• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Så skoj att gå till Bm skriv gärna måtten i morgon. själv ska ja till spec mvc på torsdag.

• Mammiztill2

Toyota Underbart härligt att ni har sol, längtar tills vi får sånt härligt väder jag ska till spec mvc imorgon får se mina mått då.

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-03-02 17:28:41 följande:
    har pga mkt sammandragningar och efter samtal med spec.mödravården blivit hemskickad från jobbet och en tid dit imorrn. hon ville först ge mig en tid idag men sen va det bättre att jag vilar idag och imorrn och ser hur sammandragningarna utvecklar sig när jag bara vilar,eller om de e så att det triggas igång av att stå och gå.
    så ser läget ut nu.har fortfarande inte hört ngt angående fvp,tur är väl det...är ngt fel ringer de annars ska det komma ett brev typ nästa vecka.
    Hoppas de går bra i morgon
  • Mammiztill2

Jag har handlat i stort sett allt till bebis
    Köpte oss ett litet paket med små blöjor i vikt klass 2-4 kilo. Dessa hade dottern då hon var född.
    Jag funderar på att köpa en amnings kudde, fått för mig att den kanske kan hjälpa mig att avlasta mina axlar lite,
    , lite hygien saker till bebis, och några sommar plagg sen då de kommer in annars är nog allt fixat till bebis tycker de käns jätte bra.

De ja känner att jag vill ha hjälp med sen är väldigt mycket hjälp med att amma, något jag hoppas verkligen att de ska fungera för oss båda denna gången.
    Får hoppas jag får en pigg och stark bebis som mår helt bra denna gången.
    Känner att jag är mer bestämd av mig hur jag vill ha de, och vad för hjälp jag behöver och vill ha denna gången

• Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2011-03-03 10:23:24 följande:
    Jag har också köpt plagg nu - varsin body blev det. Blir mer verkligt då! :)

Kul att du vill amma. Min tips är:
    - amningskudde, så stor skillnad tyckte jag när man kan slappna av
    - bra bröstvårtssalva, jag fick en bra lavendelsalva från Ystad bb som hjälpte mig att läka under de första intensiva amningsveckorna. Ska fråga igen vad den hette.
    - amma obegränsat och strunta i om det bara gått en kvart sedan sist

Hoppas det går bra! Jag fick jättebra tips på bb i vilken vinkel jag skulle amma, tror att sådana små knep kan vara helt avgörande. Jag lärde mig dock att ligga och amma först (vet inte om det är lättare) eftersom jag inte kunde sitta.

Var tänkte du föda?
    Tack!
    Ska köpa mig en amnings kudde, får lätt muskel smärtor i just axel och nack partiet.
    ska be om mer hjälp av dem och hoppas på denna bebis mår bättre då den kommer ut.
    dottern behövde ha mat var 30 minut en viss mängd.
    Jag ska föda på samma sjukhus denna gången som då, Y bb.
    Vart har du tänkt föda?
  • Mammiztill2

Har vart på spec. Mvc och träffat läkaren idag.
    Bebis ligger på mer minus denna gången än sist..

• Mammiztill2

Hej

bebis låg sist på minus 6% i tillväxt
    Och nu igår mellan 11-13%minus i tillväxt
    Så man ska följa för att se hur tillväxten fortskrider
    om de fortsätter ner, eller bebis kanske kan hitta "sin" kurva.

• Mammiztill2
    katt skrev 2011-03-04 14:49:24 följande:
    mammiz hur ser man detta med bebis tillväxt är det på ul eller. jag inte blivit erbjuden sånt undersökning. Gå du privat ell?

jag går på spec mvc
    man mäter bebis huvud, lårben och magen på bebis bla och får fram mått, och där följer den inte tabellen..
    Ja har tagit upp min oro från början att ja är rädd om de blir så att även denna bebis är liten..
    ja ska gå varannan vecka på kontroller med ultraljud

• Mammiztill2
    Lillan15 skrev 2011-03-07 13:07:48 följande:
    Hallå Tjejer! Hoppas allt är i sin ordning för Er. I morgon är det dax för tillväxt UL + läkarbesök för min del. Hoppas bebis har växt till sig nu. Den har varit lite för liten för tiden. Det har nu gått 4 veckor sedan förra UL. Känner mig nervös inför besöken i morgon. Ha en bra dag alla. Nu skall jag ut i solen, kram på Er Solig
    vad ligger din bebis på för minus i % ?

Min bebis har gått ifrån 6 minus till ligga mellan 11-13% minus i tillväxt.
  • Mammiztill2
    Smulans skrev 2011-03-07 15:33:38 följande:

Vi har köpt en Emmaljunga City Cross som vi får i april. Vi ahr inte köpt så mycket annat till bebben, bara två bodys, en tröja och en mössa. Däremot har vi fått en hel del redan. Jag blir så glad när jag tittar på de små söta kläderna och tänker på att vår lille son ska ha på sig dem  

Välkomna hem igen till kylan

Vilken färg har ni vart på er CC? jag har min vagn redan hemma
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011