• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

StorLängtanEfterLiten skrev 2011-03-08 09:22:48 följande:
    Frida: Vad skönt, äntligen ett positivt besked! Har tänkt på er.

Toyota: lycka till idag, hoppas att liten har växt ordentligt nu!

Smulans: Vad härligt med solsemester! Mysigt när även mannen kan känna rörelserna i magen Glad

Ego: vi var hos BM, besök nr. 2 igår, v. 28. Allt såg bra ut, den lill* följer sin kurva i tillväxt så det är skönt. Mysigt att få höra Hjärta-ljuden igen. Nästa vecka är det dags för nytt UL för att se om moderkakan har flyttat med upp när livmodern har växt. Hoppas hoppas! Ska bli kul att få se den lill* igen Glad

Hjärtljud: 136
    Hb: 122
    Blodtryck: 115/65
    Sf-mått: 25 cm
    vet ni vad ni väntar för kön

härligt de gick bra igår
    Ojoj redan vecka 28
  • Mammiztill2

Säger dem hur många procent den är för liten?

• Mammiztill2

jag hade ÄP 28/9 och ET 30/9 ivf kliniken satte 21 juni på mig.
    så läkarna har nu gått efter de..
    Men skulle ja skriva in dessa datum på FL får jag bf datum den 20 Juni.

jag testade plus på RD 9

Om 12 dagar ska jag tillbaka på nytt TUL..

• Mammiztill2
    Numera skrev 2011-03-10 14:54:58 följande:
    Toyota, vad bra att din bäbis växer ändå, tror som du säger att den är lite liten av sig bara. Tycker också att det är helskumt att de kan flytta ivf-graviditeter. Troligen är storleksvariationen mellan olika bäbisar större än vad man trott tidigare och istället för att göra lite "generösare" kurvor, där bäbisarna kan var både små och stora, försöker de tillrättalägga bf-datum. Det är ju helt absurt att flytta två veckor, som i Fridas fall. Det är ju solklart att det är bf-uträkningsmetoden det är fel på. Vi ligger inom kurvorna och vi har inte flyttats något alls, vet inte hur de skulle gjort om lillan varit stor eller liten till växten.

Jag har skrivit in menscykelstart som ÄP-14 dagar på FL, får då bf datum en dag innan vad läkaren säger.

Vet förresten någon av er hur det är med röntgen (hos tandläkare) om det är farligt eller om det går bra? Skulle vilja kolla en tand som är lite skum, men vet inte om jag borde vänta tills efter förlossningen. Tandläkare sa sist att han inte kunde se något utifrån, enda sättet att vet är att röntga.
    man får ett bly bälte på sig så kan de göra röntgen
  • Mammiztill2

JJag blev inlagd igår efter ambulans hämtat mig. Vattnet gick hemma igår. Ja kommer inte få komma hem förens bebis har kommit ut.

• Mammiztill2

är idag på v 25+4 100 dagar kvar till bf.
    får antidbiotika i armen, och ska få den sista av de två lung mognads sprutan i kväll.
    ska lämna förlossningen och komma upp på vårdavdelning.
    väntar på att personal och läkare ska komma i från prematur avdelning.
    de säger att vi kommer att få ett prematur barn men när den kommer att födas vet man inte.
    kan ta några dagar, upp till flera veckor. och hem får ja inte komma.
    bara ligga i sängen och upp och kissa annars måste ja ligga ner. får inte sitta upp

• Mammiztill2

ja kan inte teckna försäkring på bebis är ju bara i vecka 25+4 idag  och försäkringen gäller täcka först i vecka 26+0 men försent för mig ja har redan komplikationer.
    så skit
    vagn och spjälsäng och baby skydd har vi köpt tack o lov. dock kommer vi ej ha prematur kläder men kommer inte behövas den första tiden troligtvis.

Neontal överläkaren var inne och gav oss info om överlevnads chanser, hjärnblödningar och skade risker.

jag får bara lämna sängen om ja måste på toa, men får inte duscha och inte sitta upp.

vi skulle ja kalas för dottern igår svärföräldrarna var hemma på middag, skulle fixa hennes kladdkaka till efterrätt sätta i ljusen. tror jag kissar på mig, men hade ju precis vart och kissat. men går på toa igen. men sen fortsätter de och fortsätter de.
    till slut är trosor och byxor våta. lägger mig i sängen tillkallar ambulans och sängen blir våt.
    på vägen in med ambulans blir de vått och de fortsätter rinna även inne på förlossningen.
    de gör undersökning för att kolla så de inte är extrema flytningar och fast ställa vatten avgång.. vilket de var. (vatten)

var väldigt jobbigt idag då dottern o mannen skulle hem vid 17 så kt tårar fr dottern var så jobbigt,, och dettta är bara första dygnet

• Mammiztill2
    katt skrev 2011-03-13 16:31:37 följande:
    Jag har varit inlagd på
    Sjukhus sedan i fredags . Jag haft kraftiga smärtor som tydligen orsakas av min myom som är
    Tydligen inflamerad då bebisen sparkar på myomet. Jag kan bara säger det ingen dans på rosor tänk er har ont varje gång bebisen rör sig. Jag är kvar här till
    Imorgon . Jag fick spruta som skulle stoppa sammandragningar men de är inte öika tättare nu men kvar. Fått mera starkare smärtstillande . Man kan säger
    Jag har fyra olika smärtor samtidigt. Foglossning bebis som rör sig och inflamerad och sammandragningar

Mammiz jag tänker på dig med kramar!
    tänker på dig
  • Mammiztill2

hej

sista gången man gjort tillväxt ul låg han på minus 11% i tillväxt. detta gjordes den 3 Mars =12 dagar sen
    Idag låg han på minus 26% i tillväxt.

får väl se vad läkarna säger om de.
    men han måste bara stanna ett par veckor till i mage o växa på sig.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011