Cahela skrev 2010-10-12 09:44:15 följande:
Jag gjorde en IVF för fyra år sedan (IVF 1) med min dåvarande sambo. Då gjorde jag långa metoden (spray+sprutor) med dos 150 Puregon hela vägen och den läkaren som gav mig det hade inte riktigt koll på vad hon gjorde. När jag kom in för VUL hade jag över 20 äggblåsor och efter ÄP blev jag jättesjuk i en hel vecka, riktigt ÖS.
Min andra IVF (min första med min nuvarande) blev korta metoden (ingen spray) med startdos 92 i Puregon och sen gick jag upp stegvis och avslutade med 125 i dos dom tre sista dagarna. Fick då ut 18 ägg tror jag det var.
Min tredje IVF (min andra med min nuvarande) även det korta metoden där körde vi 112 som startdos och gick upp till 125 i slutet och hamnade på 15 ägg.
Min fjärde IVF (min tredje med min nuvarande) även det korta metoden där körde vi 125 som som startdos och efter 6 dagar var jag riktigt ÖS. Inget mer sprutande utan en dag utan sprutor och sen ÄL-spruta på dag 8. Fick ut 14 ägg.
Usch va jobbigt med all ÖS

Jag ska få samma dos Menopur som Puregon, men jag hoppas på fler ägg..läkaren säger iofs att vi har optimalt läge då alla ägg som plockats har varit mogna och blivit befruktade..och sist blev alla 10 poängare men vad hjälper det när de inte fäster;((
Ni borde ju också tillhöra de som det "borde" funka för!!