Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
RUL = Rutin ultraljud
Vilken vecka är du i? När har du RUL? Lycka till
RUL = Rutin ultraljud
Vilken vecka är du i? När har du RUL? Lycka till
Då ligger vi lika. Har du inte varit på inskrivning hos barnmorskan ännu? jag var där i vecka 11. Har RUL den 24/1
VUL= vaginalt ultraljud
Jag blir lite nervös då jag läser era inlägg. Eftersom jag inte varit till läkare sedan V.8 då skrev han ut mig till den vanliga mödravården. Har RUL den 24/1. BM besök V. 24 1 mars. Har inte fått lyssna på bebis någon gång. Är nu 17+1 el. 17+4 enl. IVF. Känner inga sparkar bara fladder mellanåt. Hoppas bebis mår bra! Ha det gott
Guud va konstigt. En IVF grav. borde inte kunna flyttas hela 2 veckor framåt. Man vet ju när det skedde. Alla barn växer olika fort ju. En del är stora till växten å andra små. Jag har RUL på måndag. Man blir tokig när man läser sånt här. Är det en IVF borde man inte ändra. Ha det gott i alla fall. Kram
Lycka till alla! Jag är nervös för måndagen ska på RUL då. Hoppas allt är som det skall. Vill oxå börja handla bebis grejor. Min sambo är oxå positiv och tror på "bebben". Jag har ingen stor mage heller. Knappt det syns utanpå kläderna. Utan tröja har jag dock en liten kula, som inte finns där normalt. Vi får peppa varandra i vår resa! Kram på er och trevlig helg
ja, då var man hemma från RUL då. V. 19+0 idag. Men bäbis var lite liten för tiden 17+6. I övrigt såg det bra ut. Har förstått att den är liten eftersom jag inte gått upp mer än 1 kg och har liten mage. Ska tillbaka om 2 veckor på nytt UL + träffa läkaren. Nu måste den växa som sjutton dessa 2 veckor. Gick inte att se könet, den ville inte alls vara med på det här idag. Lycka till tjejer som inte gjort RUL!
Göra om UL pga den inte var 19 veckor, som jag är i idag 19+0 alltså. De godtar 1 vecka mindre alltså 18 veckor, men den är 17+6 alltså en dag för liten. Därför vill de se att den växer som den skall. De är tydligen ok om den har en egen kurva. Träffa läkaren beror nog på om jag måste göra extra kontroller resten av min grav. eller inte. Vet inte??? De kommer inte att flytta BF. Jag har den 19/6.
Frida1010: Vilket datum skall du på UL? Jag har mitt nästa 7/2. Våra små har väl växt sakta i början, men nu måste de spurta, så vi slipper flera UL. Min ogillar UL. Den visar bara baken åt oss. Hur är aptiten för dig? Jag är hungrig nästan jämnt. Tröttheten hos mig finns kvar ännu. Är kanske ute för lite... Ha det gott alla
storlängtanefterliten: Tack för peppningen! Ska på UL nr. 2 den 8/2. Hoppas liten har växt på sig till dess.
Frida: Har du någon bild på din fina vagn. Grattis till inköpet! Här blir det en Brio kombi med hårdlift eller en klassisk Emmaljunga liggvagn med sittinsats. Har hittat många med fina färger.
Dessutom måste vi köpa ny bil. Vi har 2 små i dagsläget. Har köpt lite rea-kläder på Polarn och Pyret strl 50, hoppas babyn inte blir så stor. / Kram på Er alla
V. 20+0 idag. Halvtid nu, härligt! Grattis alla