Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
Stort GRATTIS Yasmin till dina pojkar! Vad härligt att de äntligen kom! Stor kram från mig!
Stort GRATTIS Yasmin till dina pojkar! Vad härligt att de äntligen kom! Stor kram från mig!
Stort GRATTIS Erika-Maria!! Är inne och läser i tråden via mobilen på nätterna när jag ammar, tiden bara springer iväg på dagarna! Men inatt vill tom mobilen låta mig skriva i tråden, jippi! Förstår inte hur ni som redan har äldre syskon hinner med?! Jag tycker jag ammar, ser till att jag själv äter, slänger in en tvätt då och då i tvättmaskinen och sen ammar igen fast ni kanske har bättre rutin då ni redan haft småttingar? Ja sim sagt nattetid gillar barnen att vara vakna, inte äta på samma tider och så. Neo framåt kl.4 då börjar de sova igen, så jag har verkligen blivit kattis, dock en ganska så trött sådann, men otroligt lycklig över mina töser! Kram till er!
Verkligen blivit en nattuggla skulle det stå inte kattis...
Grattis Yasmin, vilka fina pojkar! Jättefina!
Månste få skryta lite om mina ljuvliga flickor Var på BVC igår (vi är nu utskrivna från allt vad neonatalavdelning och hemsjukvård heter; hurra) och nu väger Emma 3525g och Sara 2895g, känns så underbart! Börjar bli två små knubbisar, haha! Och med tanke på att de skulle varit födda i tisdags enligt BF så känns det så underbart att de är uppe i någon slags födelesvikt iaf
Ha en underbar helg alla!
Kramar
Hej alla! Grattis till er som fått era små!! Och underbara bilder Yasmin och mugglesfan! Vilka sötnosar! Här har det hänt grejer, igår kväll opererade jag bort gallblåsan efter två dygn med akut smärta! Fick åka in i ambulans för att jag hade så ont i hela mellangärdet och kunde inte prata ordentligt och svårt att andas! Hoppas att ni alla slipper gallbesvär, smärtan är så mkt värre än både förlossningsvärkarna och problemen efter kejsarsnittet. Men nu är jag opererad och mår bra! Ska få åka hem till mina töser idag redan! De stackarna fick bo med mig här till igår då jag fick amma fram till operationen (nu tror jag att de mådde hur bra som helst här på sjukhuset, men skönt för dem att få vara i hemmiljö igen! Må så gott alla!! Kram
Just det, jag hat också att litet ställe efter snittet/på snittet som klassat. Har en sårskorpa ibland där som jag kommer åt med byxor eller att barnen kommer åt det. Har killar upp detta hos barnmorskan och det var inget konstigt. Så det kan hålla på ett litet tag, skulle det bli ömt varmt eller shirley så kolla upp det, annars är det säkert ingen fara erikamaria (nu är ju jag igrn läkare men berättar hur jag har det )
Kladdat inte klassat...så trött på min mobil men bättre att surfa på den än ingenting alls
Love83: innan jag blev gravid hade jag inga besvär med gallan. I efterhand inser jag att jag hade problem under graviditeten att det inte var magkatarr, precis som du trodde. De kramperna var gallsten. Efter graviditeten trodde jag att jag hade magkatarr flera ggr men det är gallan som spökar. Det låter som att du har samma besvär som jag! Det gör jätteont och man tror man ska svimma av! Be att få Göta en utredning med ultraljud, det är först då man ser gallstenar i gallgångar och gallblåsa. Jag hade 40-50 stenar i precis fel storlek, att alla fastnade i gallgången och fet gör skitont varje gång...så operationen var helt klart värt det, idag ett och ett halvt dygn efter op klarar jag mig bra på alvedon (opereras med titthålsteknik) hoppas det loser sig!
Åh GRATTIS Annelian! Vad skönt att dina tvillingar också är här! Första olik-könade tvillingparet va om jag inte minns helt fel såhär på nattkvisten! Skönt att ni mår bra allihop efter förlossningen! Fick du vara vaken under snittet eller gick allt så gott att du blev sövd?
Gick allt så fort, inte gott naturligtvis...
Jobbigt med urinvägsinfektion Yasmin, men skönt att du nu är på båttringsvägen!
Grattis Annelian! Vilka sötnosar! Jättefina! Otäckt det som hände med andningen! Precis samma sak hände med våran Emma. Hon satte i halsen när hon ammade och slutade andas i några sekunder, ca 5-6 , då tog hon något andetag, men det dröjde ytterligare 20-30 sekunder innan hon kom igång helt! Så läskigt! Livrädd, men hann inte rings 112, ringde vårdguiden sen och ja det är tydligen rätt vanligt att sånt händer, men skitläskigt! I övrigt mår vi bra! Firar 10 veckor idag eller 3 veckor korrigerat! Och de växer så det knakar! Emma väger 4170g och Sara 3460g. Hur går det för er andra med amningen? Är ju mina första barn så jag Jan inte så mkt sen innab men alla verkar så förvånade över att jag helammar, är det vanligt att man behöver ge tillägg undrar jag? Må så gott alla med era små!! Kram till er!
Hej! Vad roligt det är att läsa och följa er! Underbara bilder på era godingar! Läskigt Love med blåsljudet, men skönt om det inte verkar vara något! Här är det bra, men hinner ingenting mer än att ta hand om barnen och slängs in en tvätt i tvättmaskinen då och då! Än så länge bemannad jaf båda barnen och det känns bra, förutom när jag börjat amma den ena och den andra vaknar och är hungrig...då blir deb mycket skrik... Men men, får inte till dubbelamning när jag är själv om dagarna så då får det bli så! Igår blev tjejerna 12 veckor (5 veckor korrigerat) och nu väger Emma 4790g och Sara 3760g så det går framåt i en rasande fart! Till helgen ska vi åka till Dalarna till min mormor och morfar, ska bli så mysigt! Sen ska pappan bara jobba midsommarveckan och sen har han semester i 4 veckor, det ska bli otroligt skönt att vara två hemma igen! Bild på tjejerna får jag lägga upp senare, nu skriver jag från mobilen igen och då kan jag av någon konstig anledning inte ladda upp bilder! Må så gott alla! Kram
Helammar skulle det stå, inte bemannad..
Visst ja, det var ju det. Här kör vi både sempers magdroppar och minifom då tösernas magar krånglar pga järnet de får i droppform då de inte vann få allt i min mage. Ska bli otroligt skönt när vi slipper ge dom det. Så testa och kombinera båda två om det inte går över med bara magdropparna.
Tack Love83! Lycka till med alla dina barn! Det går säkert bra! Hur gamla är dom?
Hej! Vad roligt det är att läsa hur ni har det! Vi verkar ha det rätt lika allihop! Här hemma är det fullt upp! Äntligen har min man semester i 4 veckor efter att jag varit själv i 4 veckor, det var inte det lättaste Emma och Sara har nu hunnit bli 3,5 månader och Emma som väger 5550 g är nu uppe på normalkurvan för de som är födda i rätt tid, det känns så skönt! Sara ökar oxå fint i vikt, dock lite långsammare och väger nu 4270 g. Ska lägga in en bild på tjejerna när jag fått hem min nya dator då den gamla sa upp sig för ett tag sen, inte för att jag har tid att sitta vid datorn speciellt ofta men behöver ju nånstans att lägga in alla foton på tjejerna Det här med maten, än så länge helammar jag. Börjar förstå att det inte är så vanligt att mjölken räcker till två så jag är tacksam för det. Var tack vare amningen rasat i vikt, stannade upp för ungefär 1,5månader sen och då vägde jag 12 kg mindre ån innan jaf jag gravid, ville gå ner ca 6 kg innan jag blev gravid så jag är nöjd, måste dock ut och handla nya jeans... Så fina barn ni har allihop! Hoppas och tror att vi kommer hålla liv i tråden, snart får vi kanske alla mer sovrutiner! Just nu sover våra från ca 21 men bara o våra famnar, går att lägga vid 24 och sover med undantag för en matning till ca.8-9. Matningen blir olika oftast äter de vid 23-24 och sover sen till 5-6 och sen ett lite kortare sovpass till ca 9. Så skönt att de äntligen förstått att det är natt! Tidigare varf de som vaknast mellan 24 och 03! Nej dags att sova nu, ber pm ursäkt i förhand för alla stavfel och konstiga ord, skriver från mobilen och den skriver om ord plus att jag inte kan se hela texten förrän efter jag postat inlägget. Så vi hörs igen när jag fått ordning på datorn! Kram till er!
Hej tjejer! Hoppas ni alla mår bra? Kul med lite aktivitet i tråden Med oss är det bra! Amningen fungerar nu igen efter några veckor med strul då jag vart lite deppig! I takt med att barnen vägrade åka vagn blev det lite mycket. Men nu från igår tycker de helt plötsligt om att åka vag, helamningen fungerar och de sover bra på nätterna äter oftast bara en gång vardera! Och visst det kommer säkert strula igen med sömn och så men just nu funkar det bra! Så det verkar vara som andra säger, det blir bättre Tack för tipset om bärsele. Mugglesfan, ska testa det nästa.gång vagnåkandet inte fungerar, har fått låna en baby björn. Ber om ursäkt om det är mycket staden..skriver från mobilen igen Kram till er och trevlig helg! (är ju iaf torsdag imorgon)
Helt Galet, helt plötsligt gillar de att åka barnvagn igen och somnar och sover gott i den då nu ska vi på promenad till en bakluckeloppis som de har här i närheten, se om det blir några fynd skeendet skräp