• Mumsa73

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Smulans, jättefin!

Jag har också lagt in en bild.

• Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-07 10:23:11 följande:
    fick passa på att ta kort på dagen för på kvällen är jag så uppsvälld, känner mig sprick färdig då

MUMSA LYCKA till idag
    Vilken fin gravidmage du har!! Tack, ska snart dit.
  • Mumsa73

Lyckas inte med mitt galleri så jag lägger in en här också. Från igår i v 12+2.
  • Mumsa73
    Min älskade dotter skrev 2010-12-07 11:47:35 följande:
    måste byta dator sen o kolla bilderna!

vecka 12+0 idag! va på vul,bebis mådde jättebra! läkaren sa att när allt ser så bra ut är det 99 procent chans till ett barn!
    Nu känner jag mig sååå lycklig!ska verkligen försöka njuta av graviditeten nu!

Kramisar!
    Vad skönt, grattis!
  • Mumsa73

LindaBell, mitt tips är clementiner. Äter många per dag och jag tycker de hjälper mot illamående och så får man en extra c-vitamindos. Annat tips är att ha bra mat tillhanda så man har att ta till direkt när man blir hungrig. Jag gick upp 20 kg förra gången men barnmorkan tyckte att 15 kg kunde vara lagom nu med tvillingar. Ja, ja, vi får se hur det går. Har ingen viktnojja som tur är. :)

Gjorde NUPP idag och det gick bra. Fick risken minskad för Downs syndrom till 1/870. Båda hade en nackspalt på ca 1,2 mm. Så vi går inte vidare mer med det. Kändes bra att båda låg på samma nivå. Någon som vet vilken ålder 1/870 motsvarar?

Mammiz, då är det din tur imorgon eller?

• Mumsa73
    Smulans skrev 2010-12-07 12:31:27 följande:
    Härligt Frida, grattis!

Vilken fin mage, Mumsa
    Tack. :)
  • Mumsa73

Jag ska också börja smörja in magen snart. Gjorde det förra gången och det var så skönt.

• Mumsa73
    LindaBell skrev 2010-12-07 21:17:13 följande:
    Mysigt Mammiz med hjärtslagen!! På tal om att spela in på band..i slutet av förra graviditeten var maken borta mycket på jobb så jag gick själv till BM varje gång och det var ett tag sen han var med och fick lyssna. Vid ett tillfälle spelade jag in hjärtslagen på mobilen och skickade till honom med hälsningen "Grattis på Fars dag", det var uppskattat!

Mumsa73; skönt att det gick bra med NUPP, vi gör vårt i nästa vecka. Kmmer inte ihåg vad jag fick för resultat med dottern, men har lappen sparad nånstans.

Vi har bestämt oss att vi vill ta reda på könet denna gång. Ska ni andra det?
    Vi ska försöka ta reda på könen den här gången. Gjorde jag förra gången också. :)
  • Mumsa73

Jag har så svårt att hålla reda på när ni andra har bf, Mammiz, vad tror du om en bf-lista i ditt huvudinlägg?

• Mumsa73
    Lillan15 skrev 2010-12-08 09:13:02 följande:
    Härligt att det verkar gå bra för alla! Jag är nu i V. 12+2. KUB på tisdag, nervös. Någon som gjort det? Jag tror vi får en kille, såg ut så på UL bilden i måndags. Huvudsaken den är frisk. Mår i övrigt bra. Kram på Er alla Tomte 
    Jag gjorde själva NUPP-delen men inte blodprovet då det kan visa fel värde när det är tvillingar. Lycka till!!
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011