken, tyvärr var Dr D 1 timme sen pga punktering på bilen, vet inte vem som var mest stressad när han väl dök upp, jag eller han...
    Bra, men lite stressigt möte, pratade igenom min historia och de tester vi tagit hittills. Han tror vi har mycket goda chanser att lyckas, t o m på naturlig väg med hjälp av behandlingen och att behandlingen med IL och Fertile XX bör hjälpa äggstockarna att producera bättre ägg. 5 stora rör men blod skickades iväg med Fedex, ska bli mycket spännande att se vad testerna från Chicago visar. Glad

Om allt ser ok ut så kör vi igång i nästa cykel, fick mens idag så då blir det ÄP och ET i slutet av februari eftersom vi kör korta protokollet denna gång. Frågade vad han ansåg om korta vs långa men han sa att han ansåg dosen vara viktigare och att han inte förstår hur läkarna kan ge så höga doser till oss med trötta äggstockar. Han rekommenderade 225 och sa att han inte gett någon kvinna en dos över 300 de senaste 3 åren. Väldigt annorlunda synsätt än vad vi är vana vid... Obestämd

Stor kram till er alla!
  • Linn73

Åh vad spännande Poussin! Det låter ju riktigt lovande! Än en gång, så coolt av er att ni verkligen testar den där metoden. Nu kör ni så det ryker!!

Så fint skrivet längtar74, att "varje försök är som att dra en lott och att vi har en möjlighet att vinna varje gång."

För egen del kom mensen med dunder och brak i söndag, 11 dagar för sent... Om allt går som det ska blir det FET den 30 jan så nästan samtidigt som dig längtar!

Jag instämmer i kören - 2012 blir vårt år. Det måste bli så!!

• Kattflickan

Fin4: Känns bra att läsa att det gick bra för dig! 

Poussin: Hoppas verkligen att den "italienska" metoden funkar! Måste kännas skönt att höra någon säga att ens chanser är bra! Kommer du att åka till Aten för att göra äggplock och insättning?

Linn73: Har du alltså börjat med nästa ivf nu? Hoppas på FET 30 jan! 

I nästa vecka ska jag till Karolinska, har tagit ledigt hela den dagen. Ni som gjort ivf på karolinska, har ni fått reda på vid första besöket när ni kommer att få påbörja er ivf? 

Jag känner mig så trött på att vänta! 

Millan

• pölsan

Hej!

Jag skrev ett inlägg här för några veckor sedan, tack för fina svar!

Poussin - spännande med din greklandsvistelse. Imponerad av din kraft. Spännande att han inte tyckte att man borde ge doser högre än 225.

Längtar74 och Linn73 - Spännande att ni är på g med FET! Vad skönt det måste kännas att inte behöva starta om från början.

Millan75 - Hoppas väntetiden går någorlunda snabbt i alla fall.

Uppmuntrande med mirakelhistoria från Fin4!

Själv känner jag mig mest allmänt besviken. Fick svar på mitt AMH värde, det låg på 0,8. Vilket var väntat stod det i brevet. Vad jag hade när vi gjorde försöken 2009/2010 vet jag inte. Har nu sprutat i fem dagar, började med orgalutransprutan igår. Idag gjorde jag VUL och då såg men 4 folliklar på ca 10 mm. Tidigare försök har jag haft 9 och 10 ägg, och då har det ju ändå bara blivit ett embryo att sätta in och inget till frysen. Så jag känner mig inte så nöjd med resultatet. Likaså har de vuxit till sig snabbare vid tidigare försök. Läkaren skulle ringa efter lunch för att säga när vi ska göra nästa VUL och om vi ska ändra något i dosen. Läkaren tyckte också att det gärna hade kunnat få vara några blåsor till men att det var värt att gå vidare. Jag hade hoppats på mer än "värt att gå vidare".
    Behövde skriva av mig lite.

Heja heja alla kämpar! pölsan 

• Kattflickan

Poussin:Pinsamt att jag skrev Italien när jag menade Grekland.

• Poussin
    Millan - Fast du har inte helt fel för jag tar ju även Inofolic som kommer från Italien, Italienska kliniker rekommenderar att man tar det 3 månader innan IVF för att förbättra chanserna! Så jag kör lite italiensk/grekisk metod! Skrattande Jag har inte gjort IVF på Huddinge men hoppas du kan få svar snabbt om  när ni kan komma igång!

Linn - Åh men det är ju snart, du har mina tummar!

Pölsan - Förstår dina tankar, men det kanske är positivt att det är färre blåsor för då hoppas vi att all kvalitet samlas i dessa istället för att spridas ut på fler! {#emotions_dlg.flower} Gör de ICSI på äggen? Och glöm inte att det bara behövs ett ägg i slutändan! Vad sa läkaren, fick du tid för nytt VUL och blev det någon ändring i dosen? Vilken dos tar du nu?
    Håller tummarna för dig!

Själv går jag och väntar på resultaten från Chicago som bör komma i början av nästa vecka!

Trevlig helg allesammans! Solig
  • Kattflickan

Hejsan, så har jag fått tid för att påbörja min Ivf pgd. Om en vecka ska jag börja med sprayen.

Vid detta vul som bara var några dagar innan ÄL så hade jag bara 9 äggblåsor. En höll dock helt klart på att vinna, var 19 mm.

Hämtade ut medicinerna idag. Känns spännande att få komma igång så snart.

Millan

• pölsan

Hej!

Poussin - Tack för peppning! Jag sprutar 375ie med Fostimon. Ikväll tog jag pregnyl-injektionen, får verkligen hoppa spå mina fyra små. ÄP på fredag. Och det blir ICSI för oss. Det känns tryggt, tror de små stackrarna behöver all hjälp de kan få. Hur ser det ut för dig nu.

Kattflickan - Har du haft fler äggblåsor tidigare? Tycker nio låter rätt bra!  Skönt för dig att komma igång snart.

Sov gott alla! pölsan 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH