• Lillan15

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej Tjejer! Var till BM igår. Allt verkar vara ok med bebisen och mig.
    V. 24+1 enl. IVF
    BT: 114/60
    Sf-mått: 23 cm 1 barn
    Hb:115
    Hjärtaslag:136/min (kanske en kille då) 
    BF:19/6
    Nu skall jag ut i solen och ha det skönt. Ha en bra dag alla Kaffe 

• Lillan15

Hallå Tjejer! Hoppas allt är i sin ordning för Er. I morgon är det dax för tillväxt UL + läkarbesök för min del. Hoppas bebis har växt till sig nu. Den har varit lite för liten för tiden. Det har nu gått 4 veckor sedan förra UL. Känner mig nervös inför besöken i morgon. Ha en bra dag alla. Nu skall jag ut i solen, kram på Er Solig

• Lillan15

Var på tillväxt UL igår. Bebisen hade växt, men den ligger fortfarande efter. Liten för tiden alltså. Förmodligen kommer den vara liten hela graviditeten, tror jag, den kommer inte att växa ikapp tror jag. Nytt UL om 4 veckor. 
    Om jag hade ET 29/9-10, vilken vecka är jag i då? hur räknar ni? kan jag vara 25+2 idag? Har BF 19/6, tidigt tycker jag. Eller? Sköt om er tjejer Nalle nu ska jag vila, varit taskig i magen idag, illamående oxå + trött. Hörs lite senare 

• Lillan15

Vet inte. Typ 9 dagar liten. Varit så ganska länge (sedan v. 19). Läkarna kollar nu så att den följer sin egen kurva.

• Lillan15

Ok. Se ovan... den rör sig varje dag, magen växer, jag går upp i vikt. Ligger på medellinjen vad gäller SF-mått mätt av BM. Fina Hjärtaljud. Hoppas den bara är liten av naturen, som sin mamma. Tror det är en tjej, enl. senaste UL igår.

• Lillan15

Mammiz: Oj då, vilken vecka är du i nu? Skriv när du orkar. Tänker på dig! Vad gjorde du när vattnet började komma? Kom det mycket? Nu börjar jag tänka, jag som inte har köpt nått till bebis, inte beställt vagn heller. Kanske borde göra det till veckan. Sånt här kan ju hända. Då är det skönt att ha köpt lite saker redan. Har du strängt sängläge nudå? Nalle    {#emotions_dlg.flower}

• Lillan15

Lycka till alla i tråden! Tänker på Er! Var på TUL idag, bebis hade växt ikapp, så nu ligger den på normalkurvan. BM besök i mo. Spännande Gravid 

• Lillan15

Jag har sd ibland. Vissa dagar mera andra dagar mindre. Inte mer än 2 per dag känns det som. Sover ganska bra på nätterna förutom nästäppa och toabesök. Sover på sidan. Vaknar dock tidigt på morgonen. Idag har bebis varit igång en del, känns skönt. Enl. TUL igår så vägde bebis 1100 gram i V.27+2. Var till min BM idag.
    Liten rapport: SF-mått=27 cm
    Hjärta ljud 144 slag/min.
    Glukos=3,9
    Hb=105, trots Niferex tabl.
    Tänker på Er, går in och läser varje dag. Kram å god natt Nalle

• Lillan15

Tack för packlistan Skruttfia. Bra att veta vad man skall packa/tänka på. Känns som att man måste ta resväskan med sig... tar nog med både 50 och 56 till bebisen. Har ni köpt/börjat köpa saker till babyn ännu? Jag har endast beställt barnvagnen och dess tillbehör. Har städat/rensat övervåningen idag. Så nu känner jag mig helt slut. Blir nog hämtmat idag... Sköt om Er alla! Tänker på er varje dag, hur det går osv  Ha en fortsatt skön söndag kväll Kaffe   

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011