Vad härligt att läsa om er, att alla verkar må hyfsat och att alla barn stannar i magarna!
Här har det varit en och en halv vecka kaotiskt...Det började förra fredagen (en och en halv vecka sen) med att min farmor fick en allvarlig stroke, läkarna trodde inte hon skulle klara sig, så där rasade min värld ihop i 3 dygn. Men envis verkar hon vara, för hon mår bättre! Men närminnet och talet och balansen är påverkade, men hon är glad och känner igen en när man hälsar på på sjukhuset, men det är en lång väg tilbaka...men hoppet finns kvar
Sen nu i lördags morse (en vecka senare) trodde jag att våra twins skulle komma. Hade förvärkar under natten som gjorde ont, sen på morgon kom det (ursäkta uppriktigheten) bruna flöckar i flytningen...då kände jag att nu får det räcka med skit! Ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in. Hade svårt att känna rörelser från den ena tvillingen så BM på förlossningen ville att jag skulle åka in med en gång. Fick ett jättebra bemötande! Fick liggam ed ctg i drygt en timme och värkarna hade lugnat sig. Sen kom läkaren och gjorde både UL och VUL. Och inga tecken på förlossning! Så skönt! Livmodertappen var 4 cm och inte alls på väg att öppna sig! Så skönt, känner att alla galna blödningar i början av graviditeten höll på och knäcka mig på lördagsmorgonen!
Idag går jag in i vecka 31 (30+1) och det är en befrielse! Läkaren sa att fram till v.28 är det lite pyssel om barnen skulle födas, men efter går allt bra och efter v.34 var det i princip inga problem alls sa han (men det kanske ni redan visste), så jag svävar runt på härliga moln och tänker att går jag mars ut med dessa små så är jag toppennöjd!
Sen ligger de två filurerna i säte och den ena är typ så långt ner i mitt bäcken man kan komma Så det där med planerat snitt börjar kännas som att det nog blir för min del.
Ursäkta mitt långa imlägg, men det är så skönt att skriva av sig, plus att det känns som ett så härligt gäng härinne!!
Sköt om er allihop! Jag tänker ofta på er även om jag inte skriver så ofta ibland!
Varm kram till er!