• Mumsa73

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Grattis alla!

• Mumsa73
    LindaBell skrev 2010-11-25 18:06:02 följande:
    Mumsa vilken underbar bild!!
    Tack! :)
  • Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-11-25 17:54:55 följande:
    Mumsa var de svårt att hitta till emma kliniken? Ja har kollat efter tider till dem. Fick tid till KUB den 10/12 de ringde innan 16 från Trelleborg. Har inte vart där någon gång vad jag vet heller.
    Jag parkerade vid kanalen, där vid Hansa, också låg Emma in på en av tvärgatorna. Jag har uselt lokalsinne men hittade så det finns hopp för dig med. :)

Jag ska på KUB i Trelleborg den 7 december och där är ju lättare att parkera egentligen. Frågan är om UL-apparaturen är lika bra där som på Emma. Vet du?
  • Mumsa73

Hunlar och Smulans, jag tror ni kan vara helt lugna! Jag tror det är värre om jag helt plötsligt skulle bli helt symtomlös, då hade det säkert gått åt skogen.

Jag börjar må lite bättre men är orlig att kräksjuka och feber är farligt? Var tvungen att ta Alvedon och sedan oroade jag mig för det också.

• Mumsa73

Tack för alla svar. Min inskrivning tog en timme och 20 minuter. Känns som om det blir en hel del att gå igenom om man tidigare varit gravid och fött samt att det är tvillingar då så att fler läkarbesök ska bokas in. Är så nöjd med min bm. Känns som hon bryr dig!

Mitt hb låg på 115 så jag ska börja äta järntabletter redan nu. Hur lågt eller högt ligger ni?

• Mumsa73

Jag ska på NUB på tisdag. Har slutat helt med östrogen och progesteron och det gör mig så nervös. Hoppas moderkakorna funkar.

• Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-02 11:03:24 följande:
    om ni fick reda på att er man blev erbjuden en resa med jobbet den 21-23 maj till malta
    hade ni vågat låta er gubbe flyga iväg då?

jag försöker bearbeta mig själv att våga
    Ja, om din förra graviditet inte slutade tidigare så hade jag nog vågad det. Hur snabbt kan han ta sig hem om det mot förmodan skulle behövas?
  • Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-12-02 20:55:00 följande:
    Ca 4veckor. Då värkarna startade till de hon var ute gick de otroligt snabbt. Värkarna startade kl 14 etablerade värkar kl 16 kl 18.05 var hon född. 12dagar innan.
    Oj, vad snabbt och i kombination med två veckor tidigare än förväntat för första barnet så hade i alla fall jag varit orolig. Bättre att missa en jobbresa än en förlossning.
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011