Spökes namn(t)råd
Elvin kanske?
Hej!
Väntar tvillingar och behöver hjälp med namn och detta verkar vara en bra tråd.
Min tvååring heter Viggo och tvillingarna är pojke och flicka.
Mannen vill ha Cordelia som namn på flickan vilket inte är ett av mina favoriter då jag gillar kortare namn men då jag fick bestämma namn på viggo blir det nog så att hon får heta det, men vad matchar man Cordelia med, det ska ju oxå funka med Viggo.
Jag gillar namnen, Lexus, Dexter, Vide, Neo, Theo, Nemo,Loke m.m vad funkar bäst med Cordelia eller har ni några andra förslag, man blir så enkelspårig när man sitter och tänker på namn?
Sambon säger att jag får fria händer när det gäller pojkens namn.
Som ni ser har jag lite blandad smak, men gillar inte för långa namn:)
Om sambon kan tänka sig något annat namn på flickan så gillar jag Ella, Lo, Lava, Leia, Wilma m.m men det blir nog till att försöka hitta något bra till Cordelia
Hej igen Nu har vi BF om 5 dagar och kämpar fortfarande med att hitta ett pojk namn.
Funderat en hel del på Elvis men snacka om att det namnet väcker reaktioner!!!
Antingen hatar folk det eller så tycker dom att det e coolt, inget mellanting.
man får ju tänka på barnet som ska bära ett namn som många har åsikter om. Vad tycker du? vet du om det är några barn som får det namnet nu.. om det börjar bli vanligare?
Syskonen heter Emilia och David men d e inte jätte viktigt för oss att det passar ihop med deras namn då dom e ganska stora.
Våra andra förslag (som vi lyckats enats om.. )
sambon gillar Eskil och jag gillar Samuel
Snäääälla har du något förslag?
Tack för ditt svar!
Jag vet att dem stilmässigt inte är lika vilket i sig inte är supervikigt, det behöver inte vara 3 gamla nordiska namn, men det ska juh ändå låta bra inop.
Arthur Edgar Valter Albert Ossian det är inget av dem namnen jag gillar, har du fler förslag?
Finns det något av de pojknamnen jag skrivit som du tycker kan funka med Cordelia?
Om jag får mannen att tänka om vilket vilka flick och pojknamn av de jag skrivit tycker du funkar att kombinera med Viggo och med varandra?