• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Frazze
    Hontmail skrev 2018-10-02 15:37:28 följande:

Åååh va du gör mig glad! <3 En läkare på ivf kliniken i Falun har skrivit ut C och D vitamin, Folsyra och Zink till min man och sen ska han lämna prov om en månad och sen om en månad igen för att se om antalet stigit inför nästa ivf. Så himla kul att höra från dig att det funkat för din man! Hur mycket steg antalet per gång? Kram!

Alltså det står så mycket olika grejer på dessa papper. Jag vet inte riktigt vilken det är jag ska gå på!? Vet du vilken man ska läsa av?
  • Frazze
    Hontmail skrev 2018-10-02 15:37:28 följande:

Åååh va du gör mig glad! <3 En läkare på ivf kliniken i Falun har skrivit ut C och D vitamin, Folsyra och Zink till min man och sen ska han lämna prov om en månad och sen om en månad igen för att se om antalet stigit inför nästa ivf. Så himla kul att höra från dig att det funkat för din man! Hur mycket steg antalet per gång? Kram!

Nu vet jag inte om jag är rätt ute! Låter rätt mycket om jag får säga själv. Vet ej vad som är normalt alls. Det står koncentration milj/ml så jag går på det. Enda som ändå make sense to me. Första omgången 78 milj/ml motilitet% 40 andra omgången 94 milj/ml motilitet % 70 och och tredje omgången 180 milj/ml motilitet% 50 grad 1-4 så var det 2.75 på alla. Viskositet 1-3 så hade han 2 volym 2,3 ml. Vet ej vad som är vad här *hahahaha*
  • Hontmail
    Frazze skrev 2018-10-02 19:42:29 följande:

Nu vet jag inte om jag är rätt ute! Låter rätt mycket om jag får säga själv. Vet ej vad som är normalt alls. Det står koncentration milj/ml så jag går på det. Enda som ändå make sense to me. Första omgången 78 milj/ml motilitet% 40 andra omgången 94 milj/ml motilitet % 70 och och tredje omgången 180 milj/ml motilitet% 50 grad 1-4 så var det 2.75 på alla. Viskositet 1-3 så hade han 2 volym 2,3 ml. Vet ej vad som är vad här *hahahaha*

Tack snälla! <3

Det är enorm förbättring från varje gång! Verkar väldigt lovande med c vitamin, zink och folsyra. Min man hade bara 7miljoner per ml vid senaste ivf och det skulle vara 20miljoner om han ska kunna bli pappa på vanligt sätt. Jag uppdaterar här vid nästa prov om det blev nån förbättring.
  • Nube
    emhu skrev 2018-09-30 21:29:45 följande:

Jag har läst om många som har fått tillbaka ägglossningar att efter graviditet och amning. Som om kroppen helt plötsligt "fattar" vad den ska göra. Passa på att försöka nu...om ni får tid över ;)

Ingen bebis än så länge...BF+10 idag och jag vill bara lägga mig ner och gråta. Har aldrig känt mig så maktlös någonsin.

Åh jag förstår att det är jobbigt att vänta men snart är underverket här! Ni har en fantastisk tid framför er! Visst blev ni gravida utan hjälp?

Jo, jag tror att jag hade ägglossning för ett tag sedan för jag fick tydliga ägglossningsflytningar.. så jag tror vi ska börja försöka snart på egen hand. Man vet ju aldrig! Hoppas kan man ju alltid :)
  • Nube
    Hontmail skrev 2018-10-02 21:42:14 följande:

Tack snälla! <3

Det är enorm förbättring från varje gång! Verkar väldigt lovande med c vitamin, zink och folsyra. Min man hade bara 7miljoner per ml vid senaste ivf och det skulle vara 20miljoner om han ska kunna bli pappa på vanligt sätt. Jag uppdaterar här vid nästa prov om det blev nån förbättring.

Stort lycka till!! :)
  • Hontmail
    Nube skrev 2018-10-02 21:47:37 följande:

Stort lycka till!! :)

Tack så mycket!

Glömde fråga dig om du har barn trots lågt AMH?
  • emhu
    Nube skrev 2018-10-02 21:47:16 följande:

Åh jag förstår att det är jobbigt att vänta men snart är underverket här! Ni har en fantastisk tid framför er! Visst blev ni gravida utan hjälp?

Jo, jag tror att jag hade ägglossning för ett tag sedan för jag fick tydliga ägglossningsflytningar.. så jag tror vi ska börja försöka snart på egen hand. Man vet ju aldrig! Hoppas kan man ju alltid :)

Ja precis! Vi skulle just påbörja vår ÄD-behandling på Huddinge sjukhus när jag fick reda på att jag var gravid :)

Hoppet är det sista som dör. Försök att inte tänka så mycket på det och mys när ni har tid och lust. Det tror jag är framgångskonceptet när det kommer till att göra barn på egen hand. De två gånger som jag lyckats bli gravid är precis när vi har fått reda på att vi ska få hjälp. Det är som att kroppen slappnar av då tror jag.
  • Nube
    Hontmail skrev 2018-10-02 21:54:52 följande:

Tack så mycket!

Glömde fråga dig om du har barn trots lågt AMH?

Ja! :) Har en bebis på snart 4 månader som ligger här bredvid mig. Hon kom via IVF. Det är så fantastiskt då jag var så orolig att jag aldrig skulle få barn.. Så allt är möjligt :) :) Hur länge har ni försökt?
  • Frazze

Hej hej! Någon här som vet vart man kan ta prover för att se om man har en autoimmun sjukdom? Vore tacksam för svar! Kan va bra att kolla det innan man åker iväg och kör FET i Riga liksom.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH