• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Sjuttiosjuan
    Percafluviatilis skrev 2018-09-21 19:13:10 följande:

Vi fick ut fem ägg (rekord) men tyvärr kunde bara två befruktas. Är lite fundersam då vi haft bra befruktningsgrad de två första försöken (60% och 100 %) hos privat klinik och via landsting har vi haft väldigt dålig (0% och 40%). Oavsett såg de två fina ut på dag två så vi fick tillbaka båda. Ruvardag 6 idag och brösten ömmat knappt längre. Vet att lutinus har ett finger med i spelet men känner inte så mycket hopp tyvärr.

Håller tummarna! Här somnade precis våran lilla tjej på 3 mån. Efter 6 Ivf behandlingar gav vi upp och gjorde äggdonation. Så allt är möjligt:)

Lycka till!!
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-09-21 20:43:28 följande:

Håller tummarna! Här somnade precis våran lilla tjej på 3 mån. Efter 6 Ivf behandlingar gav vi upp och gjorde äggdonation. Så allt är möjligt:)

Lycka till!!

Hej, hur mår er lilla flicka? Och hur mår du? Jag och mim flicka mår bra, hon är så fin! Men så klart är det tufft ibland med sömnbrist och så men det hat varit mycket roligare än jag hade tänkt. Jag börjar nu också fundera över syskon! Vill så gärna ha en till :)
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-09-21 22:12:10 följande:

Hej, hur mår er lilla flicka? Och hur mår du? Jag och mim flicka mår bra, hon är så fin! Men så klart är det tufft ibland med sömnbrist och så men det hat varit mycket roligare än jag hade tänkt. Jag börjar nu också fundera över syskon! Vill så gärna ha en till :)

Hon mår toppen! Världens nöjdaste bebis:) Jag får sova massor och hon är nästan alltid go och glad. Förstår att vi haft väldig tur men tänker att han däruppe kanske tycker vi haft det tufft nog redan::) Vi vill nog absolut ha en till, vi har 3 embryon i frysen så det lutar nog åt att försöka igen till sommaren.
  • Percafluviatilis
    Sjuttiosjuan skrev 2018-09-21 20:43:28 följande:

Lycka till!!

Grattis :) Min man är helt emot både donation och adoption tyvärr.
  • emhu
    Percafluviatilis skrev 2018-09-22 14:04:33 följande:

Grattis :) Min man är helt emot både donation och adoption tyvärr.

Hur ställer du dig till donation eller adoption? Kan tänka mig att det kan bli en jobbig situation om man tänker helt annorlunda än sin partner i den frågan.
  • emhu

Nube och sjuttiosjuan - härligt att livet flyter på med era små! Själv är jag idag på BF+3 och letar tecken på förlossning hela tiden men än så länge verkar bebis vilja stanna kvar.

Vi har redan börjat prata om syskon. Eftersom att vi blev gravida på naturlig väg får vi ju ingen hjälp med äggdonation genom landstinget så vi tänkte börja försöka med syskon så fort det går. Och har vi inte lyckats själva om 2 år så åker vi nog utomlands för en äggdonation. Hoppet är det sista som dör. Har det funkat en gång så kan det hända igen :) jag fick ju dessutom ett missfall förra våren så vi har ju faktiskt lyckats två gånger inom loppet av ett år.

• emhu

Och Frazze, hur går det för dig? Blir det någon återföring i höst?

• Percafluviatilis
    emhu skrev 2018-09-22 16:11:02 följande:

Hur ställer du dig till donation eller adoption? Kan tänka mig att det kan bli en jobbig situation om man tänker helt annorlunda än sin partner i den frågan.

Adoption vill jag inte. Donation vet jag inte riktigt men jag är inte helt emot det heller. Känner att vi inte gett det tillräckligt många försök än för att kunna ta ställning. Vi har också nästan bestämt oss för att funkar inte "vanlig" ivf så blir det inget barn. Vi var nöjda innan vi började försöka och borde vara det även när vi bearbetat detta.
  • Sjuttiosjuan
    Percafluviatilis skrev 2018-09-22 16:33:53 följande:

Adoption vill jag inte. Donation vet jag inte riktigt men jag är inte helt emot det heller. Känner att vi inte gett det tillräckligt många försök än för att kunna ta ställning. Vi har också nästan bestämt oss för att funkar inte "vanlig" ivf så blir det inget barn. Vi var nöjda innan vi började försöka och borde vara det även när vi bearbetat detta.

Förstår precis hur du känner, var precis likadant för oss. Men för varje misslyckat Ivf försök så gick tankarna mer och mer åt det hållet och till slut kände vi oss redo. Men det tog som sagt lång tid och 6 försök innan vi var där i tanken. Så här i efterhand känns det helt fantastiskt och vi tänker inte en sekund på att hon inte har mina gener. Men det kanske inte behövs fler försök försök för du kanske redan är gravid:)
  • Frazze
    emhu skrev 2018-09-22 16:16:47 följande:

Och Frazze, hur går det för dig? Blir det någon återföring i höst?

Hej alla!

Så roligt att läsa om allas olika situationer. Skönt att era små flickor mår bra emhu! Hur går det? Har bebis dykt upp ännu? Vad blev det?

Blir ingen FET i höst Pengarna räcker inte och nu har jag fått veta att mitt vikariat tar slut 1/11 oxå. Bara söka nytt jobb och hoppas på att man snart får ett.

Men jag ger inte upp hoppet att vi ska kunna åka i mars el så.

Percafluviatilis tycker inte ni ska hänga upp er på en sån fånig detalj som ett donerat ägg. Alltså, det är ju du som bär barnet och du som föder det alltså ditt blod.

Vi körde 3 ivf försök och sen kände jag att stressen tog knäcken på mig. Visst så blev jag ju gravid på första försöket, men det gick ju inte hela vägen. Men sen inget!

Fick höra om Äd och sen struntade jag i allt och vi bara åkte. Gick ju inget vidare då heller och sen blev jag naturligt gravid istället! Här sitter jag och tittar på världens finaste lilla kille (INTE partisk alls hahahahha)

Men jag vet att det är helkört även om jag skulle testa ivf igen för det finns inga ägg kvar. Jag tvekar inte en sekund att återgå till ÄD. Vi har 11 blastocyster i riga och kommer använda så många som krävs för att få en el två till.

Vänta inte för länge med syskon någon!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH