• Mumsa73

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

katt skrev 2011-03-13 23:01:35 följande:
    Tack för er stöd tjejer. Jag fått lite starkare piller tramadol hexal våltaren och två panAdil sedan i kväll fick jag zolpidiem som jag ska ta innan jag lägga mig. Om jag har kvar smärtor det blir spruta igen . Dessuttom fick jag reda på att myomet vuxit 2cm .

Strax: de sa jag kan har ont flera dagar då sedan blir det normalt igen det berö på om myomet förändras

Mammiz kram på dig jag håller tummarna för er
    Nej, fy vad jobbigt. Vilken vecka är du i nu? Kram till dig med!!
  • Mumsa73
    StorLängtanEfterLiten: BF 5 juni
    Toyota10: BF 19 juni
    Mumsa73: BF 20 juni (tvillingar så förmodligen tidigare)
    Mammiz 81: BF 21 Juni (men kommer aldrig kunna gå tiden ut)
    Akkie77: BF 23 juni
    Skruttfia82: BF 25 juni
    Smulans: BF 3 juli
    Frida1010: BF 4 juli
    Strax: BF 8 juli
  • Mumsa73

Läser allas statusuppdateringar, ofta via mobilen då jag är sängliggande då och då under dagen. Är i vecka 28 och har äntligen fått godkänt 50% sjukskrivning. Skönt att ha gått så pass långt, det gör det lättare att stå ut de sista tio (hoppas jag) veckorna. Saknar promenader, att kunna vara social o.s.v. men det är inte jag orkar just nu. Ser fram emot att träffa bebisarna. :)

• Mumsa73

Tänker på er alla som är inlagda!!

Kämpar på med mina tvillingar. Är i vecka 32+ och vid det senaste TUL för 4 veckor sedan såg tillväxten bra ut. Ska dit om en vecka igen. Är rätt begränsad just nu och orkar mest vila om dagarna nu. Sjukskriven 50% pga sammandragningar men har lite strul med förlängningen, inte försäkringskassan, utan för att läkaren inte behagar höra av sig.

• Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2011-04-26 22:38:02 följande:
    Vad skönt de går bra för dig. hoppas allt löser sig med intyget fr. läkaren. vad vägde dina bebisar sist?!
    I vecka 28+ så vägde de 1195 g och 1284 g. Enligt vad de sa så följde de fortfarande enlingskurvan perfekt då. Kan det stämma?
  • Mumsa73
    StorLängtanEfterLiten skrev 2011-04-27 08:41:30 följande:
    Frida: Bra att de kan ha full koll på dig nu i alla fall. Fortsätter hålla tummarna! Kram

Skruttfia: oj, vilken helg. Men vad skönt att du är på plats ifall du skulle börja blöda. Tänker på dig! Kram

Mumsa: skönt att det går bra för dig med tvillingarna och att tillväxten ser bra ut. Vad gör du de andra 50% då? För du jobbar väl inte längre eller?
    Läkarna är sega med sjukskrivningen tyvärr, trots att det är tvillingar. Fick kräva 50% och då sa läkaren som föreslog 25% "men blir det inte tråkigt att vara sjukskriven 50%?". Inte klokt att man ska behöva höra något sådant när man kämpar på. I går skulle en annan läkare ringa till mig för att förlänga sjukskrivningen men ingen hörde av sig. Mer strul med läkarna än med fk. Har en bra handläggare på fk som bara väntar på ett nytt läkarintyg. Jo, jag borde vara sjukskriven 100% men jag orkar inte strula med det, har ingen kraft till det. Önskar att jag hade sökt mig till privat spec-MVC i Malmö istället för jag är inte alls nöjd med läkarna i Ystad (spec MVC). Barnmorskorna verkar dock bra.
  • Mumsa73
    Smulans skrev 2011-04-27 08:45:33 följande:

Oj vad mycket dramatik i tråden! Kram till er som är inlagda, skönt att de har full koll på er i allafall. Jag hoppas alla små bebbar växer sig stora och starka innan de kommer ut.

Här är det inte så mycket nytt. 30+2 idag och jag mår fortfarande jättebra, inga sammandragningar eller krämpor *peppar peppar*. Vi hämtade vagnen och babykorgen förra veckan samt köpte spjälsäng. Det är full aktivitet i magen och den börjar bli ordentligt stor nu. Mysigt!

Mysigt att förbereda! :)
  • Mumsa73
    Skruttfia82 skrev 2011-04-27 10:01:22 följande:
    Fick sammandragningar igen igår kväll och efter ett kort CTG fick jag ännu en bricanylspruta och det fungerade denna gången också. Alla värkar borta på 15minuter.
    Har varit en lugn natt men nu är det lite oroligt igen. Ska få träffa en narkosläkare idag och få lite mer info ang snitt. Känns bra och få lite mer info. Jag är ganska van att ha kontroll och det känner jag inte att jag har just nu.

Kram 
    Lycka till! Kram!! Bra att du fått kortison.
  • Mumsa73

Då verkar det snart bli bebisar här. Jag har hört att det brukar gå bra, även om de måste ligga på prematuravd, när man kommit så pass långt som vi har gjort. Tänker på er alla!!

Vi ska ta det lugnt hemma och kanske grilla. Orkar inte så mycket mer nu. Försöker knipa igen i två veckor till åtminstone så att det ska funka att amma direkt.

Ha en fin Valborg kära medsystrar!!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011