• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Ska idag åka till Spec. MVC och ta farväl av min älskade läkare som vart sån klippa under åren. Trots jag inte alltid vart så snäll då livet har vart så tufft.
    han som har haft hand om mina akut operationer, cellgiftsbehandlingt, steriliserat mig.. han har vart sån klippa och nu slutar han som chef och flyttar

Ska träffa en ny läkare med och hoppas att något förtroende för denna nya kan bli av.

är nervös och tycker de är väldig jobbig dag idag..

• Mammiztill2

Hem kommen och fått prata med min ord. läkare + nye ansvarige läkaren på spec. mvc + träffat en ny Bm på spec mvc.
    Bestämt att jag ska på täta och regelbunda undersökningar + UL,  börja göra TUL i vecka 25-27.
    Gjorde UL idag kollat inriktiktad på hjärtat och huvudet idag.
    Ska tillbaka om 2 veckor för ny undersökning.

Min läkare som ska sluta, kom i kavaj och kom gående med käpp och haltade.. Personalen liksom jag tyckte han var så lik Dr House .
    Men läkaren var gullig och tog en stol och satte bredvid mig och kollade då den nye läkaren gjorde ultraljudet..

Snart dags att hämta hem dottern från dagis och köra iväg till barnrytmiken, för att snabbt hinna hem för att sen gå i väg på gympan med henne... fullt ös!

• Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2011-02-19 18:45:08 följande:

Frida1010 & Skruttfia82, håller tummarna för er att allt går bra med era bebisar!!

Mammiz, går du privat på spec-MVC? Jag tillhör nämligen Ystad vilket är flera onödiga mil (Malmö och Lund ligger närmre) men det är sån byråkrati, är tvungen att åka längre bara för det. Eftersom det är tvillinggraviditet så blir det spec-MVC så fort det gäller sjukskrivning och liknande.

Jag är i vecka 22+5 idag om jag går efter IVF:en och börjar bli rejält tung. Fast fördelen är att omgivningen börjar betrakta mig som höggravid så jag får en massa hjälp från allmänheten, om jag tappar ngt eller liknande. :)

Har inte vågat köpa kläder och sånt än eftersom det är en riskgraviditet. Kände mig mycket säkrare när jag väntade ett barn. Men jag har bestämt mig för att slappna av mer efter det privata UL i vecka 25. Min önskan är att de ska vara ungefär lika stora och att allt ser bra ut.

Vilken läkare går du till där?!
    jag tillhör dit..
    Men ska du inte in på kontroll nu i veka 25-28?
    Min nye läkare sa att jag ska gå efter tvillig gravid på sånt ultraljud för tillväxt ul.
    Måste vara jobbigt och köra så långt, jag suckar ibland men har dock inte lika långt som dig.
    Har du BM där med då?, då de ingår i teamet.
    kram
  • Mammiztill2

Någon som vet ifrån vilken fullgången vecka som man börjar tillhöra förlossningen istället för Akutens gyn?!
    Är de 23 fulla veckor?!

har vart hos arbets teapeut idag för mina domningar i höger arm och hand, så hoppas de inte kommer göra mer ont i armen och inte bli mer domningar i handen än vad ja redan har.

Så TYST det är här inne..

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-02-22 16:00:02 följande:
    hej tjejer!ett tag sen jag skrev här. vi gjorde fvp i fredags,obehagligt....skönt att det är gjort men har sån ångest att det ska hända nåt...nu är man livrädd för missfall,livrädd för provsvaret...allt är en enda väntan...mkt jobbig sådan...fick även veta att jag har för lite fostervatten...en sak till att oroa sig över....det tar aldrig slut känns det som...
    sambon blev magsjuk igår så flydde hemifrån och sov hos syrran,orkar inte med magsjuka en gång till....nu är jag hemma,han får bara vara i sovrummet och badrummet...vågade mig hem men får se om jag blir kvar här inatt eller om jag försvinner till syrran igen..

kram!

usch då för magsjuka.

när beräknar ni få svar på fvp?

• Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2011-02-22 17:38:21 följande:
    Hej!Blev utskriven från sjukhuset igår och det är underbart att vara hemma. Nu har jag bokat in barnvakter i två veckor så min man kan gå en obligatorisk kurs. Sen är han hemma veckan därpå och sen är min sjukskrivning slut och jag ska förhoppningsvis vara tillbaka i gamla vanor.Njuter av lugnet nu när mannen och dottern är ute och leker. Snart bär det av till mina föräldrar för att fira min mor som fyller år. Sen blir det en tidig kväll i säng, energin har inte kommit tillbaka ännu.KRAM 

vad härligt att du äntligen kunde bli utskriven *kram*
  • Mammiztill2

Har idag fått papper hem från Föräldrautbildningen/föräldra stödet.

förstår inte riktigt HUR de tänker, Tiderna är kl. 08.00-09.30 och börjar 29 Mars.
    Får hoppas att dagis kan vara snälla och ändra tiderna så jag kan gå på de.

Är så illamående och börjar tröttna på att må illa...
    Gick in i vecka 24 igå, tiden rullar sakta men säkert på...

• Mammiztill2

Någon som handlar till sin bebis/Bebisar?! Någon som vill visa upp något?!
    Eller någon som vill visa en mag bild?!

Känner ni av eran bebis ofta/hela tiden?

• Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2011-02-28 18:33:07 följande:

Jag är sjukskriven 50% nu och enl. min barnmorska borde det inte bli något problem med fk så jag hoppas på det. Barnmorskan idag gick bra.

Vecka 24+0 (enl. IVF)
    sf-mått: 27 (tvillingar)
    hb: 117
    blodtryck: 105/60

Vi tänkte snart beställa vagn. Ska våga mig på att handla ngot klädesplagg bara för att. Spjälsäng, skötbord och annat finns kvar sedan innan.

Vad kul med mått

tror de ska mäta på torsdag på mig.
    Såg du att att ja svarade dig ang spec.mvc?!
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011