CaCC skrev 2010-10-24 19:40:57 följande:
Men om man då ska acceptera att alla har olika åsikter, (vilket jag absolut tycker att man ska) så måste ju TS och andra som känner så kunna tala om sin situation och bli accepterad för den likväl som en person som känner tvärtom ska kunna tala om sin situation och bli accepterad för den. Men det är ju det som ofta är problemet, att tycker man inte som andra så är det inte ok.
Jag möter också detta med att det ska klankas ner på en om man hellre vill vara hemma och ta hand om sina barn än att lämna dem på dagis. Tycker det är så fel. Jag klankar ju inte ner på dem som har sina barn på dagis, tycker det är kanon att dagis finns, men JAG vill helst inte att våra barn ska behöva gå där allt för tidigt utan jag vill vara hemma med dem så länge som möjligt.
Det är ju exakt det jag skriver? Jag skriver ju att jag
aldrig skulle säga till en hemmafru att jag aldrig skulle vara hemma med barnet för att jag tycker barnet mår bäst av att gå på dagis?
Vad är det ens att diskutera?
Jag tycker inte att någon ska påpeka ts val om att vara hemmafru, men jag tycker inte heller att ts ska påpeka sina vänninors val om att ha barnen på dagis (om hon nu gör det)
Alltså, om ts skulle säga till mig "jag förstår inte hur du kan ha ditt barn på dagis" eller "jag skulle aldrig kunna ha mitt barn på dagis" så hade jag självklart tagit illa åt mig (om vi utgår ifrån att vi var vänner)
Jag själv hade inte ens tänkt över HUR ts väljer att uppfostra sina barn... Hänger du med?