• Cecci78

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Finesse skrev 2011-02-26 17:26:03 följande:
    Nu måste vi snart bestämma oss om bilbarnstol till Ebba då hon fick en lillebror igår
    Grattis! Ni hade babyskydd först eller hur var det?
  • Cecci78
    EnStoltMamma skrev 2011-03-04 21:58:13 följande:
    va inne på en barnaffär idag för att kolla efter en sån där kil till sonens Two-Way, hon i kassan sa att dom inte hade några inne men att det gick lika bra med den som hör till Hi.way... Stämmer detta verkligen? dom är ju inte alls lika, provade när vi kom hem och tyckte inte alls det blev bra så fick ta bort den igen.. någon som vet om man kan beställa direkt från britax?
    De är ju helt olika de kilarna, jag skulle nog inte använda den till Hi Way. Har bild på den som är till two way i mitt galleri. Vet inte om det går att beställa tyvärr.
  • Cecci78
    Kina79 skrev 2011-03-07 22:26:22 följande:
    Tack för svar. SKa kolla på den nån dag sen och se om jag hittar datumstämpel.
    Vad tycker ni andra - ska hon ha kvar den som extrastol, hellre än att sätta sin nyss fyllda treåring i bältesstol?

om det var valet så hade jag nog haft kvar den, men helst en ny:)
  • Cecci78
    norgesessan skrev 2011-03-08 22:22:47 följande:
    Shit, dom skickar med stödbenet på Volvostolen GRATIS!!!!
    Jag tror att de skriver så för att det benet inte följer med stolen när man köpte den, i framsätet behövs det inte. Vill man ha den där bak måste man köpa till benet, jag tror vi gav 500 för det när vi köpte vår stol 2005.
  • Cecci78
    myran82 skrev 2011-03-11 15:19:09 följande:
    Jag behöver hjälp. Behöver montera in vår brio zento i baksätet i vår Ford fokus men det är jättedumt. NÄr jag drar åt förankringsbanden reser sig hela stolen i framkant trots att bältet är åtdraget. VAd gör jag för fel?
    jag har haft vår zento i en focus. Har du den uppfälld eller infälld? Alltså framtill där barnet har benen? Jag tror den sitter mycket bättre om man fäller ut den.
  • Cecci78
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-12 19:54:06 följande:
    Sätter man fast denna i stolen på något sätt? Står som sagt ingenting på Britax hemsida ju.. skumt!
    Nej man lägger den bara under stolen
  • Cecci78
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-12 21:01:04 följande:
    Alltså borde det funka med var som helst... inte sant? Rent säkerhetsmässigt alltså, viktigast är ju att stolen sitter fast ordentligt.
    Just denna kilen är ett orginaltillbehör. Jag skulle nog kolla med Britax eller tex säkerhetsbutiken (Robert Bell) innan jag använder något annat, eller, jag skulle inte använda något annat. Den är inte dyr, betalade 99 kr för den. Antar att om man har något annat så räknas inte stolen som rätt monterad, vet inte vad det kan få för konsekvenser vid en olycka.
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!