• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Frazze
    Nube skrev 2018-05-23 05:54:43 följande:

Hej! Jag har 12 dagar kvar till beräknad förlossning men ingen bebis än. Har slutat jobba nu för några dagar sedan och njuter av värmen och ledigheten. Mår bra men sover dåligt och är ganska trött ibland.

Lycka till med träningen! Jag måste också börja igen efter förlossningen och återhämtningen.. nu orkar jag inte så mycket..

Åh heja dig! 12 dagar är inte mycket. Min kom exakt 14 dagar före så 38+0 men då hade jag ju fött barn innan en gång.

Har en vän som är beräknad den 4 juni men som kommer göra kejsarsnitt nu på fredag. Så då får jag gosa bebis.

Min "bebis" är ju snart så han inte får plats i spjälsängen längre. Det var väl 10cm från fötterna till gavel och 10cm från huvud till gavel när jag lade ner han rak. Hittar dock ingen säng som jag känner mig trygg med än att byta till. Han är ju inte ens 2 år än

Lycka till med allt nu och skriv igen när bebis kommit! Kram
  • Sjuttiosjuan
    Frazze skrev 2018-05-22 13:39:43 följande:

Hej svej! Dåligt med inlägg här nu så då skakar jag liv i tråden igen. Hur går det Nube? Du borde ju vara där nu väl? Wiiho! Mamma! Underbaraste order i hela världen!

Sjuttiosjuan du är väl oxå snart i mål? Tänk vad fort tiden går? Känns som att det var typ 3 månade sen vi skrev att ni blivit gravida.

Jag kör på med min Beach fight jag. 2 veckor -2kg och -2% kroppsfett. Nu har snart 3dje veckan gått men nu väntar jag till invägning innan jag väger mig igen. Jag har ju metabolism som en 55 åring fortfarande, men jag kämpar på och hoppas att det någon gång ska sjunka. Bukfett låg på 7 men nu på en 6a. Hoppas på 5 el 4 när jag är klar. Blir mer träni g för mig än de som har topp metabolism. Jag gör det för att jag vill vara i toppform inför äd i vinter. Lycka till alla! Kram

Halloj!

3 v kvar här och jobbar 1v till. Har haft en riktig toppengraviditet, kan både rida och träna fortfarande! Ska på vändningsförsök imorgon då vår lilla buse ligger med rumpan ner. Hoppas det funkar annars lutar det åt KS tyvärr, inte sugen på det men föda i säte låter inte heller så lockande med första barnet:)

Bra kämpat med beach 2018!!!
  • Nube

Igår föddes äntligen vår efterlängtade barn, det blev en liten söt tjej. Allt gick bra och hon är helt fantastiskt. Det var en lång resa hit men totally worth it! :)

• Zwillinge86
    Nube skrev 2018-06-13 17:41:57 följande:

Igår föddes äntligen vår efterlängtade barn, det blev en liten söt tjej. Allt gick bra och hon är helt fantastiskt. Det var en lång resa hit men totally worth it! :)

Stort grattis! Ta hand om er och njut <3
  • Frazze

Åh GRATTIS!!!!! Äntligen är du i mål och du har ditt lilla knyte i famnen. Njut allt du kan och ta kort och memorera, för jag kan ärligt säga att jag minns inte mycket från den tiden
  • emhu

Åh grattis Nube! Själv går jag in i vecka 27 imorgon och har börjat känna mig rejält gravid med foglossning och halsbränna.
  • Aylina88

Åhh stort grattiss <3
  • Frazze

Hur går det sjuttiosjuan? Det borde väl vara din tur nu? Hoppas allt går bra

• Sjuttiosjuan
    Frazze skrev 2018-06-20 14:29:58 följande:

Hur går det sjuttiosjuan? Det borde väl vara din tur nu? Hoppas allt går bra

Sitter här och ammar en liten tjej som kom i torsdags:) Blev tyvärr planerat snitt för hon låg i säte och mitt blodtryck blev väldigt högt i slutet av graviditeten. Men det gick över förväntan och jag känner mig helt okey!

Hur går det för dig?
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-20 14:51:46 följande:

Sitter här och ammar en liten tjej som kom i torsdags:) Blev tyvärr planerat snitt för hon låg i säte och mitt blodtryck blev väldigt högt i slutet av graviditeten. Men det gick över förväntan och jag känner mig helt okey!

Hur går det för dig?

Åh GRATTIS! Äntligen då har du fått din lilla bebis Hur känns det att ÄNTLIGEN vara mamma? Synd att det blev snitt! Men som jag säger, så länge allt går bra och mamma och bebis mår bra vad gör det då? För mig går det ju inget vidare på barnfronten, men på fettförbrännings fronten så -7.2kg fett Det är bara att fortsätta och hoppas på att vi kan åka igen i nov/dec och sätta in 2 st embryon el blastocyster Njut nu av den lilla och ha det så gott. Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH