isisisis skrev 2010-10-11 13:06:44 följande:
Jaha du! Beklagar.
Detta med överaktivt immunförsvar är ju något som brukar drabba äldre.
Just då behandlar man med ASA (blodförtunnande typ Fragmin,Innohep,Trombyl)och prednisolon.
Jag hade helt klart chansat om jag varit du.
Jag hade försökt få en läkare att skriva ut både Innohep och llite prednisolon om det gått.
Det finns forskning på det om du orkar googlaså du har lite kött på benen om du skaprata med läkaren.
Jag blev själv hjälpt a ASA+ Prednisolon.Efter 5 MF (egna ägg) och sedan 4 misslycade ÄD.
Sista gången fick jag Fragmin och Pred.Det gjorde susen.Har 2 tvillingar på 7 mån.6 år tog det av misslyckanden.
Googla på autoimmunitet och MF .Vid högt immunförsvar koagulerar kroppen bort embryot ,detta avhjälps med ovan medicinering.
Jaha det visste jag inte, opererade mig första gången när jag var 15 och hade problemet redan då
Jag har läst lite om barnalbyl, vet du om det går lika bra? Lättare att få tag i, är väl det enda av ovanstående som inte är receptbelagt. Skall försöka övertala en läkarkompis att skriva ut prednisolon men blir nog inte lika lätt med fragmin och trombyl
Men vet du vad som gör att vissa iallafall blir gravida, som du, men får många missfall och vissa inte ens blir gravida??
Grattis till tvillingarna