• Piggelin31

Prednisolon?

Hej!!

Är bara nyfiken om det är någon som har använt prednisolon samband med IVF? Isåfall vilken dos och när ni började? Och varför ni har använt det?? Lider själv av mycket fragmenterade ägg och därför inte kommit till ET..

Tack på förhand

• Svar på tråden Prednisolon?
  • isisisis
    Lizz skrev 2010-10-11 14:12:10 följande:
    Nä det är det jag börjar känna, men vill ju inte kasta bort sista försöket på CVL som redan är betalt. Skulle valt Falun direkt där det är jättelätt att få prednisolon och trombyl...men är ju lätt att vara efterklok! CVL ligger närmre och nånstans hoppades man att det skulle kunna gå vägen ändå..

Vart gick du för IVF innan du fick medicin? Tog du upp de här frågorna och vad sa dom?
    Jag gick på kliniken i Falun.Men de var innan de började ta till sig de nya metoderna.
    De är den enda kliniken som behandlar lite som de gör utomlands.Då med pred och ASA.

Nä.Jag gick över till ÄD innan jag fick min medicin.
    Hade jag fått Fragmin eller Innohep frånbörjan hade vi förmodligen lyckats på egen hand.
    Men det viste jag inte då.

Ibland kan det vara en fördel att blanda Innohep med Trombyl just kring ET innan och efter kan jag säga också.
  • Lizz
    Lilli77 skrev 2010-10-11 14:20:37 följande:
    Det förstar jag verkligen. Jag hoppas att du kan fa hjälp innan ert nästa försök sa att du känner att ni gjort allt för att lyckas.

Stort lycka till!
    Tack va snälltSolig

Hur går det för er då? Läste på din presentation att ni gått igenom mycket också, har du TD idag?? Fått svar änGlad
  • isisisis

Ingen fara.Jag vill ju så gärna hjälpa.Därför skriver jag så ofta jag orkar om jag ser  någon med upprepade MF eller
    immunologiska problem.

• isisisis
    Lizz skrev 2010-10-11 14:20:39 följande:
    Ahh ok, kompliceratRynkar på näsan En läkare från CVL skall ringa nu 15.30, hoppas han kanske kan ge mig ASA iallafall då. Pratade med en sköterska förra veckan som sa att de gör det i "undantagsfall"...känner mig dock inte så hoppfull.
    Ja jag ska ringa imorn och höra, enligt vårdguiden utför de utredningar på infertilitet iallafall men den läkaren som var inne på detta spår kanske inte är kvar och då vette 17..
    Tack för alla svar, bombaderar dig verkligen med frågorSkäms
    Stå på dig! Säg att du har immunologiska problem och att senaste forskningen  visar på att ASA hjälper.
    För det är sant!Om du har tid så googla lite.Lycka till!:)
  • Lizz
    isisisis skrev 2010-10-11 14:20:44 följande:
    Jag gick på kliniken i Falun.Men de var innan de började ta till sig de nya metoderna.
    De är den enda kliniken som behandlar lite som de gör utomlands.Då med pred och ASA.

Nä.Jag gick över till ÄD innan jag fick min medicin.
    Hade jag fått Fragmin eller Innohep frånbörjan hade vi förmodligen lyckats på egen hand.
    Men det viste jag inte då.

Ibland kan det vara en fördel att blanda Innohep med Trombyl just kring ET innan och efter kan jag säga också.
    Men fick du medicinsk behandling under ÄD??? Eller var det något med din äggkvalitet??

Tack, Falun kanske går med på det senare men just nu skulle jag bli glad av bara lite Trombyl typCool
  • Lizz
    isisisis skrev 2010-10-11 14:26:55 följande:
    Stå på dig! Säg att du har immunologiska problem och att senaste forskningen  visar på att ASA hjälper.
    För det är sant!Om du har tid så googla lite.Lycka till!:)
    Jag har läst en japansk studie som styrker det, inga andra. men jag ska googla på liteSkrattande

Tack så mycket!!{#emotions_dlg.flower}
  • Lizz
    isisisis skrev 2010-10-11 14:23:49 följande:
    Ingen fara.Jag vill ju så gärna hjälpa.Därför skriver jag så ofta jag orkar om jag ser  någon med upprepade MF eller
    immunologiska problem.
    Härligt, det finns hopp om mänskligheten!Glad
  • isisisis
    Lizz skrev 2010-10-11 14:27:11 följande:
    Men fick du medicinsk behandling under ÄD??? Eller var det något med din äggkvalitet??

Tack, Falun kanske går med på det senare men just nu skulle jag bli glad av bara lite Trombyl typCool
    Ja,jag  fick inohep Fragmin av Lucinaklinken efter att de konstaterat en lätt förhöjd Serum NF Alfa och en litn förhöjnng på Faktor VIII (prover tagna av lucinaklinken)
    Jag gick övertill ÄD efterso jag ar 42 år.Chansen att lyckas med IVF är ca 1--5 % vid denåldern.
    Efer 4 år ,så tyckte ja de kvittade med generna,bara vi fick ett barn.

Så   när vi skulle satsa ännnga gick vi övertill ÄD.

Vet inte fortfarande om det var äggen som var dåliga eller medicinen som saknades.Tror på det sistnämda.
    Men detkvittar ju idag.
    Vi gjorde även 4 ÄD innan vi lyckades,inte heller riktigt normalt.Fick tidigt MF även med de äggen.
  • Lizz
    isisisis skrev 2010-10-11 14:33:19 följande:
    Ja,jag  fick inohep Fragmin av Lucinaklinken efter att de konstaterat en lätt förhöjd Serum NF Alfa och en litn förhöjnng på Faktor VIII (prover tagna av lucinaklinken)
    Jag gick övertill ÄD efterso jag ar 42 år.Chansen att lyckas med IVF är ca 1--5 % vid denåldern.
    Efer 4 år ,så tyckte ja de kvittade med generna,bara vi fick ett barn.

Så   när vi skulle satsa ännnga gick vi övertill ÄD.

Vet inte fortfarande om det var äggen som var dåliga eller medicinen som saknades.Tror på det sistnämda.
    Men detkvittar ju idag.
    Vi gjorde även 4 ÄD innan vi lyckades,inte heller riktigt normalt.Fick tidigt MF även med de äggen.
    Men du fick mediciner bara sista gången, då ni lyckades??

Barnen är verkligen ett sant mirakel!! Riktig solskenshistoriaSkrattande
Svar på tråden Prednisolon?